Μια ελβετική εταιρεία, η Mercuria Energy Group Ltd, η οποία εμπορεύεται μέταλλα και πετρέλαιο, αγόρασε χαλκό αξίας 36 εκατ. δολαρίων μέσω Τουρκίας, αλλά διαπίστωσε κατά τη παραλαβή του φορτίου ότι στα κοντέινερ υπήρχαν βαμμένες πλάκες.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η ελβετική εταιρεία υποστηρίζει ότι πριν ακόμα ξεκινήσει το ταξίδι από ένα λιμάνι κοντά στην Κωνσταντινούπολη προς την Κίνα, περίπου 6.000 τόνοι χαλκού αφαιρέθηκαν και αντικαταστάθηκαν από πλάκες βαμμένες ώστε να μοιάζουν με το μέταλλο.
Τον περασμένο Ιούνιο, η Mercuria συμφώνησε να αγοράσει χαλκό από την εταιρεία Bietsan με την οποία είχε συνεργαστεί στο παρελθόν. Ωστόσο, όπως δήλωσε ο δικηγόρος της Mercuria, τα εμπορευματοκιβώτια ανοίχτηκαν και ο χαλκός αντικαταστάθηκε από πλάκες βαμμένες στο χρώμα του χαλκού.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, όταν πλοία ξεκίνησαν το ταξίδι τους για την Κίνα, η Mercuria κατέβαλε 36 εκατ. δολάρια σε πέντε δόσεις με την τελευταία να καταβάλλεται στις 20 Αυγούστου 2020, σύμφωνα με τα έγγραφα που παρέδωσε η εταιρεία στις Τουρκικές αρχές. Η απάτη αποκαλύφθηκε όταν τα πλοία άρχισαν να φθάνουν σε κινεζικό λιμάνι αργότερα τον ίδιο μήνα.
Κανονικά, σε τέτοιες περιπτώσεις μη παράδοσης, ο εμπορικός οίκος μπορεί να υποβάλει αξιώσεις στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο του φορτίου. Ωστόσο, η Mercuria διαπίστωσε ότι μόνο ένα από τα επτά συμβόλαια που χρησιμοποίησε η τουρκική εταιρεία για να ασφαλίσει το φορτίο ήταν πραγματικό. Τα υπόλοιπα ήταν πλαστά.
Η Mercuria, μία από τις πέντε μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες εμπορίας πετρελαίου και μετάλλων στον κόσμο, ζητά αποζημίωση τόσο στα τουρκικά δικαστήρια όσο και σε μια υπόθεση διαιτησίας στο Ηνωμένο Βασίλειο εναντίον της τουρκικής Bietsan, της εταιρείας με την οποία είχε συμφωνήσει για την αγορά του χαλκού.