«Η εξέλιξη κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης και η απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, αποτελεί δικαίωση της πολιτικής μας», τόνισε ο πρωθυπουργός, καλώντας όσους πολέμησαν το έργο και ήταν υπαίτιοι για τις οποίες καθυστερήσεις να αναγνωρίσουν ότι η κυβέρνηση είχε δίκιο. «Φύγαμε από την απάτη των μουσαμάδων» ανέφερε νωρίτερα στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του μετρό.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τον ομώνυμο σταθμό του μετρό στη Θεσσαλονίκη, από όπου υπενθύμισε τις τεράστιες αντιδράσεις για το έργο της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων που προκάλεσαν σοβαρή κωλυσιεργία στο έργο, σημειώνοντας ότι «καταφέραμε με πολλή προσπάθεια να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και πιστεύω ότι σήμερα η πολιτική μας δικαιώνεται».
«Είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει και Μετρό και ταυτόχρονα θα αναδείξουμε τον εξαιρετικό αρχαιολογικό της πλούτο, ο οποίος αναδείχθηκε από τις ανασκαφές», ανέφερε και υπενθύμισε ότι πριν από τέσσερα χρόνια, «όταν μας εμπιστεύτηκε ο λαός, κληρονομήσαμε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση όσον αφορά την εξέλιξη του σημαντικότερου έργου υποδομής στη Θεσσαλονίκη που δεν είναι άλλο από το Μετρό της πόλης».
Εν συνεχεία αναφέρθηκε στην επίσκεψή του στο σταθμό λέγοντας ότι οι εργασίες γίνονται με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.
«Δεν θέλω να πω πολλά για αυτούς οι οποίοι πολέμησαν το έργο αυτό. Θέλω να πω μόνο ότι το συντομότερο δυνατό η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο αλλά και το πιο όμορφο Μετρό στην Ευρώπη. Και ελπίζω αυτοί οι οποίοι πολέμησαν το έργο και ήταν υπαίτιοι για τις οποίες καθυστερήσεις που ήταν σημαντικές, τουλάχιστον να αναγνωρίσουν, εκ των υστέρων, ότι είχαμε δίκιο», σημείωσε και εξέφρασε την πεποίθηση πως όταν το Μετρό λειτουργήσει, όλα αυτά, με το καλό, θα ξεχαστούν και θα μιλάμε για μία άλλη Θεσσαλονίκη.
Διευκρίνισε δε ότι μετά «θα έχουμε και εμείς τη δυνατότητα να εστιάσουμε πια την προσοχή μας στην επέκταση του Μετρό, με πιο σημαντική την επέκταση προς τα βορειοδυτικά την οποία ήδη μελετούμε, ώστε όλος ο πολεοδομικός ιστός της Θεσσαλονίκης και ειδικά οι δυτικές συνοικίες να γνωρίζουν ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς».
Μετά την επιθεώρηση των έργων ο πρωθυπουργός περπάτησε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου χαιρέτισε καταστηματάρχες και πολίτες, ενώ επισκέφθηκε και το περίπτερο της ΟΝΝΕΔ στην πλατεία Αριστοτέλους.
Φύγαμε από τους μουσαμάδες
«Περάσαμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου που ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία», υπογράμμισε νωρίτερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την διάρκεια του πρώτου δοκιμαστικού δρομολογίου του μετρό Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα υπήρξε ένας από τους επιβάτες της συγκεκριμένης δοκιμαστικής λειτουργίας, κάνοντας για πρώτη φορά ολόκληρη τη διαδρομή, από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο στην Πυλαία.
«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα, καθώς διανύσαμε την πρώτη γραμμή του Μετρό, διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της. Να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε μάλιστα ότι «προστατεύσαμε και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό».
«Είναι πράγματι μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο δεκαετιών γίνεται πια πράξη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι εργάστηκαν με πολύ μεγάλο κόπο για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, για να περάσουμε από την απάτη των μουσαμάδων στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα έδωσε ραντεβού για το Σταθμό Βενιζέλου, «όπου εκεί θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόση μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά γίνεται η επανατοποθέτηση των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων. Έτσι, όπως σας είπα, να κάνουμε πραγματικά πράξη το μετρό της Θεσσαλονίκης, να μην είναι απλά ένα σημαντικό μεταφορικό έργο αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο».
«Πιστεύω ένα Μετρό μοναδικό στον κόσμο που ίσως από μόνο του να αξίζει μία επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο πρωθυπουργός.
Η εταιρεία «Αττικό Μετρό» θα μετονομαστεί σε «Ελληνικό Μετρό»
Ανακοίνωσε μάλιστα ότι τώρα που γίνεται πράξη και το Μετρό της Θεσσαλονίκης η εταιρεία "Αττικό Μετρό" θα μετονομαστεί σε "Ελληνικό Μετρό".
Τον πρωθυπουργό σε αυτό το ταξίδι συνόδευαν ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για θέματα μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης ο υφυπουργός υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό" Νίκος Ταχιάος.
Το ίδιο δρομολόγιο έκανα νωρίτερα από τον πρωθυπουργό και οι δημοσιογράφοι με ξεναγό τον Νίκο Ταχιάο.
Από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το συντριβάνι η κίνηση του συρμού έγινε με χειριστή και με ταχύτητα έως τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ από το συντριβάνι μέχρι το αμαξοστάσιο με άλλο συρμό που κινήθηκε αυτόματα και με ταχύτητα που έφτασε μέχρι τα 70 έως 80 χιλιόμετρα την ώρα.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 9,6 χιλιομέτρων, διαθέτει 13 σταθμούς και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 250.000 επιβάτες καθημερινά. Η επέκταση προς Καλαμαριά, που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2024, θα προσθέσει στο δίκτυο πέντε σταθμούς και σχεδόν 4,8 χιλιόμετρα γραμμής, ενώ σχεδιάζεται επέκταση και προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης.