Βρίσκουν και τα κάνουν

Βρίσκουν και τα κάνουν

Της Βίβιαν Ευθυμιοπούλου

Δεν ξέρουμε πόσο βάσιμη είναι η πληροφορία που έγραψε στο Twitter ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου, ο οποίος, σύμφωνα με τον ίδιο, μετέφερε συζητήσεις από κυβερνητικά πηγαδάκια στη Βουλή που θέλουν τον καταιγισμό των τηλεοπτικών εμφανίσεων του Γιάννη Ραγκούση κομμάτι ενός media plan, δηλαδή προϊόν σχεδίου επικοινωνίας που έχει σχεδιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ για λογαριασμό του για να δημιουργεί διαρκώς πρόβλημα στο ΚΙΝΑΛ.

Δεν ξέρουμε, λοιπόν, αν η πληροφορία έχει βάση, αλλά είναι πραγματικά αξιοπρόσεκτο που τόσα ΜΜΕ βρίσκουν ενδιαφέρουσες και κυρίως αντιπροσωπευτικές τις απόψεις ενός στελέχους που στις ανοιχτές εσωκομματικές εκλογές τα πήγε πάρα πολύ άσχημα. Πάτωσε ο Γιάννης Ραγκούσης στις εσωκομματικές εκλογές, αλλά παρ'' όλα αυτά πλήθος ΜΜΕ κάθε είδους θεωρούν ότι οι απόψεις του ενδιαφέρουν την κοινή γνώμη.

Καλά κάνουν. Ναι, καλά κάνουν. Και καλά κάνει και ο Γιάννης Ραγκούσης και έχει αποδώσει στον εαυτό του τον ρόλο του τρολ. Είναι δικαίωμά του, δική του είναι η απόφαση και μπορεί να κάνει ό,τι θέλει.

Γιατί δεν βρίσκεται στον Γιάννη Ραγκούση το πρόβλημα, αλλά σε αυτούς που ασχολούνται μαζί του.

Καθημερινά οι οθόνες μας γεμίζουν με σχόλια για την πιο πρόσφατη κάθε φορά δήλωση του Ραγκούση. Όλοι τον ανάγουν σε βασικό θέμα συζήτησης, παγιδεύοντας μια ολόκληρη δημόσια σφαίρα σε ένα διαρκές φεστιβάλ ασημαντότητας και το ίδιο το ΚΙΝΑΛ σε μια αφόρητη εσωστρέφεια, η οποία δεν του επιτρέπει να βγει προς τα έξω για να διεκδικήσει το κομμάτι της κεντροαριστερής πίτας που του αναλογεί.

Το γράφαμε πάλι προ ημερών. Επείγει το ΚΙΝΑΛ να σοβαρευτεί και όλος ο προοδευτικός χώρος να σταματήσει να οχυρώνεται πίσω από τον κάθε ασήμαντο για να αποφύγει την έκθεση στον κόσμο, που περιμένει να ακούσει τι έχει να του πει για το αύριο.

Βολεύει τελικά ο Ραγκούσης. Όχι μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά πρωτίστως την Κεντροαριστερά που αρκείται στον εύκολο ανταρτοπόλεμο του παραπολιτικού σχολιασμού. Και αν αύριο, στην κάλπη, τα αποτελέσματα δεν θα είναι αναμενόμενα τότε θα έχουν εύκολο και τον αποδιοπομπαίο τράγο.

Στην εποχή των social media κάθε χρήστης είναι ένας πομπός, ένα Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης που παράγει μηνύματα και τα διασπείρει σ'' ένα κοινό, το μέγεθος του οποίου το χτίζει ο ίδιος, σύμφωνα με τις ικανότητές του και το ταλέντο του. Γι'' αυτό και ο κάθε χρήστης έχει μεγαλύτερη ευθύνη από αυτήν που αναγνωρίζει στον εαυτό του για όσα επιλέγει να αναπαραγάγει ως σημαντικά. Οπότε, όσο συνεχίζουμε να αναπαράγουμε τη γραφικότητα τόσο αυτή θα εμφανίζεται και θα καταλαμβάνει τη δημόσια σφαίρα.

Γιατί αν δεν αλλάξει η δική μας αντίληψη για την επικοινωνία και η ευθύνη που αναλογεί στον καθένα μας για τη διασπορά των μηνυμάτων και τη θεματολογία που κυριαρχεί στη δημόσια συζήτηση, δεν θα αλλάξει τίποτα.

*Tο άρθρο δημοσιεύτηκε στον Φιλελεύθερο στις 10 Ιουλίου.