Η ψηφιοποίηση πρέπει να πηγαίνει μαζί με την απλοποίηση των διαδικασιών, επισημαίνει ο Κυρ. Πιερρακάκης αναφερόμενος σε έρευνα του ΑΠΘ για το κόστος της γραφειοκρατίας στο δημόσιο φορέα. «Εάν δεν συνδυαστούν, το μόνο που κάνεις είναι να καταλήγεις να ψηφιοποιείς την γραφειοκρατία. Αυτό πρέπει σταδιακά να το σκοτώσουμε», τονίζει ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σχολιάζοντας τα αποκαλυπτικά ευρήματα της έρευνας σχετικά με την αξιοποίηση των ανθρώπινων και οικονομικών πόρων στο Δημόσιο, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «Η εικόνα αυτή δεν μας τιμά ως κράτος» για να προσθέσει ότι «η ψηφιοποίηση από μόνη της δεν αρκεί για την πάταξη της γραφειοκρατίας».
Απαντώντας στο πώς μπορεί να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα του συστήματος χωρίς «εκπτώσεις» στα κριτήρια της διαφάνειας, ο υπουργός σημείωσε πως «οι υπηρεσίες δεν "μιλούν" μεταξύ τους, δεν υπάρχει διαλειτουργικότητα».
«Με τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των μητρώων των διαφόρων υπηρεσιών», πρόσθεσε, «που είναι ένας από τους βασικότερους στόχους του υπουργείου μας, θα αντιμετωπιστούν αγκυλώσεις μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών, που φέρνουν αποτελέσματα σαν αυτά που διαβάζουμε στην έρευνα».
Σημειώνεται πως η έρευνα του ΑΠΘ ανέδειξε πως τα βήματα για την έγκριση ενός αιτήματος δαπάνης αυξήθηκαν από τα 32 στα 40 -σε σύγκριση με το 2014- και κατά περιπτώσεις σε ακόμη περισσότερα.
Το γεγονός αυτό αυξάνει σημαντικά το συνολικό κόστος των διαδικασιών όσον αφορά τις δαπάνες προμήθειας σε δημόσιους φορείς. Μεταξύ άλλων γραφειοκρατικών... αγκυλώσεων που αυξάνουν το κόστος επισημαίνονται η μη διαβίβαση των εγγράφων πάντα με ηλεκτρονικό τρόπο, ο χρόνος αναμονής στη σειρά εξυπηρέτησης ή ότι στο πλαίσιο της ίδιας διαδικασίας, το ίδιο αίτημα θα πρέπει να περάσει από το Τμήμα Πρωτοκόλλου... έξι φορές.