Πως η Coca Cola HBC κάνει την Ελλάδα διεθνές hub επιχειρήσεων 

Πως η Coca Cola HBC κάνει την Ελλάδα διεθνές hub επιχειρήσεων 

Οι κινήσεις που έχει κάνει ο όμιλος Coca Cola HBC όλα τα τελευταία χρόνια, μαρτυρούν ότι υπάρχει ξεκάθαρο πλάνο ώστε να γίνει η Ελλάδα ένα διεθνές hub και ένα τεχνολογικό αλλά και παραγωγικό διευθυντήριο για την πολυεθνική, που θα ελέγχει στρατηγικά όλες τις εξαγωγές και τη διανομή προϊόντων προς Βαλκάνια και ΝΑ Ευρώπη. 

Η ξεχωριστή γεωγραφική θέση που αποτελεί «γέφυρα» τριών ηπείρων αλλά και η…πρωτοκαθεδρία στην πιο νευραλγική θάλασσα του πλανήτη, τη Μεσόγειο, καθιστά την Ελλάδα ως κυρίαρχο κόμβο για τους δρόμους του εμπορίου, το οποίο πλέον ελέγχεται ψηφιακά. Άρα, πέραν της παραγωγής, υπάρχει ανάγκη κεντρικών πυλώνων τεχνολογίας και καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών, ήτοι date centers. Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετοί μεγάλοι διεθνείς κολοσσοί έχουν ήδη λάβει θέσεις στο χώρο αυτό. 

Η τελευταία κίνηση της Coca Cola HBC στην Ελλάδα είναι η νέα επένδυση που δρομολογεί στη Θεσσαλονίκη όπου θα δημιουργήσει κέντρο επιχειρηματικών λύσεων Εκκαθάρισης και Τιμολόγησης για χώρες που δραστηριοποιείται η εταιρεία στα Βαλκάνια και τη ΝΑ Ευρώπη. Είναι μια ακόμη ψήφος εμπιστοσύνης του ομίλου Coca-Cola HBC προς την ελληνική οικονομία, το εγχώριο ανθρώπινο δυναμικό αλλά και τις προοπτικές της Ελλάδας ώστε να αποτελέσει κέντρο για δραστηριότητες του ομίλου στην ευρύτερη περιοχή. Συνάμα, αυτή η επένδυση αναβαθμίζει περαιτέρω τη Θεσσαλονίκη ως κόμβο μεγάλων εξελίξεων, αλλά και ως πόλη με υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό που παρέχει τις κατάλληλες υποδομές για επενδύσεις και ανάπτυξη μεγάλων επιχειρήσεων. Το νέο τμήμα αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ η Ελλάδα και η Κύπρος και κάποιες ακόμη χώρες θα είναι οι πρώτες που θα ενταχθούν στο νέο αυτό σχήμα. 

Η παγκόσμια πρωτοπορία του Vision Picking

To Μάιο του 2019, η Coca Cola HBC παρουσίασε το Vision Picking, ένα σύστημα που φέρνει «επανάσταση» στην εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά παγκοσμίως από εταιρεία τροφίμων ή ποτών. Ένα καινοτόμο τεχνολογικό σύστημα που έχει τη δυνατότητα να «διαβάζει» τις παλέτες, να διαχωρίζει το είδος των ποτών – αναψυκτικών που περιέχουν και τελικώς να λύνει τα χέρια στη διαχείριση της αποθήκης και της εφοδιαστικής αλυσίδας, κερδίζοντας χρόνο και αποτελεσματικότητα.

Η εγκατάσταση αφού πρώτα «δούλεψε» στο Κέντρο Διανομής Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη με πολύ καλές επιδόσεις, από τις αρχές του 2020 έχει εφαρμοστεί και στο μεγάλο εργοστάσιο της εταιρείας Mega – Plant στο Σχηματάρι Αττικής. Παράλληλα, έχει εγκατασταθεί και σε μονάδες του ομίλου στην Ουγγαρία, την Ρουμανία, την Βουλγαρία και την Σερβία. 

Στόχος είναι να επεκταθεί το σύστημα και στις υπόλοιπες 28 χώρες που «ελέγχει» η ελληνική εταιρεία, όπου συνολικά υπάρχουν υπό διαχείριση πάνω από 280 αποθήκες, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την καλύτερη αποτελεσματικότητα. 

Η επιλογή της Θεσσαλονίκης δεν ήταν τυχαία, καθώς το συγκεκριμένο κέντρο διανομής είναι από τα πιο κομβικά και τα μεγαλύτερα του ομίλου. Απασχολεί συνολικά 200 εργαζόμενους, εξυπηρετώντας καθημερινά περί τους 1.000 πελάτες.  Διαθέτει 14.020m2 στεγασμένο χώρο αποθήκης με χωρητικότητα 8.733 παλέτες. Από αυτό το κέντρο διακινούνται ετησίως 7,5 εκατ. κιβώτια, εξυπηρετώντας συνολικά 67.600 παραγγελίες, ενώ περισσότερο από το 55% των παραγγελιών, αφορά μεικτές παλέτες, δηλαδή παλέτες που δεν έχουν μόνο ένα είδος προϊόντος, άρα θέλουν ειδική διαχείριση. 

