Τα φώτα στραμμένα στα λιμάνια θα είναι μέχρι το τέλος του χρόνου καθώς τρέχουν οι εξελίξεις σε αυτά με στόχο του Ταμείου οι διαγωνισμοί για την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα να έχουν δοθεί δεσμευτικές προσφορές μέχρι το τέλος του έτους, ενώ για το λιμάνι του Ηρακλείου, ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει στις 17 του μήνα και αναμένονται με ενδιαφέρον οι συμμετοχές από υποψήφιους επενδυτές.
Για το Λιμάνι Ηρακλείου το ενδιαφέρον αυξάνεται κατακόρυφα καθώς τα μεγάλα έργα υποδομής στη Κρήτη όπως ο ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η αξιοποίηση της έκτασης στις Γούρνες που περιλαμβάνεται και καζίνο, οι τουριστικές και οικιστικές επενδύσεις, έχουν μετατρέψει την μάχη για την απόκτηση του 67% του Λιμένα σε μάχη γιγάντων.
Προσφορές που αναμένεται να περιλαμβάνουν κοινοπραξίες μεταξύ ελληνικών σχημάτων, αλλά και ελληνικών και ξένων εταιρειών με σειρά ισχυρών ομίλων από τον ιταλικό όμιλο Grimaldi που ελέγχει τις Μινωϊκές Γραμμές μέχρι την ΑΒΙΑΡΕΠΣ του κρητικού επιχειρηματία Γ. Γρύλου (Sky Express, Swissport Hellas, ξενοδοχεία, ενέργεια), την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες όπως η Attica και σχήμα, που θα περιλαμβάνει την τρίτη ακτοπλοϊκή της Κρήτης, ΑΝΕΚ και πιθανώς ξένοι όμιλοι από το χώρο των επενδύσεων.
Επίσης εκτιμάται ότι ενδιαφέρον θα εκδηλωθεί από την πολυεθνική εταιρεία κρουαζιέρας την Royal Caribbean, και ενδεχομένως και δεύτερης αντίστοιχης εταιρείας, ενώ εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα υπάρξει και από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης καθώς έχει ειπωθεί ότι έχει ενδιαφέρον για όλα τα προς αξιοποίηση λιμάνια.
Την ίδια ώρα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι στο επίκεντρο, λόγω της στρατηγικής γεωπολιτικής του θέσης και υπάρχει μεγάλο αμερικανικό ενδιαφέρον καθώς η περιοχή μπορεί να μεταβληθεί σε ένα σημαντικό εμπορικό και ενεργειακό κόμβο, ενώ η απόκτηση του θα ανακόψει την επέκταση των Κινεζικών συμφερόντων στην περιοχή. Ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από την Quintana Infrastructure & Development, και αν κερδίσει τον διαγωνισμό θα είναι η πρώτη φορά που η επενδυτική εταιρεία θα τοποθετείται εκτός αμερικανικής ηπείρου.
Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) έχουν περάσει και η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με τον όμιλο Goldair και τον γαλλικό όμιλο Bollore, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την αμερικανική Black Summit Financial Group, την Euroports και την EFA Group.
Ενδιαφέρον για την παραχώρηση του λιμανιού «Φίλιππος Β» στη Νέα Καρβάλη Καβάλας εκτός από την Quintana Infrastructure & Development έχουν εκδηλώσει η κοινοπραξία της Imerys με τον όμιλο Goldair, η Quintana, ο ΟΛΘ και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Black Summit Financial Group και την EFA Group.
Άλλωστε παράλληλα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τρέχει διαγωνισμός για την ολοκλήρωση του Περιφερειακού της Αλεξανδρούπολης, έργο που θα συνδέσει το λιμάνι με την Εγνατία Οδό και κατ` επέκταση με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Αναφορικά με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο στόχος που έχει τεθεί είναι οι προσφορές να δοθούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 καθώς ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ξεκίνησε λίγο αργότερα από τα δύο άλλα λιμάνια.