Οι αριθμοί καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα κεφαλαιοποίησε το όνομά της αυτό το καλοκαίρι, σε συνδυασμό με την συσσωρευμένη ζήτηση και επιθυμία για ταξίδια, με δεδομένα τα προβλήματα της πανδημίας που εξακολουθούν να υφίστανται.Oι μετοχές των εισηγμένων που οι δραστηριότητές τους έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό, έχουν υψηλές προσδοκίες για όλο το 2021, λόγω της ισχυρής τουριστικής ζήτησης.
«Δεν προχωράμε σε tapering, αλλά σε αναδιαμόρφωση του PEPP», ανέφερε χαρακτηριστικά η Lagarde κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης συνέντευξης τύπου μετά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ, περιορίζοντας τον ρυθμό αγοράς ομολόγων μέσω του προγράμματος PEPP. Αυτή ήταν η κεντρική ιδέα των συμπερασμάτων της πολυαναμενόμενης συνεδρίασης της ΕΚΤ της 9ης Σεπτεμβρίου, με την Πρόεδρο Λαγκάρντ να συμπληρώνει ότι η επίπτωση της πανδημίας είναι πλέον μικρότερη και να χαρακτηρίζει προσωρινή την πρόσφατη αύξηση του πληθωρισμού.
Τα ομόλογα της Ευρωζώνης αντέδρασαν θετικά με πτώση της απόδοσής τους, ενώ στο Χρηματιστήριο, παρά τις ενδοσυνεδριακές απώλειες ( -1,42%) οι αγοραστές ενεργοποιήθηκαν αμέσως μετά τις δηλώσεις Λαγκάρντ, οδηγώντας σε κλείσιμο τον Γενικό Δείκτη με περιορισμένες απώλειες ( -0,69%) στα όρια των 900 μονάδων.
Οι θετικές εξελίξεις σχετικά με τις επιδόσεις της οικονομίας κατά το β΄ τρίμηνο της χρονιάς, παραπέμπουν σε ερωτήματα για την συνέχεια και δη για τις επιδόσεις του τουρισμού, «βαρέος πυροβολικού» όσον αφορά το γ τρίμηνο αλλά και γενικότερα της ελληνικής οικονομίας. Γνωστή σε όλους η μεγάλη συμμετοχή του τουρισμού στους αριθμοδείκτες, που εάν οι πρόδρομοι δείκτες επιβεβαιωθούν το γ΄ τρίμηνο θα δώσει πολύ ισχυρή εικόνα για το σύνολο του έτους, αποκαλύπτοντας και δημοσιονομικό χώρο, γεγονός που θα βοηθήσει ιδιαίτερα ενδεχόμενες κυβερνητικές «παρεμβάσεις» στα προβλήματα που θα προκύψουν λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Η Ελλάδα, υπεύθυνος τουριστικός προορισμός
Σε προηγούμενο άρθρο του Φεβρουαρίου στο Liberal και υπό το βάρος της πανδημικής κρίσης αναρωτηθήκαμε: «Οι μετοχές των εταιρειών που σε μια κρίση πιέστηκαν περισσότερο, δεν είναι λογικό να ανακάμψουν ταχύτερα με το πέρας της κρίσης;» Σε παρόμοια ερωτήματα την απάντηση την έχουν οι αγορές καθώς είναι αποτέλεσμα σύνθεσης πολλών παραγόντων.
Στην AEGEAN δόθηκε κρατική ενίσχυση, με τη μορφή άμεσης επιχορήγησης, για την αποκατάσταση μέρους της ζημιάς που προήλθε λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις που επιβλήθηκαν από την Ελλάδα και άλλες χώρες προορισμού, με παράλληλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ.
Οι αριθμοί καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα κεφαλαιοποίησε το όνομά της αυτό το καλοκαίρι, σε συνδυασμό με την συσσωρευμένη ζήτηση και επιθυμία για ταξίδια, με δεδομένα τα προβλήματα της πανδημίας που εξακολουθούν να υφίστανται και τα οποία έπρεπε να αντιμετωπίσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς του τουρισμού. Η Αegean κατέγραψε σημαντική ανάκαμψη στην επιβατική κίνηση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, μεταφέροντας περισσότερους από 2,3 εκατ. επιβάτες (+70% αύξηση σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2020), προσφέροντας συνολικά 3,2 εκατ. θέσεις, μετά την εφαρμογή του πράσινου ψηφιακού πιστοποιητικού στην Ευρώπη και την επανεκκίνηση του τουρισμού.
