United Airlines: Παραγγελία «μαμούθ» 270 αεροσκαφών αξίας άνω των 30 δισ. δολαρίων

United Airlines: Παραγγελία «μαμούθ» 270 αεροσκαφών αξίας άνω των 30 δισ. δολαρίων

Η αμερικανική αεροπορική United Airlines επιβεβαίωσε ότι προχώρησε στη μεγαλύτερη παραγγελία αεροσκαφών που έχει πραγματοποιήσει και τη μεγαλύτερη της τελευταίας δεκαετίας στον κλάδο, συνολικά 270 αεροσκαφών Boeing και Airbus των οποίων η αξία ξεπερνά αθροιστικά τα 30 δισ. δολάρια, με το βλέμμα στη μετά πανδημίας περίοδο.

Ειδικότερα, η παραγγελία περιλαμβάνει 200 αεροπλάνα Boeing τύπου 737 MAX και 70 Airbus τύπου A321neo, τα οποία θα αντικαταστήσουν μικρότερα μοντέλα της εταιρείας κατά την περίοδο μεταξύ 2022 και 2026.

Η United είναι η αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ με τη μεγαλύτερη έκθεση σε διεθνή ταξίδια και υπέστη υπέστη βαρύ πλήγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ωστόσο, ανακάμπτοντας σταδιακά η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική της χώρας βάσει εσόδων θα είναι σε θέση να αυξήσει τον αριθμό των θέσεων της κατά σχεδόν 30% στο εγχώριο δίκτυο, το οποίο υστερεί σε σχέση με τους μεγάλους ανταγωνιστές της, και να αξιοποιήσει καλύτερα τους ταξιδιωτικούς κόμβους με την αναδιάρθρωση του στόλου της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της United, Σκοτ Κίρμπι δήλωσε η παραγγελία «θα επιταχύνει τις δραστηριότητές μας για πετύχουμε σημαντική ανάκαμψη στα ταξίδια».

Η παραγγελία περιλαμβάνει 50 Boeing 737 τύπου MAX 8 και 150 τύπου MAX 10, στηρίζοντας έτσι την ανάκαμψη του εν λόγω μοντέλου του αμερικανού γίγαντα της αεροναυσιπλοΐας, έπειτα από το σφοδρό πλήγμα που δέχτηκε από τα σχεδόν δύο χρόνια πανδημίας αλλά και τα σημαντικά προβλήματα ασφάλειας που είχε παρουσιάσει.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters άλλωστε, παράγοντες της βιομηχανίας το χαρακτήρισαν ως «μερικό πραξικόπημα» υπέρ της Boeing.

Ωστόσο, η «επικράτηση» της Boeing έναντι της Airbus στον αριθμό των πωληθέντων αεροσκαφών μετριάζεται από τη συνεχιζόμενη προτίμηση της Ευρώπης για την πλέον προσοδοφόρα κατηγορία των μεγαλύτερων αεροσκαφών μονού διαδρόμου, όπως το A321neo της Airbus, επισημαίνει το πρακτορείο.

Το A321neo είναι ελαφρώς μεγαλύτερο και έχει ευρύτερη εμβέλεια πτήσεων, δίνοντας στην United επιπλέον χωρητικότητα σε μικρών διαστάσεων αεροδρόμια όπως του Νιούαρκ και του Σαν Φρανσίσκου, τα οποία έχουν βασικό ρόλο στα αναπτυξιακά της σχέδια.

«Αυτός είναι ένας από τους πρωταρχικούς λόγους για τους οποίους η παραγγελία περιλαμβάνει και τους δύο τύπους αεροσκαφών», δήλωσε ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Άντριου Νοτσέλα.