Κυρ. Μητσοτάκης: Η Παιδεία είναι η μεγαλύτερη επένδυση της χώρας μας

Κυρ. Μητσοτάκης: Η Παιδεία είναι η μεγαλύτερη επένδυση της χώρας μας

Του Γιάννη Τρουπή

Πυλώνα ενός παραγωγικού μοντέλου που έχει ανάγκη η χώρα μας για να αλλάξει σελίδα, αποτελεί η Παιδεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, επισημαίνοντας ότι είναι η μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον. Το πρόγραμμα που παρουσίασε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποτελεί, μια συνολική και σε βάθος μεταρρύθμιση με θαρραλέες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαιδευτικού συστήματος.

Το πρόγραμμα της ΝΔ αποτελείται από 5 άξονες: Παιδεία σύγχρονη, δημιουργική και ανοικτή. Μεγαλύτερη αυτονομία στις εκπαιδευτικές μονάδες, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς. Εκπαιδευτικό σύστημα που δημιουργεί ίσες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες για όλους. Δημιουργία και μετάδοση της γνώσης σε ένα ασφαλές περιβάλλον και αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και διάδοση των καλύτερων πρακτικών.

Στην τοποθέτηση του, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, υπογράμμισε τη σημασία της Παιδείας ως πυλώνα του παραγωγικού μοντέλου που έχει ανάγκη η χώρα για να ξεφύγει από το τέλμα. Ενός παραγωγικού μοντέλου εξωστρεφούς και καινοτόμου, ενώ υπογράμμισε πως με την πολιτική της η κυβέρνηση κατάφερε να μετατρέψει τα πανεπιστήμια σε γιάφκες βίας και εγκλήματος.

Στο πλαίσιο αυτό, το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία δεν αφορά ορισμένες αποσπασματικές παρεμβάσεις, αλλά μια συνολική και σε βάθος μεταρρύθμιση, με θαρραλέες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος. 

Εκπαιδευτική επανάσταση

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης πρότεινε μάλιστα μία “εκπαιδευτική επανάσταση” , όπως είπε σε τρεις κατευθύνσεις:

- Κατεύθυνση πρώτη, την ελεύθερη πρόσβαση στη μόρφωση σε ελεύθερες ακαδημαϊκές μονάδες. «Το μήνυμα προς τα παιδεία είναι ένα: Η σκληρή δουλειά επιβραβεύεται. Αν δουλέψετε σκληρά δεν υπάρχει ταβάνι στα ονειρά σας. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό κάθε περιφερειακή ενότητα να έχει το δικό της δημόσιο πρότυπο σχολείο, στο οποίο θα εισάγονται με εξετάσεις».

«Δεν αλλάζουμε προς το παρόν το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, αλλά είναι αυτά που καθορίζουν και τις βάσεις και τον αριθμό των εισακτέων.Αλλάζει το άρθρο 16 και στη χώρα μας μη κρατικά και ιδιωτικά πανεπιστήμια» σημείωσε ο πρόεδρος της ΝΔ που επιτέθηκε εκ νέου στον πρωθυπουργό, τονίζοντας ότι το κράτος χάνει έσοδα 1,8 δις ευρώ από τη μη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων.

«Χθες ήταν μία εξαιρετικά αμήχανη δευτερολογία του κ. Τσίπρα, να την δείτε για να καταλάβετε ποιός θέλει να κρατήσει τη χώρα καθηλωμένη στο χθες» τόνισε ο κ.Μητσοτάκης.

- Σύνδεση της εκπαίδευσης με τον οικονομικό βηματισμό της χώρας.

