Στην πρώτη «έξυπνη» μαρίνα της χώρας μετατρέπεται η Μαρίνα Φλοίσβου

Στην πρώτη «έξυπνη» μαρίνα της χώρας μετατρέπεται η Μαρίνα Φλοίσβου

Full capacity παρουσίασε το 2020 η Μαρίνα Φλοίσβου κατακτώντας παράλληλα την πρώτη θέση ανάμεσα στους τουριστικούς λιμένες της χώρας με μερίδιο 22% στην εγχώρια αγορά, την ώρα που μετατρέπεται στην πρώτη «έξυπνη» μαρίνα της χώρας.

Ειδικότερα όπως ανέφερε σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση της 3ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης ο Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Flisvos Marina A.E. Σταύρος Κατσικάδης, στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων και ανεμογεννητριών, οπτικών ινών αλλά και την δημιουργία σχολών εκπαίδευσης εργαζομένων σε συνεργασία με την μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, με την οποία εκτιμάται ότι θα υπάρξουν με την πλήρη λειτουργία και περαιτέρω συνέργιες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος της εταιρείας στα επόμενα χρόνια είναι η εγκατάσταση οπτικής ίνας στο σύνολο της Μαρίνας, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, για την οικονομική αυτάρκεια της επένδυσης, ενδεχομένως η εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε πλωτές δεξαμενές, ενώ στον επόμενο χρόνο αναμένεται όλα τα οχήματα της να αντικατασταθούν με ηλεκτροκίνητα. Στο πλαίσιο αυτό η LAMDA Flisvos Marina A.E. έχει ήδη προχωρήσει στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν.

Στην στρατηγική προσέγγιση της εταιρείας για τη βιώσιμη ανάπτυξη, περιλαμβάνονται η υπεύθυνη λειτουργία της μαρίνας ως ηγετικό πρότυπο της θαλάσσιας τουριστικής οικονομίας της χώρα μας, δημιουργώντας αξία για τους πελάτες, τους επισκέπτες, τους συνεργάτες, τους μετόχους και τους προμηθευτές της και γενικότερα για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της, η προστασία του περιβάλλοντος και η φροντίδα για το ανθρώπινο δυναμικό της.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν το 2020 η συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της Μαρίνας Φλοίσβου, συμπεριλαμβανομένων των καταναλώσεων των σκαφών και των εμπορικών μισθώσεων, καθώς και των απωλειών του δικτύου ανήλθε σε 15.126 ΜWh, εκ των οποίων στις δραστηριότητες της εταιρείας αντιστοιχούσαν οι 171 ΜWh.

Η κατανάλωση που αφορούσε αποκλειστικά τις δραστηριότητες της εταιρείας, παρουσίασε το 2020, συνολική μείωση 5,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με τον κ. Κατσικάδη, παρά την πανδημία το 2020 η μαρίνα εμφάνισε πληρότητας 100%, ενώ κατέχει μερίδιο που αγγίζει πλέον το 22% της εγχώριας αγοράς βάσει εσόδων, κατακτώντας την πρώτη θέση ανάμεσα στους τουριστικούς λιμένες της χώρας. 

Έτσι σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η εταιρεία το 2020, ελλιμενίστηκαν στη Μαρίνα Φλοίσβου 303 μόνιμα και ιδιωτικά σκάφη με σημαίες από διάφορες χώρες του κόσμου, με βασικότερες το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Μάλτα, τα νησιά Cayman και την Ελλάδα.

Σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε την προηγούμενη χρονιά και του συνολικού αριθμού μόνιμων σκαφών κατά 7%, ενώ αντίθετα παρουσιάστηκε μείωση του συνολικού αριθμού των διερχόμενων σκαφών κατά 46%, η οποία μπορεί να αποδοθεί στον μειωμένο αριθμό των διαθέσιμων θέσεων, λόγω της αύξησης των μόνιμων σκαφών με συμβάσεις ελλιμενισμού σε ετήσια βάση. 

Σε επίπεδο βιώσιμης ανάπτυξης, η μαρίνα του Φλοίσβου με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τη λειτουργία της και την προστασία της βιοποικιλότητας, συμμετέχει στο πρόγραμμα LifeGate PlasticLess που στοχεύει στη μείωση των πλαστικών αποβλήτων στη θάλασσα µε τη χρήση του Seabin. Το Seabin είναι ένα καλάθι που επιπλέει στο νερό και έχει τη δυνατότητα να συλλέγει περίπου 1,5 κιλό αποβλήτων την ημέρα.

Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε περισσότερο από 500 κιλά αποβλήτων σε ένα έτος.

Η νέα Έκθεση Βιωσιμότητας 2020, έχει συνταχθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις των GRI Standards, καθώς και του προτύπου υπευθυνότητας με το ΑΑ1000AP (2018), ενώ παράλληλα έλαβε ανεξάρτητη εξωτερική διασφάλιση από την TÜV HELLAS (TÜV NORD).