Υπουργείο Οικονομίας: Σε σιδηροδρομικές υποδομές τα 2/3 των κοινοτικών πόρων για τις Μεταφορές

Υπουργείο Οικονομίας: Σε σιδηροδρομικές υποδομές τα 2/3 των κοινοτικών πόρων για τις Μεταφορές

O τομέας των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ένας από τους τομείς που αναγνωρίζεται ως στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και από το σύνολο του τομέα των μεταφορών, πρωταρχική σημασία στην ανάπτυξη έχει ο τομέας των σιδηροδρομικών μεταφορών για τον οποίον διατίθενται οι περισσότεροι πόροι από το νέο ΕΣΠΑ.

Αυτό ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης Παναγιώτης Κορκολής στο φόρουμ «Eπενδύοντας στις σιδηροδρομικές μεταφορές» που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Όπως είπε ο ίδιος: «Οι περισσότεροι πόροι, από το νέο ΕΣΠΑ, έχει αποφασιστεί να κατευθυνθούν στις σιδηροδρομικές υποδομές. Συγκεκριμένα, τα 2/3 των κοινοτικών πόρων του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Μεταφορών κατευθύνονται στις σιδηροδρομικές υποδομές (συμπεριλαμβάνονται σε αυτό τον υπολογισμό και τα έργα Αστικού Σιδηροδρόμου - Μετρό). Συνολικά δηλαδή, 2 δις δημόσια δαπάνη από το ΕΣΠΑ για σιδηροδρομικές υποδομές. Αν προσθέσουμε εδώ τη γενναία χρηματοδότηση που δίνει η ΕΤΕπ στα έργα Μετρό θα πρέπει να υπολογίσουμε επιπλέον 1,5 δις ευρώ για σιδηροδρομικές υποδομές».

Επιπλέον, όπως ανέφερε ο κ. Κορκολής, από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη», το CEF δηλαδή, η Ελληνική κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει επιπλέον 1 δις ευρώ για έργα μεταφορών εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία των πόρων θα κατευθυνθεί σε βασικές σιδηροδρομικές υποδομές.

Μάλιστα υπενθύμισε ότι την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του CEF 7 νέα έργα μεταξύ των οποίων η κατασκευή υπόγειας τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων και η αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρο - Ειδομένη.

«Σκοπός του συνδυασμού των παραπάνω χρηματοδοτικών πηγών είναι ολοκληρώσουμε το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο δηλαδή τον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ καθώς και βασικές συνδέσεις με βιομηχανικές περιοχές και λιμάνια» σημείωσε ο κ. Κορκολής.

Πακέτο Juncker -ΕΤΕπ

Επιπλέον, συνέχισε ο ίδιος, στο υπουργείο Οικονομίας υλοποιείται ένα νέο χρηματοοικονομικό εργαλείο το Ταμείο Υποδομών το οποίο μπορεί να παρέχει χρηματοδότηση σε ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς και σε συνδυασμό τους (ΣΔΙΤ) για την υλοποίηση έργων στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Το Ταμείο αυτό, όπως εξήγησε, υλοποιείται με το εξής χρηματοδοτικό σχήμα: «200 εκ ευρώ από το ΕΣΠΑ και 200 εκ. ευρώ δανεισμός του Ελληνικού Δημοσίου από την ΕΤΕπ συν 200 εκ ευρώ πόροι από το Ταμείο Juncker, από το Ταμείο κινητοποιούνται κατ ελάχιστον τραπεζικοί πόροι ύψους περίπου 300 εκ. ευρώ. Συνολικά λοιπόν 900 εκ ευρώ».

Ρεκόρ πενταετίας

Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι για το 2016 η Ελλάδα σημείωσε ρεκόρ πενταετίας, όσον αφορά στη συνολική χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Συγκεκριμένα, οι εγκρίσεις δανείων για το 2016 αντιστοιχούν σε 2,365 δισ. ευρώ, ενώ παράλληλα τα χρήματα που διατέθηκαν στην αγορά αντιστοιχούν σε 1,420 δισ. ευρώ.

«Αυτά τα ποσά καθιστούν την Ελλάδα ως έναν από τους μεγαλύτερους δικαιούχους της ΕΤΕπ στην Ευρώπη, αναλογικά με το ΑΕΠ της χώρας. Ήδη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, έχουν υπογραφεί 687 εκατ. ευρώ νέων συμβάσεων, ενώ για το πρώτο τετράμηνο εκταμιεύτηκαν 900 εκατ. ευρώ, τα οποία θέτουν τις βάσεις για νέο ρεκόρ επενδύσεων το 2017. Συνολικά για το 2017, προγραμματίζονται υπογραφές νέων συμβάσεων ύψους 2 δισ. ευρώ με αντίστοιχες εκταμιεύσεις 1.8 δισ. ευρώ (που αντιστοιχούν περίπου στο 1% του ΑΕΠ)» κατέληξε στην ομιλία του ο κ. Κορκολής.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