Διαπρέπει σ' έναν δύσκολο και απαιτητικό τομέα όπως η διαχείριση επικίνδυνων λημμάτων και αποβλήτων χημικών και άλλων, δηλαδή σ' έναν χώρο κορυφαίας εξειδίκευσης και καταφέρνει να κερδίζει διεθνείς διαγωνισμούς, όπως ο τελευταίος που υπέγραψε το Δεκέμβριο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για τον καθαρισμό του πλοίου Maersk Honam και της θαλάσσιας περιοχής στη διώρυγα του Σουέζ.
Ο λόγος για την (όχι πολύ γνωστή) ελληνική εταιρεία Polyeco, μια εταιρεία με έδρα τον Πειραιά, η οποία έχει παραδώσει πάνω από 65 τέτοια έργα σε 35 χώρες, έχοντας φτιάξει διεθνώς... όνομα ότι μπορεί και ανταπεξέρχεται στις πλέον δύσκολες συνθήκες της διαδικασίας απορρύπανσης.
Απασχολεί 200 εργαζόμενους στη χώρα μας και επιπλέον 70 στο εξωτερικό, με τους περισσότερους από αυτούς να είναι κορυφαίοι επιστήμονες, χημικοί μηχανικοί, χημικοί ναυτιλίας και εξαιρετικά εξειδικευμένοι στον ευρύτερο τομέα της θαλάσσιας ρύπανσης από τη ναυτιλία.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον πιο... καυτό και επίκαιρο κλάδο – αυτόν του περιβάλλοντος – στον πιο διεθνοποιημένο τομέα – αυτόν της ναυτιλίας – πραγματοποιώντας έργα απορρύπανσης και καθαρισμού μεγάλου βεληνεκούς.
Η Polyeco εκτελεί μερικά από τα πιο περίπλοκα τεχνικά, και κρίσιμα, από άποψη χρόνου, έργα διαχείρισης αποβλήτων κάθε μεγέθους, σε όλο τον κόσμο, πάντα σε συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς υγείας, ασφάλειας και περιβάλλοντος.
Παρέχει υπηρεσίες για την αντιμετώπιση πετρελαϊκών και χημικών ρυπάνσεων, τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, την αποκατάσταση εδάφους και νερού, την κατάλληλη προστασία έναντι ρυπάνσεων σε κάθε λιμενική εγκατάσταση, τη διαχείριση κατεστραμμένων φορτίων, το σχεδιασμό και την παραγωγή εξοπλισμού των πλοίων και καθαρισμό δεξαμενών.
Μέσω των συγκεκριμένων υπηρεσιών, ο όμιλος καλύπτει σχετικές ανάγκες σε χερσαίες και υπεράκτιες εγκαταστάσεις, τερματικούς σταθμούς πετρελαίου, πλατφόρμες / εξέδρες παραγωγής, διυλιστήρια, ναυπηγεία, σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, χημικές βιομηχανίες, λιμάνια και μαρίνες.
Συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες επιχειρήσεις διαχείρισης αποβλήτων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της ευρύτερης περιοχής, με δραστηριότητα σε χώρες όπως η Αλβανία, η Σερβία, το Κόσσοβο, το Μαυροβούνιο, η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, η Κύπρος, ο Λίβανος, ο Μαυρίκιος, η Μογγολία, η Ιορδανία, το Καζακστάν και η Αιθιοπία.
Το μεγάλο έργο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Όπως τόνισε χθες ο Αθανάσιος Πολυχρονόπουλος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Polyeco Group σε συνάντηση με δημοσιογράφους στα γραφεία της εταιρείας στον Πειραιά, ανακοίνωσε επίσημα την ανάληψη του μεγάλου έργου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το οποίο υπογράφηκε το Δεκέμβριο του 2019 και θα παραδοθεί σε έντεκα μήνες από την υπογραφή, δηλαδή το Νοέμβριο του 2020.
