Το story πίσω από την κούρσα της μετοχής
Τesla

Το story πίσω από την κούρσα της μετοχής

Το σταδιακό άνοιγμα των αγορών μετά το lockdown, η επικείμενη έναρξη παραγωγής του φορτηγού Tesla Semi, οι προσδοκίες για την ανακοίνωση της νέας μπαταρίας του «ενός εκατομμυρίου μιλίων» συνιστούν το τρίπτυχο που ωθεί την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην Τesla σε νέα επίπεδα και την τιμή της μετοχής της σε νέο ράλι. 

Συγκεκριμένα, λίγο μετά τις 17:00 (ώρα Ελλάδος) της Πέμπτης η μετοχή της Tesla διαπραγματεύεται στα 1.009 δολάρια, ενώ κατά τη διάρκεια του 2020 καταγράφει συνολικά κέρδη 140%, σύμφωνα με το Marketwatch.

Αυτό που αρχικά έδωσε ώθηση ώστε η μετοχή της Tesla να ξεπεράσει τα 1000 δολάρια την Τετάρτη, ήταν ένα memo του Έλον Μασκ, ο οποίος ανέφερε στους εργαζόμενος ότι ήρθε η ώρα για την παραγωγή του Tesla Semi περιγράφοντας κάποια από τα σχέδιά του για την παραγωγή του φορτηγού. «Η παραγωγή της μπαταρίας και του κινητήρα θα πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της Γκίγκα Νεβάδα», δήλωσε ο Mασκ. Τα περισσότερα από τα άλλα τμήματα θα κατασκευαστούν σε άλλες πολιτείες.

Παράλληλα, αναλυτές εκτιμούν πως η ζήτηση για το Model 3 της Tesla αυξάνεται, κυρίως λόγω της ζήτησης από την αγορά της Κίνα ενώ συνολικά η ηλεκτροκίνηση έχει πάψει να φαντάζει ως κάτι «εξωτικό», αφού πλέον τα περισσότερα κράτη προωθούν πολιτικές που ευνοούν την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Τέλος, όλοι αναμένουν την ανακοίνωση της τεχνολογίας πίσω από τη μπαταρία του «ενός εκατομμυρίου μιλίων», δηλαδή ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας που θα μπορεί να λειτουργεί για ένα εκατομμύριο μίλια, τη στιγμή που σήμερα οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να αντικαθίστανται περίπου στα 200.000 μίλια. Οι φήμες θέλουν αυτή την μπαταρία να είναι φθηνότερη στην κατασκευή της και πολύ πιο εύκολη στην διαδικασία παραγωγής, κάτι που αν επιβεβαιωθεί θα αποκλιμακώσει περαιτέρω την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε βαθμό που θα είναι ευθέως ανταγωνιστικά με τα συμβατικά οχήματα εσωτερικής καύσης, και θα φέρει την Tesla σημαντικά μπροστά από τους ανταγωνιστές της.

Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες η νέα μπαταρία δεν θα χρησιμοποιεί καθόλου ή θα χρησιμοποιεί ελάχιστο κοβάλτιο, θα αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια, θα έχει μεγαλύτερη ωφέλιμη ζωή και σε τελική ανάλυση θα είναι το βήμα που θα καταστήσει τα ηλεκτρικά οχήματα χειροπιαστή καθημερινότητα.