Η Starbucks ανακοίνωσε χθες Τρίτη μια σειρά μέτρων υπέρ των εργαζομένων της, κυρίως αυξήσεις μισθών, την ώρα που στην αλυσίδα καφέ επεκτείνεται ένα κίνημα υπέρ της ίδρυσης εργατικού συνδικάτου, κατά του οποίου τάχθηκε ο επικεφαλής της εταιρείας.
Η αλυσίδα καφέ έδωσε διευκρινίσεις για τις αυξήσεις μισθών τις οποίες είχε ανακοινώσει νωρίτερα, βάσει των οποίων ο κατώτατος μισθός στα καταστήματα στις ΗΠΑ θα διαμορφωθεί από την 1η Αυγούστου στα 15 δολάρια την ώρα.
Η αύξηση αυτή καθώς και ένα σχέδιο αναδιαμόρφωσης των καταστημάτων της Starbucks θα κοστίσουν 200 εκ. δολάρια, ανεβάζοντας το συνολικό ποσό των δαπανών της εταιρείας για το 2022 στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Οι ανακοινώσεις αυτές έγιναν την ώρα που η εταιρεία με έδρα το Σιάτλ είναι αντιμέτωπη με ένα πρωτόγνωρο στην ιστορία της κίνημα των εργαζομένων της, οι οποίοι ζητούν να ενταχθούν σε συνδικάτο.
Συνολικά από το τέλος του 2021 οι εργαζόμενοι σε 250 καταστήματα της Starbucks έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες για την ίδρυση συνδικάτου, σύμφωνα με το Starbucks Workers United. Ήδη έχουν δημιουργηθεί συνδικάτα σε 47 υποκαταστήματα έπειτα από τη διεξαγωγή ψηφοφοριών.
Στη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας ο επικεφαλής της Starbucks Χάουαρντ Σουλς, ο οποίος ανέλαβε ξανά τα ηνία της στις αρχές Απριλίου, εξήγησε για ποιο λόγο τάσσεται κατά της ίδρυσης συνδικάτου στην εταιρεία.
«Αυτοί οι νέοι έχουν λογικές ανησυχίες», επεσήμανε ο 60χρονος Σουλτς. «Βλέπουν αυτό το συνδικαλιστικό κίνημα που γεννιέται ως πιθανή λύση».
«Ωστόσο», πρόσθεσε, «έχουμε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση και ένα πολύ πιο θετικό όραμα για την κοινωνία μας που βασίζεται στο να ακούμε, στην επικοινωνία και τη συνεργασία», εξήγησε ο Σουλτς.
«Οι αξίες μας δεν ήταν ποτέ αποτέλεσμα παρεμβάσεων από μια εξωτερική οντότητα», πρόσθεσε ο ίδιος υπονοώντας ότι η επιθυμία των εργαζομένων στη Starbucks να ιδρύσουν συνδικάτο προέρχεται από άτομα που δεν συνδέονται με την εταιρεία.
Ο Σουλτς επεσήμανε εξάλλου ότι η Starbucks σκοπεύει να υιοθετήσει από τον Σεπτέμβριο νέες πρωτοβουλίες υπέρ των εργαζομένων, όπως η δυνατότητα να δίνεται φιλοδώρημα στις διαδικτυακές παραγγελίες αλλά και ένα σύστημα μοιράσματος των εσόδων, το οποίο όμως δεν εξήγησε πώς θα λειτουργεί.
Ο επιχειρηματίας, ο οποίος έχει αποχωρήσει δύο φορές από την εταιρεία το 2000 και το 2017, δήλωσε ότι αυτές οι νέες πρωτοβουλίες θα μπορούν να εφαρμοστούν μόνο στα καταστήματα οι εργαζόμενοι των οποίων δεν έχουν συνδικαλιστεί.
Οι πληροφορίες αυτές ενδέχεται να θεωρηθούν ως ένα ακόμη επιχείρημα προκειμένου να πειστούν οι εργαζόμενοι της Starbucks να ψηφίσουν κατά της ίδρυσης συνδικάτου.