A. Διαμαντοπούλου: Τα πολιτικά κόμματα θα πρέπει να βάλουν στην ατζέντα τους την τεχνητή νοημοσύνη
Δίκτυο για την Μεταρρύθμιση

A. Διαμαντοπούλου: Τα πολιτικά κόμματα θα πρέπει να βάλουν στην ατζέντα τους την τεχνητή νοημοσύνη

«Η νεολαία έχει φύγει πλέον από την πολιτική της πλαστικής σημαίας και της υψωμένης γροθιάς και επικεντρώνεται σε ζητήματα μελλοντικά, που αφορούν όλο τον κόσμο, ψάχνοντας να βρει απαντήσεις, όπως σε αυτό της διείσδυσης της τεχνητής νοημοσύνης στην πολιτική αλλά και στην καθημερινότητά μας». 

Αυτό ανέφερε η πρόεδρος του Δικτύου για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, κ. Άννα Διαμαντοπούλου κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη και Δημοκρατία», η οποία διοργανώθηκε σε συνεργασία με τις εταιρείες FMC, Good Affairs και τον όμιλο ΜΜΕ Athens Voice. 

Όπως ανέφερε η κυρία Διαμαντοπούλου στην τοποθέτησή της, σήμερα, κάθε επαγγελματική και παραγωγική δραστηριότητα αλλάζει, ενσωματώνοντας τεχνητή νοημοσύνη. Το θέμα αυτό δεν έχει συζητηθεί καθόλου κατά την προεκλογική περίοδο από κανένα κόμμα, επεσήμανε. Αναφερόμενη,δε, στο κατά πόσο η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει τη Δημοκρατία και προκρίνει την ισότητα χρησιμοποίησε το παράδειγμα της επιλογής δικαιούχων επιδομάτων μέσω AI. 

Πρόκειται για μια διαδικασία που ελέγχει όλες τις παραμέτρους σε βάθος,  προκειμένου να μην ευνοηθούν πολίτες που δεν το δικαιούνται σε βάρος πολιτών που τα δικαιούνται. 

Ακόμη, πρόσθεσε η κυρία Διαμαντοπούλου, θα πρέπει να αναβαθμιστεί και το πρόγραμμα της εκπαίδευσης στα νέα δεδομένα που εισάγει η Τεχνητή Νοημοσύνη. 

Από πλευράς FMC ο κ. Σωκράτης Σαραφίδης, business consultant αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα της αξιοποίησης και της επεξεργασίας της πληροφορίας για τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, επεσήμανε ότι η τεχνητή νοημοσύνη και οι εφαρμογές της παρουσιάζουν μια ανοδική πορεία, επηρεάζοντας όλες τις πτυχές της καθημερινότητας.

Αναφερόμενος, δε στον τομέα των επιχειρήσεων τόνισε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα δεδομένα σχετικά με το πόσο κοστοβόρο είναι να κατασκευάζει κάποιος προϊόντα , προσαρμοσμένα στις διαφορετικές ανάγκες κάθε πελάτη.

Ο κ. Γιώργος Τράπαλης, Data Analyst της Good Affairs παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας που έγινε  σε δείγμα άνω των 1.000 ατόμων σχετικά με την διείσδυση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητα. Αν και ο κόσμος απανατά λίγο φοβικά σχετικά με τη χρήση AI, εν τούτοις το 72,2% πιστεύει ότι τα πολιτικά κόμματα οφείλουν να καταθέσουν προτάσεις για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης. 

Σχετικά με τον φορέα τον οποίο εμπιστεύονται οι πολίτες για την επεξεργασία των δεδομένων η έρευνα δείχνει εμπιστοσύνη προς την ακαδημαϊκή κοινότητα, τις ανεξάρτητες αρχές, τους διεθνείς οργανισμούς και την Δικαιοσύνη. 

Ο κ. Πασχάλης Αγανίδης, πολιτικός επιστήμονας αναφέρθηκε στη ριζοσπαστική αλλαγή της ενσωμάτωσης διαδικασιών AI στις στρατηγικές μάρκετινγκ και ανάπτυξης νέων προϊόντων. 

Επανέλαβε, δε, ότι τα πολιτικά κόμματα πρέπει να καταλάβουν τι συμβαίνει καθώς η πρώτη παράμετρος που απαντά, ουσιαστικά, στην σχέση Τεχνητής Νοημοσύνης και Δημοκρατίας είναι η μεταρρύθμιση και καινοτομία.