ΣΥΡΙΖΑ: το αφήγημα το βρήκε. Πώς όμως θα πείσει;

ΣΥΡΙΖΑ: το αφήγημα το βρήκε. Πώς όμως θα πείσει;

Το σημαντικό στην πολιτική, είναι το αφήγημα. Δηλαδή, η ιστορία που θα διηγηθεί ένα κόμμα στους πολίτες, που θα τους πείσει για τις αλήθειες που περιέχει. Το ίδιο επιτυχημένο αποτέλεσμα παράγεται και από μια ιστορία που είναι αληθοφανής.

Τα βασικά στοιχεία ενός επιτυχημένου αφηγήματος είναι: α) η ύπαρξη ρεαλιστικής σύνδεσης του με την πραγματικότητα, έτσι όπως την ζουν ή την προσλαμβάνουν οι πολίτες β) η ύπαρξη αξιόπιστων πομπών και ηχείων, με ευκρίνεια σήματος και μεγάλη εμβέλεια, που θα μεταφέρουν το αφήγημα και τέλος γ) η ύπαρξη κοινού, που θα είναι πρόθυμο και πρόσφορο να ακούσει ένα αφήγημα, γιατί το έχει ανάγκη. Γιατί το επιβάλλουν οι δύσκολες συνθήκες της καθημερινότητος που βιώνει.

Όπως έγραψε προχθές ο Δ.Καμπουράκης σε αυτήν την ιστοσελίδα, ο Α.Τσίπρας βρήκε επιτέλους το αφήγημα του. Μετά από μια μεγάλη, άγονη περίοδο περίπου εννέα μηνών, η επιδημία και η συνακόλουθη οικονομική κρίση έδωσαν την ευκαιρία στον τέως πρωθυπουργό, να συνθέσει την ιστορία του. Ποια είναι αυτή;

Όπως γράφει ο Δ.Καμπουράκης «την οικονομική κρίση δεν την έφερε ο κορονοϊός, αλλά η πολιτική Μητσοτάκη». Πάνω σε αυτό το αφήγημα θα κτίσει τον αντιπολιτευτικό του λόγο, καρμπόν τού αφηγήματος « την κρίση την έφεραν τα μνημόνια».

Ας δούμε όμως αν μπορεί να πείσει τους πολίτες γιαυτό. Αν το αφήγημα του διαθέτει τα απαραίτητα στοιχεία για να ηγεμονεύσει στην πολιτική ζωή του τόπου, όπως το « θα σκίσω τα μνημόνια με έναν νόμο, με ένα άρθρο».

Α) Είναι γεγονός, παγκοίνως αποδεκτό, πως όλος σχεδόν ο πλανήτης θα γνωρίσει μια πρωτόγνωρη οικονομική και κοινωνική κρίση. Δεν υπάρχει οικονομικός αναλυτής ή οικονομικό έντυπο που να μην το παραδέχεται. Και οι πολιτικές ηγεσίες ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν αυτήν την κρίση. Τα κεφάλαια που θα πέσουν στις οικονομίες σχεδόν όλων των κρατών, θα είναι της τάξεως πολλών τρισεκατομμυρίων. Πώς λοιπόν ο Τσίπρας θα πείσει τους Ελληνες πολίτες πως για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα δεν θα φταίει η πανδημία, αλλά ο Μητσοτάκης; Πώς θα κλείσει τα μάτια και τα αυτιά των πολιτών στις εικόνες και στα μηνύματα που θα έρχονται από όλον τον πλανήτη;

Ενδεικτικά αναφέρω πως, η ιδεολογικά προσκείμενη στον ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση της Ισπανίας, προέβλεψε μείωση του ΑΕΠ που θα προσεγγίσει το 10% και η ανεργία θα εκτιναχθεί κοντά στο 20%. 

Β) Mέσω ποιων δικτύων θα μεταδώσει ο Τσίπρας το αφήγημα του; μέσω των φθαρμένων και ανυπόληπτων στελεχών του; μέσω της ανύπαρκτης επιρροής του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ; Το 2020 δεν είναι 2014, όταν ο Α.Τσίπρας ερχόταν δρομέως στην εξουσία και οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ ντήλαραν μαζί του. Σήμερα και αυτός και το κόμμα του βλέπουν την απήχηση τους στην κοινωνία συνεχώς μειούμενη.

Γιατί να τους στηρίξουν;

Γ). Το ακροατήριο που είναι διατεθειμένο να ακούσει την ιστορία του για την οικονομική κρίση, είναι δεδομένο. Σημαντικό μεν, όχι όμως ικανό για να αλλάξει την φορά των πραγμάτων. Όσο έντονη και να είναι η επερχόμενη ύφεση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα κριθεί από την κρίσιμη μάζα των πολιτών που καθορίζει την έκβαση του εκλογικού αποτελέσματος, ως ο καταλληλότερος διαχειριστής της.

Τα πήγε καλά στην εθνική κρίση, τα πήγε καλά στην υγειονομική κρίση, γιατί να μην τον εμπιστευτούν οι πολίτες και στην διαχείριση της οικονομικής κρίσης; Ο κοινός νους αποφασίζει.

Άλλωστε, στην περίπτωση που ο πρωθυπουργός επιλέξει την προσφυγή στις κάλπες, αυτό θα είναι και το δίλημμα του: « εγώ ή ο Τσίπρας;»

Ποιος θα απαντούσε ο Τσίπρας;