Του Γιώργου Φιντικάκη
Οι εποχές που ο ΟΛΠ ήταν συνώνυμο των πελατειακών σχέσεων και των κομματικών διορισμών έχουν περάσει. Στην εποχή της Cosco, τα κομματικά ρουσφέτια δεν έχουν χώρο στον ΟΛΠ, παρ' ότι κάποιοι δεν εννοούν να το καταλάβουν.
Σε αυτό το μοτίβο κινείται τροπολογία με θέμα "Επίσπευση διαδικασιών διορισμού και πρόσληψης διοριστέων" που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο-σκούπα του υπ. Ναυτιλίας και υπογράφεται από έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτο τον Θοδωρή Δρίτσα.
Ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας, ζητά μαζί με τους συναδέλφους του Γεννιά, Δουζίνα, Σταματάκη, Καματερό, Συρμαλένιο, που εκλέγονται στον Πειραιά, τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, την πρόσληψη στον ΟΛΠ υπαλλήλων, οι διορισμοί των οποίων εκκρεμούν από παλιά, και συγκεκριμένα από τις χρονιές 2009, 2011, και 2014, δηλαδή πολύ πριν την ιδιωτικοποίηση του 2016.
Άλλοι εκτιμούν ότι πρόκειται μόνο για 4-5 άτομα, ενώ κάποιοι ανεβάζουν τον αριθμό σε 50 με 60. Αν και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ο Π. Κουρουμπλής θα κάνει δεκτή την τροπολογία, το μόνο σίγουρο είναι ότι η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και Cosco δεν επιτρέπει τέτοια πράγματα.
Παρ' όλα αυτά οι έξι βουλευτές προτείνουν: "Εάν στο φορέα διορισμού ή πρόσληψης δεν υφίστανται θέσεις αντίστοιχες της σχέσης εργασίας, του κλάδου ή της ειδικότητας με τις αρχικώς προκηρυχθείσες θέσεις, οι διοριστέοι διορίζονται σε προσωποπαγείς θέσεις με την ίδια εργασιακή σχέση, του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας ή παρεμφερούς κλάδου ή βάσει των τυπικών τους προσόντων, που συνιστώνται με την απόφαση διορισμού ή πρόσληψής τους και με παράλληλη δέσμευση κενής οργανικής θέσης της ίδιας κατηγορίας, εφόσον υπάρχει, για όσο χρόνο υφίσταται, η προσωποπαγής θέση".
Αν η τροπολογία γίνει αποδεκτή, είναι σίγουρο ότι θα ανοίξει την όρεξη και σε άλλα παρόμοια αιτήματα διορισμών σε ιδιωτικοποιημένες ή προς ιδιωτικοποίηση κρατικές επιχειρήσεις, από τα αεροδρόμια έως τις ΔΕΚΟ της ενέργειας.
Εκτός και αν στον ΟΛΠ πρόκειται να "ανοίξουν" θέσεις ενόψει των μετατάξεων μέρους του προσωπικού. Θυμίζουμε ότι το 2016 όταν ψηφίστηκε στη Βουλή ο νόμος για την ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ , η κυβέρνηση υποσχέθηκε και νομοθέτησε τη δυνατότητα μετατάξεων σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, των υπαλλήλων εκείνων που δεν επιθυμούσαν να συνεχίσουν στα δύο λιμάνια.
Το δικαίωμα των μετατάξεων είχε τότε δοθεί προκειμένου να εξασφαλιστεί η εργασιακή ειρήνη στο λιμάνι και να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση. Ποτέ ωστόσο δεν απαντήθηκε πόσο θα επιβαρύνει τον Δημίο προυπολογισμό η μετάταξη σημαντικού ποσοστού εργαζομένων από τον ΟΛΠ, πιθανόν και από τον ΟΛΘ, στο Δημόσιο, εξανεμίζοντας ενδεχομένως το σύνολο του ποσού που εισέπραξε το Δημόσιο για την πώληση του 51% των μετοχών στο μεγάλο λιμάνι.
Ενάμισι πάντως χρόνο μετά την αποκρατικοποίηση στο μεγάλο λιμάνι και ακόμη παραμένει ομιχλώδες το τοπίο γύρω από τις μετατάξεις. κατλα καιρούς έχουν ακουστεί διάφορα νούμερα, όπως ότι επί συνόλου προσωπικού 1.088 ατόμων στον ΟΛΠ, ενδιαφέρον για μετατάξεις έχουν εκδηλώσεις οι 250.
Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη τροπολογία έγινε δεκτή από τον υπουργό, ενώ τάχθηκαν υπέρ ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Καταψήφισαν ΝΔ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή. Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ένωση Κεντρώων και Ποτάμι δήλωσαν «παρών».
Φωτογραφία SOOC