Στις 6 Μαρτίου 2018, το 353 μέτρων πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων C/S Maersk Honam, υπέστη εκτενείς ζημιές από πυρκαγιά ενώ έπλεε στην Αραβική Θάλασσα, με κατεύθυνση τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Μετέφερε 7.500 κοντέινερς, εκ των οποίων κάηκαν περίπου 2.000 εξ αυτών, καθώς όλο το φορτίο στο πρωραίο τμήμα του πλοίου και οι χώροι ενδιαίτησης κάηκαν ολοσχερώς.
Το φορτίο που καταστράφηκε περιελάμβανε από εξαρτήματα αυτοκινήτων, μηχανήματα / εξοπλισμό, εργαλεία χειρός, χημικά προϊόντα, υγρά χύδην, ηλεκτρονικά είδη, υφάσματα, πλαστικά, τρόφιμα, δομικά και οικοδομικά υλικά, μέταλλα κ.α. Περίπου 20.000 τόνοι αποβλήτων που παράχθηκαν, απομακρύνθηκαν από το πλοίο και μεταφέρθηκαν στο λιμάνι Χαλίντ (Port Khalid) στη Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για προσωρινή αποθήκευση σε ανοιχτού τύπου εμπορευματοκιβώτια έξι μέτρων.
Ανάθεση Έργου
Η Polyeco μέσω της θυγατρικής της Green Evolution Environmental Services LLC που δημιουργήθηκε για την ανάληψη και εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, κατέθεσε το Μάρτιο του 2019 πρόταση για την διαχείριση, επεξεργασία και τελική διάθεση όλων των αποβλήτων που παράχθηκαν από το C/S Maersk Honam και βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι Χαλίντ.
Στις 6 Δεκεμβρίου 2019, υπεγράφη η σύμβαση ανάθεσης έργου και στις 8 Δεκεμβρίου του 2019 παραδόθηκε στην εταιρεία η διαχείρισή του. Η Polyeco Group κοντραρίστηκε με εταιρείες παγκόσμιου βεληνεκούς, όμως επικράτησε στο διαγωνισμό λόγω της πολύχρονης διεθνούς παρουσίας και της εξειδίκευσης.
Η διαχείριση του project
Μία από τις κύριες προκλήσεις στη διαχείριση αποβλήτων του έργου είναι να αξιοποιηθούν οι καλύτερες διαθέσιμες εγκαταστάσεις τελικής επεξεργασίας τόσο σε τοπικό (ΗΑΕ) όσο και σε διεθνές επίπεδο (Ευρώπη). Όλες οι εγκαταστάσεις που έχουν επιλεγεί είναι πλήρως αδειοδοτημένες για κάθε είδους απόβλητου που θα παραλαμβάνουν. Τα διαφορετικά είδη αποβλήτων θα παραδοθούν για διεργασίες ανάκτησης ανόργανου υλικού που χρησιμοποιείται ως εναλλακτική πρώτη ύλη, σύμφωνα με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.
Όλες οι εργασίες που θα εκτελούνται κατά τη διάρκεια του έργου θα εποπτεύονται από εξειδικευμένο προσωπικό όπως ειδικούς σε θέματα Επικίνδυνων Αποβλήτων, Χημικούς Μηχανικούς, Χημικούς Ναυτιλίας, Πιστοποιημένους Συμβούλους Ασφαλούς Μεταφοράς Επικινδύνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ) κ.ο.κ. Μία πολυάριθμη ομάδα Ελλήνων θα διασφαλίσει όλες τις προαναφερθείσες δραστηριότητες εφαρμόζοντας καινοτόμες μεθόδους εποπτείας και ελέγχου.
Όπως τόνισε χθες ο κ. Πολυχρονόπουλος, δεδομένου ότι η ταξινόμηση των αποβλήτων βασίζεται κυρίως στην ταυτοποίηση των επικίνδυνων ιδιοτήτων των ουσιών, ειδικός φορητός εξοπλισμός, θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε έργο τέτοιου μεγέθους, για την ανίχνευση και τον χαρακτηρισμό αγνώστων ρευμάτων αποβλήτων, μια επένδυση αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.
Πρόκειται για εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας όπου «σκανάρουν» και φιλτράρουν κάθε απόβλητο, δίνοντας τα αντίστοιχα αποτελέσματα, ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία για τα διάφορα ρεύματα αποβλήτων, οριοθετώντας την ταξινόμησή τους.