Σε κρίσιμο σημείο καμπής βρίσκεται ο ιστορικός όμιλος Ελλάκτωρ, ύστερα από την χθεσινή ενέργεια του ολλανδικού fund Reggeborgh Invest B.V. Την κατάθεση, δηλαδή, αιτήματος για σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης με θέμα την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου, νέας Επιτροπής Ελέγχου και τη διεξαγωγή διαχειριστικού ελέγχου. Δεδομένου ότι το Reggeborgh διαθέτει ποσοστό 5,4%-το οποίο αυξάνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο 35% συμπεριλαμβανομένου του call option για το 12,5% του Λ. Μπόμπολα στην εταιρεία- δύναται να καταθέσει το σχετικό αίτημα. Όπως αναφέρουν κύκλοι των Ολλανδών η σύγκληση της γ.σ. θα πρέπει να λάβει χώρα το αργότερο έως 45 ημέρες από την ημερομηνία επίδοσης της αίτησης στον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου.
Ωστόσο, η πλευρά των μεγαλομετόχων του ομίλου αναφέρει ότι προϋπόθεση για να πραγματοποιηθεί διαχειριστικός έλεγχος είναι να εξασφαλιστεί απόφαση από το δικαστήριο.
Να υπενθυμίσουμε ότι οι Ολλανδοί πέρασαν στην…επίθεση, διότι φαίνεται πως οι συζητήσεις που είχαν με την πλευρά Καλλιτσάντση για την αγορά του ποσοστού τους (25%), όπως και με το fund Farallon που έχει ενεχυριάσει τη συμμετοχή τους, δεν στέφθηκαν με επιτυχία. Σε παράλληλο χρόνο, πραγματοποιήθηκαν και συζητήσεις με ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών που ενδιαφέρονται για την απόκτηση του ποσοστού των δύο μεγαλομετόχων.
Όλα αυτά όμως, αναμένεται να μεταφερθούν στο «τερέν» της έκτακτης γενικής συνέλευσης όποτε κι αν αυτή οριστεί. Ζητούμενο όμως, είναι, όπως λένε στην αγορά, να βρεθεί σημείο ισορροπίας, ώστε ο κατασκευαστικός όμιλος να είναι σε θέση να διεκδικήσει μερίδιο στην πίτα των κατασκευαστικών έργων που αναμένεται να είναι διευρυμένη ενόψει του ταμείου Ανάκαμψης. Άλλωστε, από το καλοκαίρι του 2017, οπότε οι αδελφοί Δημ. και Αναστ. Καλλιτσάντσης ανέλαβαν τα ηνία της Ελλάκτωρ έχουν γίνει πολλά βήματα προς τα μπροστά, όπως και σημαντική πρόοδος στο πεδίο της ενίσχυσης της διαφάνειας και της εταιρικής διακυβέρνησης της Ελλάκτωρ.
Έργα άνω των 13 δισ. ευρώ
Οι προοπτικές, εξάλλου, που διαγράφονται στην μετά Covid-19 εποχή είναι αρκετά αισιόδοξες για τον κλάδο των κατασκευών. Υπολογίζεται ότι τα σχεδιαζόμενα έργα υποδομών θα είναι άνω των 7 δισ. ευρώ. Σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκονται οι αυτοκινητόδρομοι, όπως η ανατολική επέκταση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας–Περάματος, το Ιωάννινα-Κακαβιά και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού (επέκταση Λεωφόρου Κύμης, επέκταση προς Ραφήνα, αστική σήραγγα Κατεχάκη-Ηλιούπολη).
Επίσης, η λίστα περιλαμβάνει αντιπλημμυρικά έργα, κατασκευή φραγμάτων και λιμνοδεξαμενών, πάρκο 800 στρεμμάτων στην περιοχή της παραχωρημένης από τον ΟΣΕ μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής από την Κόρινθο ως το Δερβένι κ.α.