Μόλις το 30% των διευθύνοντων συμβούλων του κλάδου διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων εκτιμούν ότι η παγκόσμια οικονομία θα σημειώσει βελτίωση στους επόμενους 12 μήνες, με το ποσοστό αυτό να εμφανίζεται μειωμένο σε σχέση με το περυσινό 39%, σύμφωνα με την PwC.
Συγκεκριμένα, η έκθεση 19th CEO Survey: Asset Management - Redefining business success in a changing world της PwC, για την πραγματοποίηση της οποίας ερωτήθηκαν 189 διευθύνοντες σύμβουλοι του κλάδου διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων από 45 χώρες, αποκαλύπτει ότι η πίστη που έχουν στις προοπτικές των εταιρειών τους έχει παραμείνει αμετάβλητη. Επικρατεί ιδιαίτερη αισιοδοξία για την ανάπτυξη των περιουσιακών στοιχείων. Το 90% των ερωτηθέντων εμφανίζονται αισιόδοξοι για την αύξηση των εσόδων τους το 2016, με την πλειοψηφία αυτή να γίνεται σχεδόν απόλυτη, αγγίζοντας το 95%, για την επόμενη τριετία.
Όπως συνήθως συμβαίνει σε καιρούς αβεβαιότητας, οι διευθύνοντες σύμβουλοι ξαναστρέφονται προς τις αγορές που παραδοσιακά επιλέγουν με στόχο την ανάπτυξη, ενώ φαίνεται ότι κάποιοι από αυτούς έχουν αναβάλει τα σχέδια τους για επέκταση στην Κίνα.
Ποσοστό 39% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι οι ΗΠΑ είναι η σημαντικότερη αγορά πέραν από την δική τους για το 2016, ενώ το 23% αυτών επιλέγουν τη Γερμανία και το 13% το Ηνωμένο Βασίλειο.
Παρ' όλο που το 24% αυτών εξακολουθεί να θεωρεί την Κίνα ως τη σημαντικότερη για αυτούς αγορά για ανάπτυξη, το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με το 31% του 2014, επίπεδο που η χώρα είχε διατηρήσει για πολλά χρόνια. Σύμφωνα με την PwC, οι ελπίδες για ανάκαμψη της επιχειρηματικής δραστηριότητας από την κινεζική νεόπλουτη μεσαία τάξη μάλλον αναβάλλονται από τα οξυνόμενα προβλήματα της κινεζικής οικονομίας.
Ποσοστό 58% των διευθύνοντων συμβούλων του κλάδου διαχείρισης περιουσίας εκτιμούν ότι θα διαμορφωθούν πολλά και διαφορετικά οικονομικά μοντέλα, ενώ το 52% προβλέπει αύξηση του εθνικισμού και των κατακερματισμένων εθνών, το 76% εκτιμά ότι θα ισχύουν διάφορα κράτη δικαίου και ελευθερίες και το 81% προβλέπει την ύπαρξη πολλών πεποιθήσεων και αξιακών συστημάτων. Αυτός ο κατακερματισμός έχει πρακτικές συνέπειες καθώς δημιουργεί εμπόδια στην κατανομή των κεφαλαίων. Παρ' όλα αυτά, η PwC εκτιμά ότι με τον καιρό θα διαμορφωθούν οι τέσσερις ακόλουθες γεωγραφικές ζώνες κατανομής: Βόρεια Ασία, Νότια Ασία, Λατινική Αμερική και Ευρώπη.
Η πλειοψηφία των διευθύνοντων συμβούλων του κλάδου διαχείρισης περιουσίας πιστεύει ότι η έννοια της υπευθυνότητας θα διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της επιτυχίας τους στην επόμενη πενταετία. Μάλιστα, το 86% αυτών υποστηρίζει ότι θα δώσει προτεραιότητα στην μακροπρόθεσμη έναντι της βραχυπρόθεσμης κερδοφορίας. Επιπλέον, το 69% σκοπεύει να παρέχει πληροφόρηση όχι μόνο σε χρηματοοικονομικά θέματα αλλά και σε θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος, ενώ το 68% εκτιμά ότι η εταιρική υπευθυνότητα θα βρίσκεται στον πυρήνα όλων των επιχειρηματικών λειτουργιών.
Σχεδόν όλοι οι διευθύνοντες σύμβουλοι του κλάδου διαχείρισης περιουσίας (92%) ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μερών εστιάζοντας στο πώς ορίζουν και διαχειρίζονται τους κινδύνους. Στο παρελθόν, επικεντρώνονταν κυρίως στον επενδυτικό κίνδυνο.
Στα τμήματα μάρκετινγκ μια επανάσταση βρίσκεται σε εξέλιξη. Το 89% υποστηρίζει ότι οι αλλαγές στις προσδοκίες των εμπλεκόμενων μερών συνεπάγονται την αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο διαχειρίζονται την επωνυμία, το μάρκετινγκ και την επικοινωνία. Η επωνυμία εστιάζει εκ νέου στις προσδοκίες του επενδυτή, ενώ η επικοινωνία στρέφεται προς την ψηφιακή τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το μάρκετινγκ περιεχομένου (content marketing) αρχίζει να φέρνει τα πρώτα απτά αποτελέσματα στις εταιρείες που πρωτοπορούν σε αυτόν τον τομέα.
Ποσοστό 85% αναζητά νέους τρόπους χρήσης της τεχνολογίας για τη βελτίωση της εμπειρίας των εμπλεκόμενων μερών. Πράγματι, οι εταιρείες διαχείρισης περιουσίας έχουν τη δυνατότητα να μάθουν από τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου οι οποίες έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν τα μαζικά δεδομένα (big data) με μεγάλη επιτυχία.
Το 85% των διευθύνοντων συμβούλων ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μερών αναθεωρώντας τις συνεργασίες τους και τον τρόπο με τον οποίο τις διαχειρίζονται. Προσπαθούν να καλύψουν τυχόν κενά στην γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων καθώς κινούνται προς τον πυρήνα του χρηματοοικονομικού οικοσυστήματος. Οι συνεργασίες και οι συνέργειες είναι σημαντικά βήματα για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Ποσοστό 64% των διευθύνοντων συμβούλων υποστηρίζει ότι τα δεδομένα και οι αναλύσεις αποτελούν τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία προσέλκυσης πελατών, ενώ το 52% τάσσεται υπέρ της επικοινωνίας και της προσέλκυσης μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, άλλος ένας παράγοντας που είναι ενδεικτικός του γεγονότος ότι ο κλάδος αξιοποιεί το μάρκετινγκ ψηφιακού περιεχομένου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