Ξεκάθαρη θέση από τις πολιτικές δυνάμεις υπέρ της ανάγκης για την δια ζώσης εκπαίδευση και τον εμβολιασμό των μαθητών, ζήτησε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της επίκαιρης επερώτησης του Κινήματος Αλλαγής για την πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα της εκπαίδευσης.
Καθώς μεγάλο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στις συνθήκες υπό τις οποίες άνοιξαν τα σχολεία, η υπουργός Παιδείας κάλεσε τα κόμματα να πάρουν επίσημα θέση στα δύο αυτά ζητήματα. «Θέλετε τη δια ζώσης εκπαίδευση; Βγείτε και πείτε το. Για τον εμβολιασμό, είναι πολύ σημαντικό, να εκπέμψουμε σήμερα ένα μήνυμα, όλοι μαζί, υπέρ του εμβολιασμού, για τις ηλικίες που είναι στο σχολείο. Οφείλουμε να το κάνουμε για την εκπαιδευτική κοινότητα, για τα παιδιά μας», είπε η υπουργός Παιδείας.
Η υπουργός Παιδείας είπε ότι η τηλε-εκπαίδευση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, πλην όμως δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη δημόσια εκπαίδευση. Η Νίκη Κεραμέως δεν αρνήθηκε ότι υπήρξαν προβλήματα εν μέσω πανδημίας, και αστοχίες, αλλά, όπως τόνισε, η «εκπαίδευση στάθηκε όρθια» και πρόσθεσε ότι το ΙΕΠ, από την αρχή της πανδημίας, συστηματικά έστελνε οδηγίες στις σχολικές μονάδες, σχετικά και με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, αυτό καθαυτό, αλλά και σχετικά με την ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των παιδιών.
Καθώς κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκε το ζήτημα γιατί δεν διπλασιάστηκαν τα τμήματα και οι εκπαιδευτικοί, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων είπε πως αν υπήρχε αυτή η δυνατότητα, η πολιτική ηγεσία θα ήταν η πρώτη που θα ήθελε αυτό να το υλοποιήσει. Αλλά και αναφορικά με την πρόταση να λειτουργεί το σχολείο σε δύο βάρδιες για τον περιορισμό της διασποράς, η υπουργός κάλεσε όσους καταθέτουν αυτή την πρόταση, να αναρωτηθούν τι θα γίνει με τους γονείς που εργάζονται. Ιδίως δε για την αξιωματική αντιπολίτευση, που έχει μιλήσει για λειτουργία των σχολείων σε περισσότερες σχολικές αίθουσες, η κ. Κεραμέως σχολίασε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπόρεσε να βρει αίθουσες για να επεκτείνει το νηπιαγωγείο στα παιδιά 4 με 5 ετών.
«Η διεθνής τάση είναι το εμβόλιο, η υποχρεωτική χρήση της μάσκας και είναι και τα αυξημένα τεστ», είπε η υπουργός και ανέγνωσε αναφορά του κ. Μαγιορκίνη σύμφωνα με την οποία «όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν πως οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες, είναι το συχνό τεστ, η χρήση της μάσκας, ο έλεγχος για συμπτώματα. Η λιγότερη αποδοτική πολιτική είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών.
Μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου της Ν. Υόρκης υπολόγισαν ότι για επιτευχθεί 40% μείωση της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες, μέσω της μείωσης της πυκνότητας, θα πρέπει οι μαθητές να χωριστούν στα τρία και να πηγαίνουν εκ περιτροπής κάθε τρεις σχολείο, εναλλάξ. Αντιθέτως, μέσω του καθολικού τεστ, μια φορά την εβδομάδα, επιτυγχάνεται 70% μείωση της μετάδοσης. Οι τρέχουσες πολιτικές προβλέπουν καθολικό τεστ, δύο φορές την εβδομάδα».
«Εμείς έχουμε τη διεθνή τάση που λέει εμβόλιο, υποχρεωτική χρήση μάσκας, αυξημένα τεστ, εργαστηριακά και αυτοδιαγνωστικά. Υπάρχει άλλη πρόταση την οποία προτείνει το Κίνημα Αλλαγής;», είπε η Νίκη Κεραμέως.
«Αναβαθμίσαμε και ρυθμίσαμε το δημόσιο σχολείο, καλύπτοντας όλα τα επίπεδα της νηπιακής αλλά και της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή και πρόσθεσε: «Εκσυγχρονίσαμε την ιδιωτική εκπαίδευση και το ιδιωτικό σχολείο. Ενδυναμώσαμε την αρχική επαγγελματική εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη διά βίου μάθηση, δημιουργώντας τα πρώτα έξι πρότυπα ΕΠΑΛ και εφαρμόζουμε το παράλληλο μηχανογραφικό, ώστε να αξιοποιούνται περισσότερο οι εναλλακτικές των νέων μας. Επίσης, υλοποιούμε καθολικά τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Χτίζουμε μεθοδικά και συντονισμένα το σύγχρονο σχολείο, με ανανεωμένο περιεχόμενο και φιλοσοφία, εισάγοντας 123 νέα προγράμματα σπουδών, εντάσσοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα και την αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο».
Η υφυπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι οργανώνονται δυναμικά και σύγχρονα πρότυπα και πειραματικά σχολεία με διπλασιασμό του αριθμού τους, από 60 σε 112, ενώ αλλάζει η φιλοσοφία της εξεταστέας ύλης και αντικαθίσταται το βιβλιοκεντρικό μοντέλο της απομνημόνευσης με το γνωσιοκεντρικό μοντέλο του πολλαπλού βιβλίου, στοχεύοντας στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και στην ουσιαστική κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.
«Επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας, τους εκπαιδευτικούς μας, επιμορφώνοντάς τους οριζόντια και κάνοντας πράξη 11.700 διορισμούς μόνιμου προσωπικού, τους πρώτους μετά από δώδεκα ολόκληρα χρόνια, που είναι σε συνέχεια των 4.500 χιλιάδων μόνιμων διορισμών που έγιναν στα ειδικά σχολεία πέρυσι, τους πρώτους στα εκπαιδευτικά χρονικά», είπε επίσης η Ζέττα Μακρή.
«Δεν έχετε κανένα ολοκληρωμένο σχέδιο και δεν κάνετε τίποτα και καμία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Κάνετε μικροδιευθετήσεις, όχι μεταρρυθμίσεις», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής, Κώστας Σκανδαλίδης και πρόσθεσε: «Δεν έχετε ολοκληρωμένο σχέδιο ούτε για την αντιμετώπιση της πανδημίας ούτε για τον εμβολιασμό, πολύ περισσότερο, δεν έχετε για το περιεχόμενο των σπουδών».
«Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Όμως, πρέπει να μην είμαστε ούτε μεμψίμοιροι, ούτε μικρόψυχοι. Αυτή η κυβέρνηση και αυτή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, έκανε τα πιο δύσκολα πράγματα, στο πιο δύσκολο περιβάλλον, με το πιο δύσκολο χαρτοφυλάκιο και πήγε εξαιρετικά καλά», είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Γιάννης Βρούτσης.