«Με όρους media, η καμπάνια για την εμβολιαστική προσπάθεια μόνο ως θετική μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς μέχρι και το τέλος του καλοκαιριού υπήρξε ένα ενθουσιώδες κλίμα από άκρη σε άκρη και εντός Ελλάδος και εκτός Ελλάδος», κατέθεσε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ο κ. Σάββας Νικολάου ως εκπρόσωπος της TEMPO-WAVEMAKER, της ένωση που ανέλαβε την διαχείρiση της εκστρατείας ενημέρωσης του Υπουργείου Υγείας.
Η προκήρυξη που βγήκε, είπε, ήταν πρόσκληση σε απευθείας διαπραγμάτευση και απευθύνθηκε στο σύνολο της ελληνικής αγοράς media, δηλαδή σε έξι media agencies τα οποία με τα στοιχεία που είναι γνωστά αντιπροσωπεύουν πάνω από το 90%-95% της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς.
Η TEMPO ND και η WAVEMAKER, δημιουργήσαμε μια ένωση και καταθέσαμε την πρότασή μας. Η προκήρυξη εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και από την Ελληνική Βουλή. Στην προκήρυξη υπήρχε στόχος και προαπαιτούμενα κριτήρια (τεχνοκρατικά, οικονομικά, ποιοτικά).
Η καμπάνια είχε τρείς πυλώνες, τη δημιουργία εμβολιαστικής κουλτούρας και συνείδησης και αισθήματος αναγκαιότητας του εμβολιασμού και αυτοπροστασίας. Η εκστρατεία είχε διάρκεια έξι με επτά μήνες, χρησιμοποιήθηκαν 21 δημιουργικά, και απλώθηκε σε όλα τα Μέσα, 1.265 τον αριθμό. Νομίζω, είπε ο κ. Νικολάου, πως ήταν ό,τι πιο πολύπλοκο μπορεί να υπάρξει στον χειρισμό της καθώς ήταν στενό το χρονικό διάστημα.
Ερωτηθείς εάν υπήρχαν αποκλεισμοί Μέσων ή παρεμβάσεις ή έστω προθέσεις παρεμβάσεων που δέχθηκαν σε ότι αφορά τα Μέσα όπου θα έκαναν τις διανομές, απάντησε κατηγορηματικά «καμία πρόθεση, καμία παρέμβαση» υπήρχαν και αναγραφόντουσαν ξεκάθαρα και κατηγορηματικά από την αρχή της προκήρυξης τα κριτήρια επιλογής των Μέσων.
Με βάση αυτά τα κριτήρια άλλα και ποιοτικά στοιχεία σχηματίσθηκαν οι λίστες. Σημείωσε πως δεν υπήρξαν σοβαρές ενστάσεις ή γκρίνιες σχετικά με την κατανομή της καμπάνιας. Και πρόσθεσε πως «δεν υπάρχει μέσο στην ελληνική επικράτεια το οποίο δεν πήρε, με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά που σας είπα, χρήματα από αυτήν την καμπάνια».
Ερωτηθείς για την εφημερίδα Documento, ο κ. Νικολάου απάντησε πως συμπεριλήφθηκε στην καμπάνια της εκστρατείας του εμβολιασμού καθώς είχε κάπου 11,5-12 χιλιάδες φύλλα κυκλοφορίας. Είχε μια αναγνωσιμότητα γύρω στο 1,1% και ένα πιστό κοινό. Με αυτά τα κριτήρια και με την όποια διείσδυση έχουν τα δύο sites τα οποία έχει, κρίναμε σκόπιμο να είναι στην εμβολιαστική καμπάνια. Δεν είμαι βέβαιος αν είχε αντιεμβολιαστικά άρθρα, αλλά κρίναμε μόνο με βάση τα τεχνοκρατικά κριτήρια και συμπεριελήφθη. Δύο εφημερίδες μόνο δεν πήραν διαφήμιση. Η «Ελεύθερη Ώρα» και το «Μακελειό» εξ αιτίας του περιεχομένου τους που ήταν αντίθετο με τα εμβόλια και τον εμβολιασμό.
Σχετικά με το εάν για την προηγούμενη καμπάνια «Μένουμε σπίτι, μένουμε ασφαλείς», ως εταιρεία δέχθηκαν κάποια πρόταση για να συμμετάσχουν απάντησε πως κατηγορηματικά όχι.