Τρία κριτήρια σχετικά με τις θέσεις των υποψήφιων δημάρχων θέτει ο Στέφανος Μάνος, σημειώνοντας πως για ακόμα μια φορά ετοιμάζονται οι ψηφοφόροι να προσέλθουν στις κάλπες με επιπολαιότητα και χωρίς να είναι έτοιμοι.
Σε ανάρτησή του στο Facebook, ο πρώην πρόεδρος της Δράσης, ζητά από κάθε υποψήφιο να απαντήσει αν θα στηρίξει την πρόταση Μητσοτάκη να καταργηθεί η κρατική επιχορήγηση του Δήμου και να αντικατασταθεί με ανταποδοτικό τέλος, αν θα ιδιωτικοποιήσει την αποκομιδή, μεταφορά και διαχείριση των απορριμμάτων και αν θα δεσμευτεί ότι θα ιδιωτικοποιήσει, με διεθνή διαγωνισμό, τον έλεγχο της στάθμευσης.
Αναλυτικά η ανάρτηση του Στ. Μάνου:
Σε επτά μήνες θα εκλέξουμε Δημάρχους. Άρχισαν ήδη να ανακοινώνονται λαμπερές υποψηφιότητες. Κουρασμένοι και απογοητευμένοι από την πολιτική, βέβαιοι ότι όλα είναι ματαιότητα, είμαστε έτοιμοι, για άλλη μια φορά, να ψηφίσουμε επιπόλαια. Κοντόφθαλμα. Χωρίς κριτήρια.
Οι Δήμοι έχουν τις ιδιαιτερότητές τους. Όλοι όμως αντιμετωπίζουν τρία προβλήματα.
1. Πως χρηματοδοτούνται και κυβερνώνται.
2. Πως διαχειρίζονται τα απορρίμματα.
3. Πως διαχειρίζονται την κυκλοφορία και τη στάθμευση.
Θα ήθελα κάθε υποψήφιος να απαντήσει με σαφήνεια:
1. Θα στηρίξει την πρόταση Μητσοτάκη να καταργηθεί η κρατική επιχορήγηση του Δήμου και να αντικατασταθεί με ανταποδοτικό τέλος που θα επιβληθεί στα ακίνητα του Δήμου με ταυτόχρονη κατάργηση του ΕΝΦΙΑ; Η στήριξη της πρότασης Μητσοτάκη σημαίνει ότι ο υποψήφιος θέλει να αναλάβει ολοκληρωτικά την ευθύνη και την εξουσία του Δήμου.
2. Θα ιδιωτικοποιήσει την αποκομιδή, μεταφορά και διαχείριση των απορριμμάτων όπως, για παράδειγμα, έκανε ο Δήμαρχος Ρόδου; Στη Ρόδο ο δήμος καλύπτει ολόκληρο το νησί και δέχεται 5.000.000 τουρίστες ετησίως. Παρήχθησαν 100.000 τόνοι σκουπιδιών περίπου. Η αποκομιδή, κλπ κόστισε 84 ευρώ ανά τόνο. Στην Αθήνα παρήχθησαν 300.000 τόνοι σκουπιδιών. Η αποκομιδή, κλπ γίνεται από τις δημοτικές υπηρεσίες και κοστίζουν 350 ευρώ ανά τόνο. Ανάλογα και χειρότερα ισχύουν σε πολλούς άλλους δήμους. Στην Αθήνα, αν ίσχυε το κόστος της Ρόδου, ο Δήμος θα εξοικονομούσε 80 εκ. ευρώ ετησίως. (Αναλυτικά για το θέμα γράφει σήμερα ο Τάσος Αβραντίνης στον Φιλελεύθερο). Αν εφαρμοζόταν και η πρόταση Μητσοτάκη, η μείωση του κόστους θα φαινόταν αμέσως στο πορτοφόλι των δημοτών.
3. Το χάος που επικρατεί με τη στάθμευση σε όλες τις πόλεις κοστίζει ατέλειωτες χαμένες ώρες από τη ζωή μας διότι επιβραδύνεται η κυκλοφορία, η δική μας και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ο υποψήφιος θα δεσμευτεί ότι θα ιδιωτικοποιήσει, με διεθνή διαγωνισμό, τον έλεγχο της στάθμευσης;
Όταν με ερωτούν για τον άλφα ή τον βήτα υποψήφιο, αρνούμαι να απαντήσω αν δεν γνωρίζω τη θέση του επάνω στα τρία ζητήματα που έθεσα.