Δεδομένες θεωρεί το Ποτάμι τις ευθύνες των κομμάτων εξουσίας σύμφωνα με το πόρισμα που κατέθεσε και παρουσίασε στην εξεταστική Επιτροπή, ο βουλευτής, Γιώργος Μαυρωτάς. «Πέρα από τα συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει ο καθένας από τις 9μηνες εργασίες της παρούσας εξεταστικής επιτροπής οι οποίες ήταν διαφωτιστικές -ιδίως για νέα κόμματα όπως το Ποτάμι το οποίο δεν έχει ούτε ένα ευρώ τραπεζικό δανεισμό- οι πολιτικές ευθύνες των κομμάτων εξουσίας φαίνεται ότι είναι δεδομένες», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον ίδιο «ένα μεγάλο ζητούμενο είναι να προκύψουν προτάσεις έτσι ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Αυτό θα είναι μια μεγάλη προίκα που μπορεί να αφήσει η εξεταστική επιτροπή αν τα κόμματα τολμήσουν». Ειδικότερα, το Ποτάμι στο πόρισμά του, μεταξύ άλλων κατέθεσε 15 συγκεκριμένες προτάσεις (παρατίθενται στη συνέχεια στο κεφάλαιο ΙΙΙ) που έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαφάνεια και λογοδοσία στα οικονομικά των κομμάτων, τη διαδικασία αποπληρωμής των υφιστάμενων χρεών των κομμάτων (ειδικά των υπέρογκων χρεών ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) καθώς και με τη διαφάνεια στο χώρο των ΜΜΕ. «Νομίζουμε ότι η υλοποίηση αυτών των προτάσεων είναι ένα ελάχιστο βήμα που πρέπει να κάνει το πολιτικό σύστημα για να ανακτήσει, έστω εν μέρει, την αξιοπιστία του», ανέφερε ο βουλευτής του Ποταμιού.
Ειδική μνεία κάνει πάντως το Ποτάμι στα δάνεια της Αυγής. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Είναι προφανές με δεδομένες τις σταθερά πολύ χαμηλές πωλήσεις, ότι για τον δανεισμό της εφημερίδας ΑΥΓΗ και κυρίως για τις τροποποιήσεις των όρων του, παίζει σημαντικό ρόλο ο κύριος μέτοχος που είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ταμειακές διευκολύνσεις τις οποίες της παρέχει». Μάλιστα συμπληρώνει σχετικά με τα διαφημιστικά έσοδα της κομματικής εφημερίδας του ΣΥΡΙΖΑ: «Αξιοσημείωτη είναι η εκτίναξη της διαφημιστικής δαπάνης των Τραπεζών προς την εφημερίδα ΑΥΓΗ η οποία φαίνεται να συμπίπτει με τη διαφαινόμενη και τελικά την ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος της εφημερίδας παραδέχθηκε ότι επειδή βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση είχε ευνοϊκότερη μεταχείριση από τις Τράπεζες και πήρε μεγαλύτερη διαφήμιση. Επισημαίνεται ότι μεταξύ 2014 και 2015 υπήρξε αύξηση 80% στα διαφημιστικά έσοδα από τις τράπεζες από 272.500 ευρώ σε 490.000 ευρώ».
Διαβάστε το υπόμνημα εδώ.
Αλέξανδρος Διαμάντης