Μετά από χρόνια... σιωπής, τα Ελληνικά ταχυδρομεία, βραβεύτηκαν, ως η «Μεταφορική Εταιρεία του 2021», στο πλαίσιο του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2022.
Το βραβείο αντανακλά την πολύπλευρη δραστηριότητα και το έργο των ΕΛΤΑ, καθώς και τις δομικές αλλαγές που συντελούνται στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του, ο οποίος ξεκίνησε ακριβώς το 2021.
Ανάμεσά τους, η επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου, η εγκατάσταση του πρώτου συστήματος ρομποτικής διαλογής στην Ευρώπη καθώς και οι συνέργειες μεταξύ της μητρικής και της ΕΛΤΑ Courier, έδωσαν ώθηση στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου και έθεσαν τη βάση για κερδοφόρο λειτουργία. Παράλληλα, όμως αντανακλά και την αναγνώριση του ρόλου του Ομίλου ΕΛΤΑ στη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, για την ελληνική κοινωνία.
Εκ μέρους του Ομίλου, το βραβείο παρέλαβε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος, κ. Βασίλης Μπαλούρδος, ο οποίος και μίλησε στη διάρκεια του Συνεδρίου ITC 2022.
Στην ευχαριστήρια ομιλία του ο κ. Μπαλούρδος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων και στα επόμενα βήματα σχέδια του Ομίλου ΕΛΤΑ, που σχεδιάστηκαν το 2021 και ήδη δρομολογούνται:
Όπως ενημέρωσε, στις εγκαταστάσεις των ΕΛΤΑ στο Κρυονέρι, λειτουργεί πλήρως, εδώ και μερικές εβδομάδες, η δεύτερη φάση του συστήματος ρομποτικής διαλογής, με 120 mini robots, που μπορούν να εξυπηρετήσουν 168 προορισμούς, ανεβάζοντας τη συνολική δυνατότητα διαχείρισης της εγκατάστασης σε 7.000 δέματα την ώρα. Δηλαδή σχεδόν 170.000 την ημέρα!
«Έτσι, αν με την πρώτη φάση του ρομποτικού συστήματος τριπλασιάσαμε τη δυνατότητα διαχείρισης, με τη φάση 2 έχουμε σχεδόν εξαπλασιασμό της δυνατότητάς μας. Κάτι που μας δίνει τη δυνατότητα να επιτύχουμε γρήγορους χρόνους παράδοσης χωρίς λάθη και αστοχίες», σημείωσε ο κ. Μπαλούρδος, και εξήγησε:
«Το ρομποτικό σύστημα διαλογής, ήταν η πρώτη επιλογή μας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, κυρίως γιατί μπορεί να υποστηρίξει τα επόμενα βήματα: που αφορούν τη διανομή και την υποστήριξη του last mile, καθώς και την εξυπηρέτηση από τα καταστήματα μας με καινοτομίες, που θα έρθουν το αμέσως επόμενο διάστημα:
Η πρώτη είναι ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος. Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, δεν είναι απλώς ένας ταχυδρόμος της ψηφιακής εποχής, αλλά ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών, στην υπηρεσία του πελάτη μας. Περιλαμβάνει, τον ανθρώπινο παράγοντα, τον διανομέα ο οποίος, όμως, θα είναι πλέον έχει στη διάθεσή του λογισμικό και συσκευές που θα του δίνουν σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες. Οι διανομείς του 2022 θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA, που θα έχουν ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay) και οι οποίες θα επικοινωνούν με την mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. (..)
Η δεύτερη θα είναι τα νέα ψηφιακά καταστήματα, τα Smart Lockers, στα οποία ο πελάτης μας θα μπορεί να παραδίδει ή να παραλαμβάνει το αντικείμενο, το πακέτο, ή την αλληλογραφία του 24 ώρες το 24ωρο – 7 ημέρες την εβδομάδα. (..)
Η τρίτη, είναι το Smart Queuing. Είναι το σύστημα μέσω του οποίου, οι πελάτες μας θα μπορούν να προκαθορίσουν το ραντεβού τους σε ένα κατάστημα ΕΛΤΑ, στον χρόνο που επιθυμούν για άμεση εξυπηρέτηση. Χωρίς ουρές και καθυστέρηση. (..)»
Κλείνοντας, αναφέρθηκε στις στρατηγικές συνεργασίες, όπως αυτή με την Amazon και σημείωσε:
«(..) Μια τέτοια εταιρεία επιλέγουν οι μεγάλοι παίκτες του εμπορίου και του γενικότερου τομέα των υπηρεσιών ως συνεργάτη αναφοράς. Τα ΕΛΤΑ της νέας εποχής είναι αυτός ο συνεργάτης: Αξιόπιστος, δυναμικός, ακριβής και ανταγωνιστικός σε υπηρεσίες, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών του και στις δύο «όχθες» της αγοράς: είτε δηλαδή παραδίδουν, είτε παραλαμβάνουν.
Όλη αυτή η αλλαγή, η νέα εικόνα των ΕΛΤΑ είναι αποτέλεσμα μιας μεθοδικής στρατηγικής την οποία έχουμε εκπονήσει ως διοίκηση αλλά και της προσπάθειας όλων των εργαζομένων και συνεργατών μας. Και για την οποία είμαστε υπερήφανοι.»