Η Κρήτη και η Ρόδος κατατάσσονταν στους top 3 προορισμούς κρατήσεων του μεγαλύτερου tour operator της Ευρώπης, TUI στα μέσα Αυγούστου, ενώ η κίνηση σε δημοφιλή νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη χτύπησε κόκκινο, καθ΄όλη τη διάρκεια του Αυγούστου. Εκείνο που μένει να εξεταστεί είναι κατά πόσον θα είναι επιτυχημένη η περίοδος του Σεπτεμβρίου και πέραν αυτού, που θα ολοκληρώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια τουριστική σεζόν που φαίνεται ότι θα ξεπεράσει προσδοκίες και εκτιμήσεις και της κυβέρνησης και των θεσμικών παραγόντων.
Η AUTOHELLAS ανακοίνωσε ήδη τα αποτελέσματα του β΄τριμήνου του έτους με τις δραστηριότητές της να εμφανίζουν ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, προοιωνίζοντας ένα εκρηκτικό γ΄τρίμηνο στην καρδιά της τουριστικής περιόδου. Στο β΄ τρίμηνο ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 180 εκατ. ευρώ έναντι 97,2εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο του 2020 παρουσιάζοντας αύξηση 85,3%. Με την επίδραση του δευτέρου τρίμηνου, το συνολικό α΄ εξάμηνο 2021 παρουσιάζει αύξηση 46% σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 308,8εκατ. ευρώ έναντι μόλις 211,4εκατ. ευρώ το 2020. Τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για εξάμηνο του 2021 ανήλθαν στα 16,9εκατ. ευρώ έναντι 1,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Συνακόλουθα, ο κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα του Ομίλου στις μισθώσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε στο εξάμηνο του 2021 κατά 18,3% και έφτασε τα 84,4 εκατ. ευρώ από 71,4εκατ. ευρώ το 2020, ενώ και η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα, παρουσίασε σημαντική ,τόσο σε επίπεδο δραστηριότητας Εισαγωγής/Διανομής, όσο και σε επίπεδο Λιανικής, συνεισφέροντας συνολικά 194,6 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών του Ομίλου, με αύξηση 66,1% και συμβάλλοντας σημαντικά στο λειτουργικό αποτέλεσμα.
Ας εξετάσουμε διαγραμματικά, τις δυο μεγάλες εισηγμένες που οι δραστηριότητές τους έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό, με δεδομένο ότι κατά την περσινή πανδημική χρονιά , τα μεγέθη τους επλήγησαν ιδιαίτερα από την «προσγείωση» του τουριστικού ρεύματος.
Από την αρχή του έτους η μετοχή κινείται σε οριζόντια κίνηση μεταξύ των 5,15 και 5,59 ευρώ με βυθίσεις αλλά και με υπέρβαση έως τα 5,93 ευρώ, παρουσιάζοντας τασική αδυναμία. Βρίσκεται πάνω στο απλό κινητό μέσο όρο των 30 εβδομάδων και η υπέρβαση των 5,59 θα της προσδώσει δυναμική προς την μεγάλη αντίσταση των 6,10 ευρώ. Πρόκειται για κομβικό σημείο, που η κατάκτησή του θα οδηγήσει τον τίτλο στα προ-πανδημικά επίπεδα της ζώνης των 8,10-8,34 ευρώ. Μόνο επιβεβαιωμένη απώλεια των 5,15 ευρώ, θα ανησυχήσει τους κατέχοντας ,καθώς θα αυξηθούν οι πιέσεις προς την επόμενη στήριξη των 4,65 ευρώ.
Ο τίτλος συνεχίζει να κινείται ανοδικά με κίνηση ορισμένη από την θετικής απόκλισης γραμμή τάσης Κ20. Μετά την διόρθωση του Ιουλίου, κινείται με οδηγό τον απλό κινητό μέσο των 20 εβδομάδων και στοχεύει τα υψηλά του Φεβρουαρίου του 2020 στα 8,25 ευρώ. Η ζώνη 6,56-6,75 ευρώ, παραμένει ισχυρή ζώνη στήριξης.