Στα ελκυστικά επίπεδα του 2,75%, δηλαδή αρκετά χαμηλότερα από το ανώτατο αρχικό όριο της έκδοσης του 3%, διαμορφώθηκε τελικά το επιτόκιο του ομολόγου ύψους 500 εκατ. ευρώ της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ για το οποίο οι προσφορές έφτασαν στα 700 εκατ ευρώ. Στην πράξη το ανώτατο όριο που είχε θέσει η εταιρεία για να αντλήσει κεφάλαια από την αγορά ύψους μισό δισ. ευρώ υπερκαλύφθηκε κατά 40% εξ ολοκλήρου από ιδιώτες επενδυτές με την προσθήκη θεσμικών σε μια έκδοση που αποτελεί τη μεγαλύτερη από ελληνική εταιρεία στην ιστορία του ελληνικού χρηματιστηρίου.
Καθοριστικής σημασίας στην επιτυχή έκδοση που ξεκίνησε τη Δευτέρα και ολοκληρώθηκε σήμερα ήταν η συμμετοχή των τραπεζών Εθνική, Πειραιώς και Eurobank.
Το ομόλογο, το 4ο κατά σειρά που εκδίδει τα τελευταία χρόνια ο όμιλος, πρόκειται να χρηματοδοτήσει τα νέα κομβικά έργα του σε παραχωρήσεις και υποδομές, τα οποία “κουμπώνουν” με τις στρατηγικές κατευθύνσεις που επιβάλλει η ΕΕ για την επόμενη πενταετία. Δηλαδή την πράσινη οικονομία & το περιβάλλον, τις υποδομές και την ενίσχυση της απασχόλησης. Ο λόγος για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, που πρόκειται να αποτελέσει το 2ο μεγαλύτερο στην χώρα, το καζίνο στο Ελληνικό και την μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, projects τα οποία μαζί με τα υπόλοιπα του επενδυτικού πλάνου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρόκειται να δημιουργήσουν γύρω στις 20.000 θέσεις απασχόλησης.
Στην πράξη πρόκειται για ένα αμιγώς επενδυτικό ομόλογο, καθώς κατά 80% θα χρηματοδοτήσει έργα σαν τα παραπάνω και μόλις κατά 20% θα κατευθυνθεί σε αναχρηματοδότηση υφιστάμενου δανεισμού. Στην κατεύθυνση εξάλλου των όσων πρόκειται να χρηματοδοτήσει το υπό δημιουργία ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης («Next Generation EU») κινείται και συνολικά το επενδυτικό πλάνο του ομίλου.
Η διάρκεια του ομολόγου θα είναι τα 7 χρόνια, θα εκδοθούν έως και 500.000 κοινές ανώνυμες άυλες ομολογίες, με ελάχιστο ποσό εγγραφής τα 1.000 ευρώ, ενώ εικόνα για τα επίπεδα στα οποία έκλεισε το επιτόκιο, όπως και για το αντληθέν ποσό θα υπάρξει σήμερα το απόγευμα.
Στην κορυφή της λίστας των προς χρηματοδότηση έργων ξεχωρίζει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης, συνολικού προϋπολογισμού 480 εκατ. ευρώ, όπου οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει. Ένα έργο παραχώρησης- εκμετάλλευσης, το οποίο και θα παράγει έσοδα για τον όμιλο επί σειρά ετών. Στην παραχωρησιούχο εταιρεία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με 32,5%, με το υπόλοιπο ποσοστό να ελέγχεται από τον ινδικό όμιλο GMR. Όταν το Καστέλι θα έχει ολοκληρωθεί, κάπου γύρω στο 2025, θα αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Στο μέτωπο της ενέργειας, η ομολογιακή έκδοση θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή της νέας μονάδας φυσικού αερίου στην περιοχή της Κομοτηνής, project που εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 300 εκατ. ευρώ και βρίσκεται στη φάση της έγκρισης αδειοδοτήσεων.
Οσο για την ανάπτυξη του καζίνο στο Ελληνικό, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει συνάψει στρατηγική συμφωνία με τη Mohegan, για μια επένδυση η οποία αναμένεται να προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ. Στο συγκεκριμένο έργο εκκρεμεί ακόμη η εκδίκαση της προσφυγής της HardRock, η οποία έχει οριστεί για μεθαύριο Παρασκευή 3 Ιουλίου όπως και η έκδοση απόφασης από το ΣτΕ, ώστε να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Πρακτικά, μετά και τα παραπάνω και παράλληλα με την έκδοση της απόφασης για την αίτηση αναίρεσης, αξιολογείται η τεχνική προσφορά για το καζίνο και αμέσως μετά πρόκειται να ανοίξει η οικονομική προσφορά