Του Αλέξανδρου Διαμάντη
Μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια της Apple έφτασε ο Κυριάκος Πιερρακάκης προκειμένου να λύσει το πρόβλημα με τις «ειδοποιήσεις» του «112». Κι αυτό διότι στην αρχική σύμβαση που υπογράφηκε με την εταιρεία που έφτιαξε το «112» δεν είχε συμπεριληφθεί ως προαπαιτούμενο η ενημέρωση των κατασκευαστών κινητών τηλεφώνων, ώστε να δημιουργήσουν το απαραίτητο λογισμικό.
Μάλιστα, μιλώντας με κοινοβουλευτικούς συντάκτες τόνισε ότι έστειλε περί τα 70 email ενώ επικοινώνησε δύο φορές στην εταιρεία, όπου συνομίλησε με ανώτατο διευθυντικό στέλεχος, ο οποίος του δεσμεύτηκε ότι σε μια από τις επόμενες ενημερώσεις το πρόβλημα θα έχει λυθεί.
Το ζήτημα έγινε γνωστό όταν τον ενημέρωσαν το καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής ενεργοποίησης, ότι σχεδόν σε όλα τα κινητά τηλέφωνα φτάνει η ειδοποίηση του 112, εκτός ενός κατασκευαστή: της Apple. Όπως εξήγησε κανείς μέχρι πρότινος δεν είχε την αρμοδιότητα να επικοινωνήσει με την εταιρεία και συνεπώς ανέλαβε ο ίδιος να λύσει το γόρδιο δεσμό. Παράλληλα, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει στείλει επιστολές και στους άλλους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων, ώστε μέχρι τα Χριστούγεννα το 112 να λειτουργεί κανονικά.
Πάντως, ένα από τα ζητήματα, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ότι η ειδοποίηση λειτουργεί μόνο σε «έξυπνα» τηλέφωνο και ως εκ τούτου άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας με παλαιότερης τεχνολογίας τηλέφωνα δεν θα λαμβάνουν την σχετική ειδοποίηση.