Σε τροπολογία την οποία ο Κ. Γκιουλέκας χαρακτηρίζει «ντροπολογία» εμφανίζεται για πρώτη φορά στη Βουλή το όνομα της νέας υπουργού Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου. Η τροπολογία, σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας για κύρωση διεθνούς σύμβασης, προβλέπει με διάταξη που ο υπεύθυνος του τομέα πολιτισμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής της Α' Θεσσαλονίκης λέει πως είναι «φωτογραφική», η πρόσληψη γενικού διευθυντή στο Ελληνικό Φεστιβάλ.
Και την ονομάζει φωτογραφική, επειδή προβλέπεται πως ο γενικός διευθυντής μπορεί να είναι και δημόσιος υπάλληλος, ενώ μέχρι τώρα κάτι τέτοιο δεν ίσχυε. Ο κ. Γκιουλέκας κάνει κριτική στον απελθόντα υπουργό Πολιτισμού, στην ακόλουθη δήλωση:
«Ο πρώην Υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς, δύο μόλις ημέρες μετά την απομάκρυνσή του κατέθεσε τροπολογία, με την οποία προσπαθεί φωτογραφικά να προωθήσει για τη θέση του Γενικού Διευθυντή του “Ελληνικού Φεστιβάλ” άτομο της αρεσκείας του.
Με μια φωτογραφική “ντροπολογία” προσπαθεί να τακτοποιήσει όσες ρουσφετολογικές εκκρεμότητες δεν πρόλαβε από τη θέση του Υπουργού.
Με τέτοιες απαράδεκτες μεθοδεύσεις ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιεί και τον ευαίσθητο χώρο του Πολιτισμού για να τακτοποιεί “ημετέρους”.
Μια λέξη μόνον αρμόζει: Ντροπή».
Παρόλα ταύτα, ευθύνες φαίνεται πως έχει και η Λυδία Κονιόρδου, η οποία, έχοντας άριστη σχέση με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, προσπαθεί να τον διευκολύνει με κάθε τρόπο. Αντί να ασχοληθεί σοβαρά με την κρίση που μαστίζει τον φορέα, προσπαθεί να ικανοποιήσει τον κ. Θεοδωρόπουλο «φωτογραφίζοντας» τον νέο γενικό διευθυντή που θα ήθελε. Πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο που προσπάθησε να περάσει δια του Διοικητικού Συμβουλίου ο παυθείς πλέον για τον λόγο αυτόν, τέως πρόεδρός του. Αυτό δεν έγινε, αλλά οι φιλοδοξίες εξακολουθούν να υπάρχουν αμείωτες.
Ετσι, σύμφωνα με την τροπολογία «Ο γενικός διευθυντής πρέπει να διαθέτει πτυχίο ΑΕΙ, µε κατεύθυνση νοµικών, οικονοµικών σπουδών ή σπουδών οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων ή πολιτιστικής διαχείρισης και διδακτορικό ή µεταπτυχιακό τίτλο στα ίδια γνωστικά πεδία. Επίσης, είναι απαραίτητο να διαθέτει επαγγελµατική εµπειρία σε θέση ευθύνης, καθώς επίσης και άριστη γνώση µίας τουλάχιστον ξένης γλώσσας, κατά προτίµηση της αγγλικής. Ιδιαιτέρως, θα εκτιµηθεί η εµπειρία στη δηµόσια διοίκηση και την πολιτιστική διαχείριση. Τα εν λόγω προσόντα µπορεί να εξειδικεύονται στην πρόσκληση.
Για τη θέση του γενικού διευθυντή µπορεί να επιλέγεται και υπάλληλος του Δηµοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. ή του ευρύτερου δηµόσιου τοµέα, εφόσον έχει τα προαναφερόµενα προσόντα. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται αυτοδίκαια αποσπασµένος στη θέση αυτή για το χρονικό διάστηµα ίσο µε τη διάρκεια της θητείας του ή ανανέωση της θητείας του ή πρόσληψη νέου γενικού διευθυντή. Ο χρόνος που διανύεται στη θέση αυτή λογίζεται, ως προς όλες τις συνέπειες, ως πραγµατική υπηρεσία στην οργανική του θέση. Μετά τη λήξη της θητείας του, ο προσληφθείς επανέρχεται αυτοδικαίως στην οργανική θέση που κατείχε πριν από την πρόσληψή του, η οποία παραµένει κενή» (μόνο ότι το επίθετό του πρέπει να είναι ίδιο με το επίθετο προβεβλημένης συγγενούς δεν μας λένε στην τροπολογία).
Δυστυχώς, δεν είναι το μόνο «φάουλ» της ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ (νέας και παλαιάς). Επειδή δεν φρόντισε κανείς να ανανεωθούν οι ετήσιες συμβάσεις 11 εργαζομένων σε αυτό, προβλέφθηκε με άλλη τροπολογία στο ίδιο άσχετο νομοσχέδιο να είναι δυνατή, «µέχρι την κατάρτιση εσωτερικού κανονισµού λειτουργίας του οργανισµού και πάντως, όχι πέραν της 31ης.12.2017, η σύναψη εργασιακών συµβάσεων ορισµένου χρόνου, καθώς επίσης και συµβάσεων έργου, µε στόχο την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του φορέα, κατά παρέκκλιση της κείµενης νοµοθεσίας».
Η Βουλή καλείται να ψηφίσει χωρίς να ανακοινωθεί ο ακριβής αριθμός των εργαζομένων. Αν αυτό γίνει, τότε ο Φεστιβάλ θα μπορεί να κάνει όσες προσλήψεις θέλει, και πάντως πέραν των 11 εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που έχει μέχρι τώρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί και εδώ θέσεις για τα δικά του παιδιά;
Αντιγόνη Καρατάσου