Σε ριζικές αλλαγές προχωρά η γερμανική Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, η οποία αργά χθες επιβεβαίωσε την αντικατάσταση του διευθύνοντα συμβούλου Ματίας Μίλερ με τον σημερινό επικεφαλής της μονάδας VW Χέρμπερτ Ντις.
Τις εξελίξεις χαιρέτισε σήμερα και ο επικεφαλής του πανίσχυρου συμβουλίου των εργαζομένων Μπερντ Όστερλοχ. Ο ίδιος δήλωσε στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας ότι οι κινήσεις αυτές έχουν την πλήρη στήριξη των εργαζομένων, ενώ σε επιστολή του προς το προσωπικό ανέφερε ότι χαιρετίζει τις αλλαγές ως προς τον τρόπο διαχείρισης των μονάδων της εταιρείας.
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι με τον Ντις έχουμε τον σωστό άνθρωπο μαζί μας», δήλωσε ο Όστερλοχ.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν ο Osterloh είχε κατηγορήσει τον Ντις, ότι εξέθετε τους εργαζομένους της VW και ότι προσπαθούσε να χρησιμοποιήσει το σκάνδαλο που αφορούσε τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκινητήρων με στόχο να προχωρήσει σε περικοπές.
«Τότε, δεν βρισκόμασταν στο ίδιο μήκος κύματος με τον Ντις. Όμως, το ζήτημα αυτό πλέον ανήκει στο παρελθόν», σημείωσε ο Όστερλοχ.
Εκτός από τη διοικητική ανακατάταξη, η VW παρουσίασε τα σχέδιά της για την εις βάθος αναδιάρθρωσή της, τα οποία προβλέπουν μεταξύ άλλων την κατηγοριοποίηση των εμπορικών σημάτων του ομίλου σε τρεις νέες ομάδες – Volume, Premium και Super Premium.
Στόχος της αναδιάρθρωσης είναι η αποκέντρωση της λήψης διοικητικών αποφάσεων, προκειμένου αυτή να γίνει ταχύτερη και πιο ευέλικτη.
Ο επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας Χανς Ντίτερ Πετς δήλωσε ότι ο Ντις, ως διευθυντής μονάδας, έχει αποδείξει «την ταχύτητα και την αυστηρότητα με την οποία μπορεί να εφαρμόσει διαδικασίες ριζικού μετασχηματισμού».
«Ο στόχος του ομίλου Volkswagen είναι και παραμένει να ευθυγραμμιστεί η εταιρία και οι μονάδες της με τις μελλοντικές ανάγκες», δήλωσε ο Πετς. «Ο Ντις είναι ο κατάλληλος μάνατζερ για αυτό», πρόσθεσε.
Ο Πετς ευχαρίστησε τον Μίλερ που βρέθηκε στο τιμόνι της εταιρίας κατά τη «μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία της», όπως τη χαρακτήρισε. Ο Μίλερ ανέλαβε τα ηνία της VW λίγο μετά την παραδοχή της εταιρίας τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι είχε εγκαταστήσει λογισμικό σε οχήματα ντίζελ που παραποιούν τις εκπομπές ρύπων.
Φωτογραφία AP