Σε ένα εύρος 2,5% - 3% διαμορφώθηκε το επιτόκιο του ομολόγου ύψους μέχρι 500 εκατ. ευρώ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενόψει της δημόσιας προσφοράς που ξεκινά την Δευτέρα.
Επίπεδα τα οποία αντανακλούν το γεγονός ότι οι επενδύσεις που πρόκειται να χρηματοδοτήσει το ομόλογο, δηλαδή παραχωρήσεις και υποδομές, όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, το καζίνο στο Ελληνικό και η μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, είναι projects με σταθερά και επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου. Δηλαδή μειώνουν σημαντικά το όποιο ρίσκο αναλαμβάνει ο επενδυτής, διατηρώντας παράλληλα χαμηλά το κόστος δανεισμού για τον όμιλο.
Η δημόσια προσφορά για την έκδοση του ομολόγου διάρκειας 7 ετών, με στόχο την άντληση έως 500 εκατ. ευρώ θα ολοκληρωθεί την 1η Ιουλίου. Θα εκδοθούν έως 500.000 κοινές ανώνυμες άυλες ομολογίες, με ελάχιστο ποσό εγγραφής τα 1.000 ευρώ, ενώ τα κεφάλαια που θα αντληθούν προβλέπεται να χρηματοδοτήσουν μέρος του ευρύτατου επενδυτικού προγράμματος που έχει εκπονήσει ο όμιλος για τα επόμενα χρόνια, σε ποσοστό 80%. Το υπόλοιπο 20% θα διοχετευθεί για την αναχρηματοδότηση μέρους του δανεισμού του ομίλου.
Είναι στην ουσία ένα αμιγώς επενδυτικό ομόλογο το οποίο έρχεται να “κουμπώσει” με το επενδυτικό του πλάνο, συνολικού ύψους 4 δισ ευρώ, αλλά και με την νέα στρατηγική της ΕΕ, έτσι όπως αυτή αποτυπώνεται στις προτεραιότητες τις οποίες έχει θέσει για το Ταμείο Ανάκαμψης. Δηλαδή την πράσινη οικονομία, το περιβάλλον, τις υποδομές, και την δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης.
Πρόκειται για την τέταρτη ομολογιακή έκδοση του ομίλου κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, καθώς έχει προηγηθεί ένα ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (2018) και δύο “πράσινα” ομόλογα της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής (2017, 2019).
Στην ουσία με την έκδοση του τέταρτου αυτού ομολόγου και σε επιτοκιακό εύρος 2,5%-3%, ο όμιλος έρχεται να κεφαλαιοποιήσει την ηγετική θέση που έχει μέχρι τώρα κτίσει στους τομείς των παραχωρήσεων, της αγοράς ηλεκτρισμού και των υποδομών. Ελέγχει το 32,5% στο Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, το 100% στη Νέα Οδό – Ιόνια Οδό, το 100% στην Κεντρική Οδό, το 17% στην Ολυμπία Οδό, κατέχει ηγετική θέση στην αγορά παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας μέσω του ΗΡΩΝΑ, ενώ στις υποδομές (ΤΕΡΝΑ), διατηρεί ένα σημαντικό ανεκτέλεστο ύψους 1,7 δισ. ευρώ.
Δείτε ολόκληρη τη σχετική ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εδώ.