Ακόμη και τo ενδεχόμενο διαγραφής ή ελάφρυνσης του χρέους των υπερχρεωμένων κρατών συζητά πλέον ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ενόσω ο κορονοϊός επεκτείνεται εκθετικά πλήττοντας ολόκληρο τον πλανήτη.
Οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις απασχολούν τον ΠΟΥ, καθώς ο νέος κορονοϊός αποτελεί πραγματική απειλή και προκαλεί ασθένεια σοβαρή για το 15% των προσβεβλημένων και κρίσιμη για το 5% των ασθενών. Από τους τελευταίους, κάποιοι πεθαίνουν. Και μέσα σε αυτούς, περιλαμβάνονται ακόμη και νέοι άνθρωποι, όχι μόνο υπερήλικες.
Όμως και οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις είναι ιδιαίτερα σοβαρές, γι΄ αυτό αποτελεί χρέος των πληθυσμών η τήρηση των μέτρων απόστασης και υγιεινής, για την προστασία των ίδιων, των οικογενειών και των κοινωνιών.
Σχετικές ανακοινώσεις έκαναν χθες το βράδυ, ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ δρ. Τέντρος Αντάνομ Γκεμπρεγιέσους και το επιστημονικό επιτελείο του Οργανισμού, δίνοντας το στίγμα της επικινδυνότητας του ιού, αλλά και της κόπωσης της παγκόσμιας κοινωνίας από την πανδημία, τέσσερις μήνες μετά την έναρξή της.
Ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού, ανέφερε ακόμη ότι στο πλαίσιο της ευρείας κλινικής μελέτης που έχει ξεκινήσει με τη συμμετοχή τεσσάρων φαρμάκων σε διάφορους συνδυασμούς, η συμμετοχή των κρατών αυξάνεται καθημερινά, έχοντας πλέον φτάσει τις 74 χώρες.
Οι επιτελείς του ΠΟΥ παρατήρησαν ότι οι συστάσεις του Οργανισμού προέρχονται πάντα ύστερα από εμπεριστατωμένη έρευνα με αποδεικτικά στοιχεία, όμως απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για δραματική αύξηση της κατανάλωσης διαφόρων αφεψημάτων, σημείωσαν πως οποιαδήποτε σπιτική συνταγή που βοηθά να ξεπεραστεί η κακουχία που φέρνει η νόσος στα ήπια περιστατικά είναι θεμιτή, καθώς κάνει τον ασθενή να νιώσει καλύτερα, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθειά του να ξεπεράσει το πρόβλημα.
Σε ότι αφορά τα προτεινόμενα μέτρα υγιεινής των χεριών, ο ΠΟΥ σε συνεργασία με τον Διεθνή Ερυθρό Σταυρό, πρότεινε την δημιουργία σημείων όπου οι πολίτες μπορούν να πλένουν τα χέρια τους σε δημόσιες υπηρεσίες, σταθμούς λεωφορείων και τραίνων. Η πρόταση έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται σε κάποιες χώρες, είπε ο δρ. Γκεμπρεγιέσους, χωρίς όμως να τις κατονομάσει.