Αυστηρότερα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε διαβάσεις ΑμεΑ
Eurokinissi
Eurokinissi

Αυστηρότερα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε διαβάσεις ΑμεΑ

Στην ύπαρξη, για πρώτη φορά, συνολικού σχεδίου για τους ΑμεΑ, το οποίο «σκύβει» με σοβαρότητα πάνω από τα προβλήματά τους, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή της ΝΔ, Φωτεινής Πιπιλή, η οποία ζήτησε αυστηρότερες διατάξεις του ΚΟΚ για τους παραβάτες σε διόδους ΑμεΑ.

Ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος στον τομέα ευθύνης του ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία πως το σχέδιο αναμόρφωσης του ΚΟΚ ολοκληρώνεται και πολύ σύντομα οι αλλαγές θα κατατεθούν προς διαβούλευση. «Θα κάνουμε μία σοβαρή διαβούλευση γιατί αυτό που θα ήθελα να αποφύγω είναι να νομοθετήσουμε κάτι το οποίο να μην εφαρμοστεί. Πολλές φορές ο ΚΟΚ ανανεώνεται, εκσυγχρονίζεται υποτίθεται και κανένας δεν τον εφαρμόζει», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να ακούσει τις προτάσεις των ΑμεΑ.

«Είναι χρέος όλων μας να διαμορφώσουμε ανθρώπινες συνθήκες, ώστε να μην είναι οι ΑμεΑ αποκλεισμένοι μέσα στις ίδιες τους τις πόλεις, αποτελεί καθήκον όλων μας. Αυτό είναι και δείκτης πολιτισμού, για όλους μας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι θα αυστηροποιηθούν τα πρόστιμα για τους παραβάτες σημειώνοντας για παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ και ότι από εδώ και πέρα η κυβέρνηση και το υπουργείο θα δει και την περίπτωση διοικητικών προστίμων, όχι μόνο στους δήμους αλλά και στις περιφέρειες «που, δυστυχώς, δεν συνεργάζονται όπως πρέπει», όπως είπε ο υπουργός.

Σε σχέση με την όδευση και την πρόσβαση στα πεζοδρόμια, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι και ο δήμος πρέπει να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα, διότι η κατάσταση αυτήν τη στιγμή στους δρόμους του Δήμου Αθηναίων είναι «τριτοκοσμική», γιατί «όχι μόνο δεν διευκολύνει την ασφαλή μετακίνηση των ΑμεΑ αλλά τους δημιουργεί και εμπόδια».

Ο υπουργός τόνισε ότι το υπουργείο:

- Έχει χορηγήσει δελτία στάθμευσης σε ΙΧ αυτοκίνητα γονέων ή παιδιών αλλά και συζύγων ΑμεΑ. Βελτιώθηκε η προσβασιμότητα στο μετρό και στο τραμ και όπου υπάρχουν προβλήματα γίνονται παρεμβάσεις.

- Τα νέα λεωφορεία έχουν δυνατότητα πολύ καλύτερης πρόσβασης.

- Συστάθηκε ειδική επιτροπή στο υπουργείο, η οποία ασχολείται καθημερινά με τα ζητήματα της προσβασιμότητας στους ΑμεΑ.

- Έχει προβλεφθεί η ίδρυση ιδιωτικών κέντρων αξιολόγησης και προετοιμασίας οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα, ώστε να διευκολύνονται οι πολίτες ΑμεΑ που μπορούν να πάρουν άδεια οδήγησης.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε, εξάλλου, τη βουλευτή ότι στο πλαίσιο αναμόρφωσης του ΚΟΚ και σε σχέση με τα ηχητικά σήματα στα φανάρια που βοηθούν πάρα πολύ ειδικά τους τυφλούς, η περιφέρεια θα πρέπει να τα επιβάλλει. Σε σχέση με τη Γραμμή 2 και 3 του μετρό, ανέφερε ότι η προσβασιμότητα είναι «αρκετά ικανοποιητική», η Γραμμή 1 είναι «προβληματική», όχι μόνο για τους ΑμεΑ αλλά γενικότερα για όλους τους επιβάτες και τον τελευταίο καιρό έχει γίνει τεράστια προσπάθεια βελτίωσης. Σε κάθε περίπτωση, δεσμεύτηκε ότι θα εξεταστεί το ζήτημα των οδηγών όδευσης, όπου τυχόν δεν υπάρχουν, σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ.

Η βουλευτής της ΝΔ Φωτεινή Πιπιλή μίλησε για τη δύσκολη καθημερινότητα ασφαλούς όδευσης των ΑμεΑ λόγω της «απαράδεκτης και χαοτικής κατάστασης στα πεζοδρόμια, γενικότερα της Ελλάδας και ειδικότερα στα όρια του Δήμου Αθηναίων».