Του Απόστολου Σκουμπούρη
Στις αρχές Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει την παραγωγή η νέα μονάδα παρασκευής κρουασάν της Chipita στην Ινδία, όπως τονίζει στο Liberal o επικεφαλής του πολυεθνικού ομίλου τροφίμων κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Πρόκειται για ένα ακόμη φιλόδοξο project για τον Έλληνα επιχειρηματία που ίδρυσε την Britchip Foods Limited μέσω κοινοπραξίας με τον ινδικό όμιλο Britannia Industries Ltd, και ετοιμάζεται να μπει δυναμικά στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αυτή χώρα. Η πλευρά της Chipita ελέγχει το 40% και ο ινδικός όμιλος το 60%.
Όπως τονίζει ο κ. Θεοδωρόπουλος πρόκειται για επένδυση περίπου 14 εκατ. ευρώ, ενώ θα έχει μία γραμμή παραγωγής κρουασάν, με στόχο να το διαδώσει στη δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη και μια αγορά 1,35 δισ. κατοίκων! Φυσικά, στο ίδιο εργοστάσιο θα παράγεται και πραλίνα φουντουκιού.
Η Ινδία είναι μια ανερχόμενη αγορά, με ισχυρό momentum εξέλιξης και πορεία εκσυγχρονισμού και μια οικονομία με γοργούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ο ινδικός όμιλος Britannia έχει κυρίαρχη θέση στην παραγωγή μπισκότων (Good Day και Tiger) και άλλων σνακς για τη δημιουργία joint venture.
Η ελληνική πλευρά έδωσε την τεχνογνωσία που θα διευρύνει τις επιλογές για περισσότερα snacks αργότερα, ενώ ο Ινδικός όμιλος γνωρίζει όλο το τοπικό δίκτυο, έχοντας και το εργοστάσιο. Ο όμιλος Britannia κατέχει μερίδιο 38% στην τοπική αγορά με πρόσβαση σε θηριώδες δίκτυο 4,5 εκατ. σημείων πώλησης. Θυμίζουμε πως η Chipita διέθετε στην Ινδία μονάδα παραγωγής πραλίνας φουντουκιού την οποία έκλεισε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο.
H Σλοβακία και τα άλλα projects
Συνάμα η Chipita «τρέχει» διάφορα επενδυτικά projects, τόσο στο κρουασάν, όσο και στην παραγωγή των Bake Rolls που είναι το νέο, λίαν πετυχημένο brand του ομίλου. Ερωτώμενος για τη Σλοβακία ο κ. Θεοδωρόπουλος επιβεβαιώνει την εκεί επένδυση τονίζοντας πως «ναι, χτίζουμε ένα εργοστάσιο εκεί», το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από το 2020 και θα έχει δύο γραμμές παραγωγής, μία για κρουασάν και μία για Bake Rolls.
H επένδυση είναι αρκετών δεκάδων εκατ. ευρώ, ενώ στόχος είναι αυτή η μονάδα να γίνει κεντρική και σημείο αναφοράς για την τροφοδοσία των αγορών στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, προσφέροντας ταχύτητα, ευελιξία, αμεσότητα και οικονομίες κλίμακος λόγω εγγύτητας με αυτές τις αγορές.
Γενικότερα η Chipita μέσω της πετυχημένης συνταγής να συνάπτει στρατηγικές συνεργασίες με τοπικούς partners, «ψάχνει» διαρκώς νέες αγορές ανά την υφήλιο, έχοντας το... DNA του κρουασάν και των παρεμφερών snacks. Μέσα στην προσεχή τριετία, υπάρχει στόχευση για περαιτέρω στρατηγική επέκταση σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, αναλόγως με τις συγκυρίες και τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν.
«Η Νίκας μπορεί να γίνει ένα καλό μαγαζί στην Ελλάδα»
Αναφορικά με τη Νίκας ο κ. Θεοδωρόπουλος τόνισε στο Liberal πως «έχουμε σημαντικά σχέδια για τη Νίκας, με εμπλουτισμό των προϊόντων και των κωδικών της». Παράλληλα επανέλαβε την πίστη του στην εταιρεία και στο brand της, τονίζοντας ότι «η Νίκας μπορεί να γίνει ένα πολύ καλό μαγαζί στην Ελλάδα».
Θυμίζουμε ότι η συμφωνία για την απόκτηση της Νίκας υπεγράφη προ 25 μηνών, στις 30 Δεκεμβρίου 2016, ενώ αυτή τη διετία «τρέχει» πρόγραμμα μετασχηματισμού και επιστροφής στην κερδοφορία. Εξ αρχής, στόχος ήταν σταδιακά η Νίκας να μπει σε μια σειρά και μια αναπτυξιακή τροχιά, διεκδικώντας ξανά τα μερίδια που έχει απολέσει στην αγορά των αλλαντικών, καθώς έως προ μερικών ετών, ήταν leader. H Chipita έχει επενδύσεις περισσότερα από 24 εκατ. ευρώ στη Νίκας.
«Δεν υπάρχει θέμα Mondelez»
Σε ερώτηση του Liberal για τα σενάρια περί πώλησης της εταιρείας στον αμερικανικό κολοσσό Mondelez, ο κ. Θεοδωρόπουλος ήταν κατηγορηματικός – για ακόμη μια φορά – τονίζοντας πως «δεν υπάρχει κανένα θέμα Mondelez. Κουράστηκα να διαψεύδω σενάρια».
Συνεχίζοντας ο διευθύνων σύμβουλος της πιο διεθνοποιημένης ελληνικής βιομηχανίας τονίζει πως «εμείς ποτέ δεν κάναμε δηλώσεις για αυτή την ιστορία, εξ αρχής. Ουδέποτε συντηρήσαμε το θέμα. Δεν ξέρω ποιοι κύκλοι και για ποιο λόγο ανακινούν διαρκώς αυτό το θέμα».