«Δεν υπάρχει κανένα σενάριο συγκυβέρνησης με το κόμμα του κ. Βαρουφάκη και όσους έπαιξαν τη χώρα στα ζάρια της δραχμής», τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης, μιλώντας το βράδυ της Τρίτης στα Ιωάννινα, καταλογίζοντας πανικό στη Νέα Δημοκρατία.
Τα πυρά του κ. Ανδρουλάκη κατευθύνθηκαν και στις πολιτικές επιλογές και του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα. «Ο Αλέξης Τσίπρας έχει εμμονή να αυτοανακηρύσσεται εκπρόσωπος της προόδου. Είναι πρόοδος η αγαστή συνεργασία σας με τον κ. Καμμένο; Ή μήπως είναι πρόοδος ότι στα ψηφοδέλτιά σας έχετε εντάξει δεκάδες στελέχη του κ. Καμμένου αλλά και τον εκπρόσωπο της Κυβέρνησης της χρεοκοπίας του κ. Καραμανλή; Με όλα αυτά τα στελέχη, αυτό δεν είναι αριστερά αλλά ένα συνονθύλευμα για την εξουσία και την καρέκλα. Η πραγματική αριστερά είναι εδώ στη Δημοκρατική Παράταξη» υπογράμμισε ο κ. Ανδρουλάκης.
Ο κ. Ανδρουλάκης επέκρινε έντονα τη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ κατηγορώντας τον κ. Μητσοτάκη πως «αυτοδιαφημίζεται ως υπέρμαχος της σταθερότητας». Παράλληλα κατέκρινε τον κ. Τσίπρα που ψήφισε την απλή αναλογική. «Όμως, αυτός μιλάει για μια "ειδική" απλή αναλογική σημειώνοντας ότι για να συνεργαστεί στο εκλογικό σύστημα που ψήφισε ο ίδιος, πρέπει να είναι πρώτο κόμμα. Ξέρετε τι αποδεικνύει αυτό; Ότι η πραγματική αγωνία του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι να φύγει η Νέα Δημοκρατία και ο Μητσοτάκης, αλλά να σώσει ο ίδιος το πολιτικό του μέλλον. Έχουμε λοιπόν άλλες προτεραιότητες» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στα ελληνοτουρκικά ανέφερε :«Πολλοί λένε ότι περιμένουν στη χώρα μας να ολοκληρωθούν οι τουρκικές εκλογές και να αλλάξει το περιβάλλον συζητήσεων με την Τουρκία. Μάλιστα, ο κ. Τσίπρας οραματίζεται - λέει - να κάνει τις "Πρέσπες του Αιγαίου". Ο κ. Μητσοτάκης κρύβεται από τα πραγματικά προβλήματα. Συναντούν και οι δύο Ευρωπαίους ηγέτες, αλλά ουδέποτε μίλησαν για εμπάργκο όπλων στην Τουρκία. Σήμερα σε σποτ ο Ερντογάν έβαλε το βορειοανατολικό Αιγαίο και τη Δυτική Θράκη εντός του τουρκικού χάρτη. Έχουν χρέος και οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι, εάν συνεχίσει ο Κιλιτσντάρογλου και ο Ερντογάν τις προκλήσεις, την καταπάτηση κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και την υπονόμευση των συνθηκών καλής γειτονίας, να σταματήσουν να πωλούν έστω και μια σφαίρα στην Τουρκία. Γιατί σε άλλη περίπτωση είναι Πόντιοι Πιλάτοι και συνένοχοι των προκλήσεων εις βάρος της Κύπρου και της Ελλάδας» σημείωσε
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής παρουσίασε απόψε από τα Ιωάννινα τις προτάσεις για την Παιδεία:
- Με αύξηση της δημόσιας δαπάνης για την Παιδεία ώστε να φτάσει σταδιακά στη μέση δαπάνη των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Με ενίσχυση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Με εκσυγχρονισμό του περιεχομένου της και εφαρμογή των 16 δεικτών ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών και την αντιμετώπιση των ανισοτήτων. Αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων. Ένας υπολογιστής για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό και ένας διαδραστικός πίνακας με υπολογιστή σε κάθε τάξη. Στήριξη του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού με αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Πιστοποίηση ξένης γλώσσας και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ως την Γ' Γυμνασίου.
- Ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και των δομών της ως πρώτο στάδιο για το σχολείο συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και μαθήτριες
- Προτεραιότητα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και στη Δια βίου μάθηση, με σύνδεση με τις σύγχρονες ανάγκες της παραγωγής. Με κατοχύρωση επαγγελμάτων και καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων.
- Ασφαλές σχολικό περιβάλλον και υπηρεσίες ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία
- Καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ώστε και να απαλλαγεί σταδιακά η ελληνική οικογένεια από την επιβάρυνση των φροντιστηρίων
- Εξωστρεφή Πανεπιστήμια με σύνδεση με την παραγωγή και την τοπική ανάπτυξη, με χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας.
- Με την εφαρμογή εθνικής μελέτης, που θα προτείνει -ως βάση διαλόγου- το πόσες σχολές και τμήματα χρειαζόμαστε ως χώρα για κάθε γνωστικό πεδίο. Με αξιοκρατία στην ακαδημαϊκή εξέλιξη, ώστε να δώσουμε τέλος στην οικογενειοκρατία.
- Οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των συντελεστών, που το διαμορφώνουν.