Είναι κοινό μυστικό πλέον ότι από την Δευτέρα του Πάσχα ανοίγει και επίσημα η συζήτηση για την σταδιακή επιστροφή της οικονομίας σε κανονικούς ρυθμούς. Τα κρούσματα έχουν περιοριστεί πάρα πολύ και πλέον οι εισηγήσεις προς τον πρωθυπουργό, τουλάχιστον από τους παράγοντες της οικονομίας είναι να τολμήσει και να προχωρήσει στο σταδιακό μεν, αλλά ταυτόχρονα και εκτενές άνοιγμα της οικονομίας.
Είναι άγνωστο τι τελικά θα αποφασίσει ο πρωθυπουργός, αλλά είναι σίγουρο ότι από τις 27 Απριλίου και μετά ξεκινά η χαλάρωση στα μέτρα. Πόση θα είναι αυτή η χαλάρωση είναι το ζητούμενο και καθοριστικό ρόλο θα παίξουν οι υποδείξεις των ειδικών του κλάδου της υγείας.
Στην υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζονται για το χειρότερο σενάριο και αυτό υπό τις παρούσες συνθήκες είναι μία ύφεση που θα αγγίζει ή και θα υπερβαίνει το 10%. Υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα υπάρξει κάποιο πισωγύρισμα, δηλαδή να γίνει χαλάρωση και εν συνεχεία να υπάρξουν ξανά μέτρα προστασίας.
Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι εφόσον εάν η οικονομία μπει γρήγορα στις ράγες και υπάρξει ένα κλίμα ότι ο κορονοϊός μπορεί να νικηθεί, είτε επειδή βρεθούν νέα αποτελεσματικά φάρμακα, είτε γιατί ατονήσει η εξάπλωσή του, είτε γιατί βρεθεί το εμβόλιο, τότε η ζημιά στην οικονομία μπορεί τελικά να είναι μικρότερη.
Για την Ελλάδα βέβαια ο άγνωστος Χ είναι ο τουρισμός. Η βαριά βιομηχανία της χώρας κινδυνεύει εφέτος να υποστεί ζημιά ρεκόρ, που ουδείς μπορούσε να προβλέψει ότι θα συμβεί σε καιρό ειρήνης. Θα μπορέσει άραγε έστω και εν μέρει να λειτουργήσει; Κανένας δεν μπορεί να απαντήσει αυτή την στιγμή με απόλυτη σαφήνεια. Οι παράγοντες του τουρισμού κάνουν ασκήσεις επί χάρτου προκειμένου να σωθεί ότι σώζεται.
Θα τα καταφέρουν; Άγνωστο. Πολλά θα εξαρτηθούν από τι συμπεριφορά θα έχει ο κορονοϊός από την ώρα που ο πλανήτης να βγει από τα περιοριστικά μέτρα. Και βέβαια υπάρχει και ο εσωτερικός τουρισμός και η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους παράγοντες της αγοράς ετοιμάζουν συγκεκριμένα σχέδια προσέλκυσης αυτού το κομματιού που σε τα προηγούμενα χρόνια, ήταν μάλλον στην δεύτερη ταχύτητα.