- Διαρκής επιμόρφωση και αξιολόγηση παντού και για όλους. «Το στοίχημα της αξιολόγησης θα το κερδίσουμε όλοι μαζί. Ένας καλός εκπαιδευτικός δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από την αξιολόγηση. Συνδέουμε την αξιολόγηση και με οικονομικά οφέλη» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

 

Το όραμα για το χώρο της παιδείας

“Η παιδεία δεν είναι ακόμα μία πλευρά μιας εφαρμοσμένης πολιτικής ώστε να περιοριστεί σε ένα τμήμα ενός κομματικού προγράμματος. Αποτελεί τον καθρέφτη της αντίληψης που έχει ο καθένας από εμάς για το μέλλον αυτού του τόπου. Όταν μιλάω για εκπαίδευση αναφέρομαι στο μέλλον αυτού του τόπου, για το οποίο μάχομαι κάθε μέρα. Οι πλούσιες χώρες είναι οι χώρες που έχουν πολύ καλά εκπαιδευτικά συστήματα.

Η εκπαίδευση είναι η μηχανή που θα κινήσει την οικονομία. Η δημόσια παιδεία είναι ο καλύτερος κοινωνικός ανελκυστήρας ώστε όλα τα παιδιά να αποκτούν ίσες ευκαιρίες στη ζωή τους, ειδικά τα παιδιά φτωχών οικογενειών. Ονειρεύομαι μία παιδεία που θα αναδεικνύει τον καλύτερο εαυτό μας. Μια παιδεία που θα ενθαρρύνει τα ταλέντα και θα βελτιώνει αδυναμίες” τόνισε ο κ.Μητσοτάκης.

«Η παιδεία είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένας μηχανισμός μετάδοσης γνώσης. Σφυρηλατεί συνειδήσεις. Είναι τα καλειδοσκόπιο μέσα από το οποίο βλέπουμε το μέλλον μας ως έθνος», υπογράμμισε και πρόσθεσε:

Αναλογιστείτε ότι το παιδί που είναι σήμερα στην πρώτη δημοτικού θα τελειώσει το Λύκειο το 2030, θα βγει στην αγορά εργασίας το 2035. Πώς άραγε θα είναι τότε ο κόσμος μας;  Εμείς το πιο πιθανό είναι ότι τότε δε θα είμαστε στην πολιτική αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν έχουμε την ηθική υποχρέωση να κάνουμε τα πάντα για να κάνει πράξη τα όνειρά του το σημερινό παιδί.Παιδεία σημαίνει μία στρατηγική θεώρηση που θα πρέπει να διακλαδώνεται στο σύνολο των πολιτικών ενός κράτους” ξεκαθάρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην εκπαίδευση στη χώρα μας. “Στις πρώτες βαθμίδες ζούμε ακόμα και σήμερα τον αποκλεισμό χιλιάδων παιδιών απο τους παιδικούς σταθμούς. Ακολουθούν τα πειράματα στο μάθημα της ιστορίας. Λαός που δεν γνωρίζει την ιστορία του, δεν έχει μέλλον και λαός που δεν τιμά τις παραδόσεις του δε γνωρίζει το πού πάει.

Η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης και στην ανάγνωση αλλά και στα μαθηματικά. Το σύστημα εισαγωγής στα ανώτατη εκπαίδευση κυριαρχείται από το “ράβε ξήλωνε”. Η εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση ολοκληρώνεται από την οριστική κατάργηση των πρότυπων σχολείων. Επιφανείς καθηγητές τους παρακαλέσαμε αφιλοκερδώς να προσφέρουν τις γνώσεις τους, τους πετάξαμε έξω για να έχουν τη θέση τους οι αιώνιοι φοιτητές. Τα μεταπτυχιακά μένουν δέσμια ταξικών ξεπερασμένων αντιλήψεων. Και όλα αυτά σε σχολές που έχουν μετατραπεί σε γιάφκες του εγκλήματος” σημείωσε ο κ.Μητσοτάκης.

