Έναν πλήρη προγραμματικό χάρτη με έργα εθνικής εμβέλειας σε κάθε τομέα, από τις οδικές, σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές μέχρι τη διαχείριση των φυσικών πόρων, την Ενέργεια, τα κτίρια και τις ψηφιακές υποδομές αποτελεί το νέο κυβερνητικό σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας.
Η σημασία που προσδίδει ο κ. Μητσοτάκης στο συγκεκριμένο σχέδιο αποδεικνύεται και από μια ακόμη καινοτομία. Η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της ΝΔ θα παρακολουθείται από ειδική επιτροπή, υπό τον Πρωθυπουργό, ενώ δέσμευση της ΝΔ είναι και η δημιουργία «Εθνικού Μητρώου Υποδομών», προκειμένου για κάθε υποδομή -νέα ή παλαιότερη- να υπάρχει πλέον ένας μόνον αρμόδιος φορέας για τη συντήρησή της, τον οποίο θα γνωρίζουν οι πολίτες για να μην υπάρξουν ποτέ ξανά οι γνωστές αλληλοκατηγορίες και αλληλοεπιρρίψεις ευθυνών.
Πρόκειται για έναν νέο οδικό άξονα που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, η σύνδεση των αποκομμένων μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η ενεργειακή διασύνδεση των νησιών, η επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου και η επίλυση του χρόνιου προβλήματος των απορριμμάτων.
Εκτός από το γεγονός ότι η ΝΔ εξαγγέλλει πολύ συγκεκριμένα έργα και δεν υποπίπτει στον πειρασμό των γνωστών μεγαλεπίβολων και διαχρονικά ανεκπλήρωτων υποσχέσεων, δύο ακόμη επισημάνσεις έχουν ιδιαίτερη σημασία και διαφοροποιούν το σχέδιο της ΝΔ από όλα τα παρελθόντα προγράμματα.
Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών. Και αυτό, γιατί είναι οξύμωρο σε μια χώρα που έχει περάσει τόσο μακρά οικονομική κρίση η χρηματοδότηση των έργων να έχει ακόμη και σήμερα ιδιωτική συμμετοχή μόλις 10-15%, όταν στη Μ. Βρετανία αυτή ξεπερνά το 60%.
Το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει και την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων, με το πρωτοποριακό εργαλείο “προτάσεις καινοτομίας”, κατά το παράδειγμα κρατών που έχουν υιοθετήσει με πολύ μεγάλη επιτυχία το συγκεκριμένο μοντέλο. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε ιδιωτικούς φορείς να μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν προτάσεις έργων.
Όλα τα έργα θα σχεδιαστούν με απολύτως διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες και θα υλοποιηθούν βάσει του πραγματικού συμφέροντος των πολιτών και όχι των εργολάβων. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης “εμείς θα καθορίσουμε τις αναπτυξιακές προτεραιότητες και όχι όσοι έχουν συμφέρον να μας εγκλωβίσουν σε έργα που δεν περνούν την αυστηρή δοκιμασία της σχέσης κόστους-οφέλους”.
Ο προγραμματικός χάρτης της ΝΔ για τις Υποδομές μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
1. Οδικές Υποδομές
Α. Κατασκευή τριών μεγάλων οδικών έργων στην Αττική
Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο, θα αποφορτισθεί η κίνηση του Κηφισού που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται για καθημερινές μετακινήσεις και θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής σχεδόν σε όλο το λεκανοπέδιο
Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Αυτή είναι η πραγματικά αναγκαία επέκταση της Αττικής Οδού που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια. Αυτήν θα προωθήσει η επόμενη κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει και δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το εμβληματικό πρότζεκτ του Ελληνικού..
Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Μια υπόσχεση δεκαετιών θα γίνει επιτέλους πράξη.
Β. Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο.
Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση:
-Της Δράμας με την Εγνατία οδό
-Του Καρπενησίου με τη Λαμία
-Της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ
- Της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.
Γ. Επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα:
- Του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος
- Του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)
-Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά - Αγ. Νικόλαος
2. Σιδηροδρομικές Υποδομές
- Αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.
- Σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.
- Νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη - Καβάλα και εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη.
3. Μετρό
-Ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη (χωρίς μουσαμάδες).
- Κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα (Άλσος Βεΐκου - Γουδή) με επέκταση από το Άλσος Βεΐκου στον
- Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής.
4. Ενεργειακές Υποδομές
-Ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των νησιών:
-Σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και των Δωδεκανήσων με την Κρήτη
- Σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα.
- Σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία.
- Προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.
Δείτε live την παρουσίαση του προγράμματος υποδομών της ΝΔ: