Την εμπιστοσύνη που χάθηκε εξαιτίας του σκανδάλου εξαπάτησης των εκπομπών αερίων πρέπει να ξανακερδίσει η Volkswagen, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Hans Dieter Poetsch, σε συνέντευξη Τύπου στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα αλλά και πρόκληση», τόνισε.
«Οι τελευταίοι δυόμισι μήνες ήταν πρωτοφανείς για τον όμιλο της VW», είπε αναφερόμενος στην περίοδο που ακολούθησε την αποκάλυψη του σκανδάλου στις 18 Σεπτεμβρίου.
«Θα είμαστε αμείλικτοι στην αναζήτηση του υπεύθυνου. Τίποτα δεν θα κρυφτεί κάτω από το χαλί», τόνισε ο ίδιος.
"Καμία δουλειά δεν δικαιολογεί την παραβίαση νομικών και ηθικών φραγμών. Αν και δεν μπορούμε να αποτρέψουμε ανάλογη συμπεριφορά από μεμονωμένα άτομα μια και καλή, στο μέλλον θα είναι πολύ δύσκολο να παρακαμφθούν οι διαδικασίες μας", πρόσθεσε.
Ο Poetsch δήλωσε ότι η ανεξάρτητη έρευνα από το αμερικανικό δικηγορικό γραφείο Jones Day προχωρά καλά αλλά ότι θα χρειαστεί χρόνο για να εξαχθούν συμπεράσματα. Πρόσθεσε ότι η Volkswagen δεν θα κατονομάσει σήμερα τα άτομα που εμπλέκονται στην υπόθεση, αλλά επισήμανε ότι πιθανόν μόνο ένας μικρός αριθμός ατόμων είχαν συμμετοχή σε αυτή. Επεσήμανε, ωστόσο ότι «Εδώ δεν μιλάμε για ένα λάθος που έγινε μια φορά αλλά για μια αλυσίδα λαθών».
Σημειώνεται πως η Volkswagen έχει συμφωνήσει σε μια σειρά μέτρων για να βελτιωθεί η επίβλεψη της ανάπτυξης λογισμικού κινητήρων καθώς προσπαθεί να αποφευχθεί ενδεχόμενη μελλοντική χειραγώγηση, ενώ σχεδιάζει μια νέα διοικητική δομή που θα τεχθεί σε ισχύ σε όλο τον όμιλο στις αρχές του 2017.
Στην ίδια συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος Matthias Muller είπε ότι η κρίση είναι μια ευκαιρία για την εταιρεία να προχωρήσει σε μια διαρθρωτική αλλαγή που τη χρειάζεται εδώ και καιρό.
«Όσο σοβαρή κι αν είναι αυτή η κρίση, μας προσφέρει επίσης μια ευκαιρία να προωθήσουμε τις ιδιαίτερα απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές και θα χρησιμοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία», είπε ο Muller.
Παράλληλα, διευκρίνισε ότι είναι σχετικά απλό και ανέξοδο να γίνουν μετατροπές στα οχήματα που επηρεάζονται από την υπόθεση και ότι συχνά τον ρωτούν γιατί κάτι τέτοιο δεν έγινε από την αρχή. Ο λόγος είναι ότι όταν κατασκευάστηκαν τα οχήματα δεν ήταν διαθέσιμη η τεχνολογία για τις μετατροπές αυτές, ενώ δεν ήταν γνωστό το πρόβλημα την περίοδο εκείνη.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η VW βρίσκεται σε «συνεχή και εντατική επαφή» με τις αμερικανικές περιβαλλοντικές αρχές και ότι καταγράφεται πρόοδος, χωρίς, ωστόσο να δώσει λεπτομέρειες για τις προτάσεις της VW.
Με πληροφορίες από Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