Τα πανεπιστήμια

Ο πρόεδρος της ΝΔ μάλιστα επικεντρώθηκε για μία ακόμα φορά στα όσα δραματικά συμβαίνουν στα πανεπιστήμια της χώρας, κάνοντας αναφορές στην χθεσινή συζήτηση στη Βουλή. Ο νόμος για το άσυλο θα καταργηθεί ξεκαθάρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

“Μόλις χθες προέταξα το μείζον θέμα της ασφάλειας στα πανεπιστήμια για να δω έναν αμήχανο πρωθυπουργό σαν να μην κατοικεί σε αυτή τη χώρα είτε επειδή δεν ξέρει είτε επειδή δεν θέλει και να γυρίζει την κουβέντα σε άλλα θέματα. Η ασφάλεια αποτελεί δημοκρατικό δικαίωμα των πολιτών και ευθύνη του κράτους. Ο νόμος για το άσυλο θα καταργηθεί για να ξανακυκλοφορήσουν ελεύθερα οι γνώσεις στα πανεπιστήμια, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη πολιτική προτεραιότητα της επόμενης κυβέρνησης της ΝΔ. Η χώρα θα αποκτήσει ακόμα καλύτερα δημόσια πανεπιστήμια. Θέλουν δε θέλουν θα γίνει πράξη, η Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης” ξεκαθάρισε ο κ.Μητσοτάκης.

Μήνυμα σε δασκάλους και καθηγητές

Ο κ.Μητσοτάκης μάλιστα απευθύνθηκε ευθέως στους δασκάλους και στους καθηγητές, ζητώντας την ενεργοποίησή τους.

“Εμπιστεύομαι το δάσκαλο και τον καθηγητή. Σας θεωρώ συμμάχους στην προσπάθεια για μία νέα Ελλάδα και παρά την κυβερνητική προπαγάνδα είστε θύματα της κυβερνητικής πολιτικής. Ζείτε και με την αγωνία των καταλήψεων ενώ δίπλα σας εντοπίζετε προφανείς αδυναμίες στο όνομα του ρουσφετιού. Σας καλώ να αντισταθείτε σε αυτή την γκρίζα πραγματικότητα. Σύννεφα σκεπάζουν και τα εθνικά μας θέματα, όπως η συμφωνία των Πρεσπών που πριν ακόμα ψηφιστεί δημιούργησε πρόβλημα στην κοινή επιτροπή για τα βιβλία.

Ο σημερινός προβληματισμός μας θα καταστεί γόνιμος μέσα από μία πολιτική αλλαγή. Η ώρα αυτής της πολιτικής αλλαγής πλησιάζει και εσείς δεν μπορεί παρά να είστε παρόντες σε αυτή. Χρειάζομαι τις γνώσεις σας και την συμπαράστασή σας. Ο ρόλος σας ως μέρος της διανόησης της χώρας καθίσταται χρήσιμος, μακριά από συντεχνιακές σας καλώ σε ένα ευρώ ρεύμα αναγέννησης της χώρας. Χάθηκε πολύς χρόνος, μαζί μπορούμε να τον κερδίσουμε” επεσήμανε ο κ.Μητσοτάκης.

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας τόνισε ότι η παιδεία είναι η πιο σημαντική επένδυση για τη χώρας μας. «Βασική αποστολή του εκπαιδευτικού συστήματος είναι να εξοπλίζει τους νέους με πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες και να δημιουργεί ευκαιρίες για εργασιακή και προσωπική ανέλιξη. Η παιδεία, και ιδίως η δημόσια παιδεία, αποτελεί για τη Νέα Δημοκρατία τον πιο αποτελεσματικό μηχανισμό κοινωνικής κινητικότητας. Όμως η Νέα Δημοκρατία θεωρεί την επένδυση στην Παιδεία ως την πιο σημαντική επένδυση για το μέλλον της χώρας και για έναν ακόμη λόγο: σε μία εποχή ραγδαίων αλλαγών σε όλα τα επίπεδα, η Παιδεία αποτελεί ατμομηχανή οικονομικής ανάπτυξης» ανέφερε ο ίδιος.