Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen Group, Matthias Muller, εισέπραξε 7,78 εκατομμύρια ευρώ σε μισθούς και επιδόματα για το 2016, σημειώνοντας άνοδο από τα 4,17 εκατομμύρια ευρώ σε συνολικές αμοιβές που είχε λάβει έναν χρόνο νωρίτερα, έδειξε σήμερα ο ετήσιος απολογισμός της εταιρείας.
Ο Muller δεν είχε εισπράξει αμοιβές ως διευθύνων σύμβουλος για ολόκληρο το 2015, καθώς είχε αναλάβει τη θέση αυτή τον Σεπτέμβριο, μετά την παραίτηση του προκατόχου του, ο οποίος είχε υποχρεωθεί να αποχωρήσει μετά το σκάνδαλο της απάτης στις εκπομπές ρύπων οχημάτων ντίζελ του ομίλου.
Η VW αναθεώρησε την πολιτική της για τα μπόνους και τους μισθούς των στελεχών της φέτος τον Φεβρουάριο και έθεσε ως ανώτατο όριο αποδοχών για το κορυφαίο διευθυντικό στέλεχός της τα 10 εκατ. ευρώ και για τα άλλα κορυφαία στελέχη τα 5,5 εκατ. ευρώ.
Ο επικεφαλής της VW Herbert Diess είδε τις συνολικές αποδοχές του για το 2016 να πέφτουν στα 3,93 εκατομμύρια ευρώ, από τα 7,13 εκατομμύρια το 2015, έδειξε ο ετήσιος απολογισμός.
Προσδοκίες για ισχυρό 2017
Στο μεταξύ η Volkswagen ανακοίνωσε ότι είναι σε θέση να επωμιστεί το κόστος από την κρίση με τις εκπομπές ρύπων και ότι στοχεύει σε μια ακόμα καλύτερη χρονιά σε σχέση με το 2016, προειδοποιώντας, ωστόσο, ότι η βασική μονάδα οχημάτων της συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες.
«Βλέπουμε καλές πιθανότητες να μπορούμε να συνεχίσουμε τις θετικές επιδόσεις της περυσινής χρονιάς», όταν η VW κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ χάρη στις πωλήσεις των οχημάτων Audi και Porsche, όπως δήλωσε Matthias Muller στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της εταιρείας, σήμερα.
Η VW αναμένει τα έσοδα του ομίλου να ξεπεράσουν το περυσινό επίπεδο ρεκόρ των 217 δισεκ. ευρώ κατά έως και 4% φέτος ενώ προβλέπει λειτουργικό περιθώριο 6-7%, συγκριτικά με 6,7% το 2016, είπε η εταιρία, επιβεβαιώνοντας την πρόβλεψη που έδωσε στις 24 Φεβρουαρίου.
Η εταιρία επίσης στοχεύει να ξεπεράσει το περυσινό επίπεδο ρεκόρ των 10,3 εκατ. οχημάτων που πούλησε.
«Μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να είναι το 2017 ένας ακόμα καλύτερος χρόνος από το 2016», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος.
Αλλά η VW φαίνεται να καταγράφει αργή πρόοδο σε ό,τι αφορά το δυσκολότερο σημείο στον όμιλο, τη μεταστροφή της βασικής μονάδας αυτοκινήτων. Τα λειτουργικά κέρδη στη ομώνυμη μονάδα μειώθηκαν περαιτέρω στο 1,87 δισεκ. ευρώ το 2016 από τα 2,10 δισεκ. ένα χρόνο νωρίτερα λόγω του υψηλότερους κόστους για το μάρκετινγκ αναφορικά με το dieselgate και την μείωση της ζήτησης στη Βραζιλία και άλλες βασικές αγορές, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Frank Witter.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