Το μεγάλο Data Center που «ελέγχει» 28 χώρες  

Η μεγαλύτερη επένδυση που έχει κάνει η Coca Cola HBC στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι πάνω στην τεχνολογία και στις ψηφιακές εφαρμογές δημιουργώντας το μεγάλο Data Center αξίας 43 εκατ. ευρώ, ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Μέσω αυτού, το ψηφιακό κέντρο επιχειρήσεων της Coca-Cola Hellenic Bottling Company για 28 χώρες βρίσκεται πλέον στην Ελλάδα. Ο ΟΤΕ που δημιούργησε το Data Center, είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση, τη λειτουργία και την υποστήριξη για τα πρώτα πέντε χρόνια λειτουργίας του. 

Για το Data Center εγκαταστάθηκαν περισσότεροι από 500 servers εφαρμογών και βάσεων δεδομένων σε περισσότερους από 70 φυσικούς servers, με αποθηκευτικό χώρο 600TB, οι οποίοι εξυπηρετούν, 24 ώρες το 24ωρο, ολόκληρο το χρόνο, το σύνολο της επιχειρησιακής δραστηριότητας και των λειτουργιών του Ομίλου Coca-Cola HBC σε 28 χώρες! 

Παράλληλα, το 2018 υπήρξε νέα επένδυση ύψους 8,7 εκατ. ευρώ που αφορούσε την τεχνική υποστήριξη πληροφοριακών συστημάτων της Coca-Cola HBC για 19 χώρες και ολοκληρώθηκε επίσης από τον ΟΤΕ. Η επένδυση διασφάλισε την αδιάλειπτη επιχειρησιακή λειτουργία και δημιούργησε πάνω από 80 νέες θέσεις εργασίας, στις υπηρεσίες υποστήριξης σε θέματα πληροφορικής για 19 χώρες. 

Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες υποστήριξης συστημάτων πληροφορικής πλέον παρέχονται από τον όμιλο ΟΤΕ σε 26.000 χρήστες της Coca - Cola HBC σε 19 χώρες: Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Β. Ιρλανδία, Ιρλανδία, Ρουμανία, Ελβετία, Ιταλία, Αυστρία, Σλοβενία, Βοσνία, Κροατία, Νιγηρία, Σερβία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία, Β. Μακεδονια). Ήταν η τρίτη κατά σειρά επένδυση του Ομίλου Coca-Cola HBC σε έργα τεχνολογίας στην Ελλάδα, συνολικού ύψους 57 εκατ. ευρώ, ενώ για τον ΟΤΕ ήταν το πιο σύνθετο στον τομέα των υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης που έχει αναλάβει. 

Κέντρο social media 

Την επιβεβαίωση ότι η Ελλάδα είναι καθοριστική και γεωστρατηγικά κομβική για την ανάπτυξη της εταιρείας The Coca-Cola Company κάνει και η επιλογή να είναι η Αθήνα (και) το κέντρο των Social Media του ομίλου για 23 χώρες της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης. Πρόκειται για το Social Media Hub της Coca-Cola για την Επιχειρησιακή Μονάδα της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, που ήδη λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια. Αποτελεί ουσιαστικά μια... startup μέσα στο «σώμα» της Coca Cola, καθώς λειτουργεί σχεδόν σαν μια νεοφυής επιχείρηση, ενσωματωμένη όμως απόλυτα αρμονικά μέσα στην εταιρεία και διαχειρίζεται το Consumer Interaction Center (CIC). Αυτό το project απασχολεί συνολικά 25 άτομα, οκτώ από τα οποία στα κεντρικά γραφεία στην Αθήνα, όπου και χαράζεται η στρατηγική, ενώ οι υπόλοιποι είναι διάσπαρτα σε χώρες της Ευρώπης. 

Το Mega Plant στο Σχηματάρι 

Μπορεί οι περισσότερες επενδύσεις του ομίλου τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα να είναι στο χώρο της τεχνολογίας και των ψηφιακών υπηρεσιών, όμως και στην παραγωγή, έγινε μεγάλη επένδυση το 2018, με την επέκταση των γραμμών παραγωγής στο Σχηματάρι. Τον Ιούλιο του 2018 η Coca-Cola Τρία Έψιλον εγκαινίασε τη νέα εποχή στο Mega – plant, με νέες γραμμές παραγωγής, μια επένδυση που έφτασε στα 24 εκατ. ευρώ. Πλέον το Mega – plant αποτελεί το μεγαλύτερο ελληνικό εργοστάσιο αναψυκτικών και χυμών διαθέτοντας στην αγορά περισσότερα από 545 προϊόντα. 

Στο εργοστάσιο του Σχηματαρίου, απασχολούνται περισσότεροι από 400 εργαζόμενοι, ενώ εκεί βρίσκονται 17 από τις 24 γραμμές παραγωγής της Coca-Cola Τρία Έψιλον στην Ελλάδα, με δυνατότητα λειτουργίας 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες τον χρόνο. Από εκεί διακινείται το 75% του όγκου πωλήσεων της εταιρείας, εξυπηρετούνται έως και 300 φορτηγά κάθε μέρα, ενώ σ’ όλη την «αλυσίδα» προμηθειών προϊόντων και υλικών, δαπανώνται κοντά στα 80 εκατ. ευρώ ετησίως σε ελληνικές επιχειρήσεις. Από αυτό το εργοστάσιο πραγματοποιείται το 100% της εξαγωγικής δραστηριότητας σε 11 χώρες: Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Κόσοβο, Τσεχία, Ουγγαρία, Κύπρο, Ιταλία και Ελβετία, Γερμανία και ΗΠΑ.