Του Απόστολου Σκουμπούρη
Νανοτεχνολογία, φαρμακευτική υψηλών απαιτήσεων, βοτανολογία, αγροτοδιατροφικά προϊόντα, υπηρεσίες ναυτιλίας – βυθομετρία, πόντιση, χαρτογράφηση πυθμένα, ιντερνετικές χρηστικές πλατφόρμες, μόδα, ποτοποιία και καλλυντικά!
Από τους πιο υποσχόμενους κλάδους αιχμής, προέρχονται οι 20 εταιρείες που επελέγησαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα του Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του ΟΠΑΠ, που στόχο έχει την ανάδειξη και τη διεθνοποίηση επιτυχημένων ελληνικών brands.
Ενός προγράμματος που ξεφεύγει από τη λογική της απλής... χορηγίας, η οποία είναι – μια κι έξω – και προχωρά σε ένα πρωτοπόρο – δια βίου – πρόγραμμα υποστήριξης σε πολλά επίπεδα.
Πρόκειται εν πολλοίς για... άγνωστα επιχειρηματικά διαμάντια, είτε με κάποια ιστορία, είτε εκκολαπτόμενα, που όμως έχουν παρουσιάσει σημαντικά δείγματα γραφής. Το 80% αυτών έχει έδρα την επαρχία, ενώ κύριο χαρακτηριστικό όλων, είναι η καινοτομία.
Εξ αυτών, υπάρχει μία εισηγμένη εταιρεία στον κλάδο των γαλακτοκομικών (Εβροφάρμα), μια αποσταγματοποιία από τις πλέον δυνατές στο χώρο (Τσιλιλής), μια γνωστή μικροζυθοποιία (μπύρα ΝΗΣΟΣ), αλλά και μια πληθώρα άλλων... ιδεών που έγιναν επιχειρήσεις.
Την ένταξή τους στο πρόγραμμα αιτήθηκαν 539 εταιρείες, από τις οποίες επελέγησαν 100 που πέρασαν από τη διαδικασία της συνέντευξης, ενώ η επιλογή των 20 εταιρειών βασίστηκε σε κριτήρια όπως η καινοτομία, το επιχειρηματικό μοντέλο, οι προοπτικές της επιχείρησης, καθώς και το όραμα του ιδρυτή και της διοίκησης.
Όπως ελέχθη χθες κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, πρόκειται για εταιρείες με σημαντικό πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο για την οικονομία και την κοινωνία, που μπορούν να δημιουργήσουν ένα αξιοσημείωτο αριθμό θέσεων εργασίας και να λειτουργήσουν ως πρότυπα και πηγή έμπνευσης για άλλους.
Σε συνεργασία με τον διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό Endeavor σχεδιάστηκε ένα πρόγραμμα
ολοκληρωμένης υποστήριξης, όπου οι εταιρείες θα έχουν πρόσβαση σε αναβαθμισμένες υπηρεσίες σε εξαιρετικά κρίσιμους για την ανάπτυξή τους τομείς όπως εξοικείωση με χρηματοδοτικά εργαλεία, εκπαιδευτικά σεμινάρια, πρόσβαση σε διεθνείς αγορές και δράσεις δικτύωσης.
Θα έχουν πρόσβαση σ'' ένα σημαντικό επιχειρηματικό δίκτυο, με στόχο να βοηθηθούν να ξεπεράσουν εμπόδια και δυσκολίες και να εξελιχθούν σε μεγάλες και επιτυχημένες επιχειρήσεις που καινοτομούν, εξάγουν, αλλάζουν τα δεδομένα στον κλάδο τους και κατ' επέκταση δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας.
Όπως τονίζουν οι άνθρωποι του ΟΠΑΠ, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε κλάδους στους οποίους η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όπως τουρισμός, αγροτική παραγωγή, βιομηχανία τροφίμων και ποτών αλλά και σε κλάδους με προοπτική ανάπτυξης, όπως οι νέες τεχνολογίες.
Ποιες εταιρείες μπήκαν στο πρόγραμμα
Οι 20 επιχειρήσεις που επελέγησαν έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών μεταξύ 100.000 έως και 50 εκατ. ευρώ, ενώ απασχολούν έως 250 εργαζόμενους και είναι οι εξής:
Alvion Pharmaceuticals: H Alvion Pharmaceuticals είναι μια φαρμακευτική εταιρεία που παρέχει καινοτόμες λύσεις με έμφαση στον τομέα τον γενόσημων φαρμακευτικών προϊόντων. Η εταιρεία διακρίνεται για την καινοτομία της, ενώ είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες φαρμακευτικές εταιρείες στη Νότια Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Εκτός των άλλων δραστηριοποιείται στην προσφορά προϊόντων με ελάχιστο ανταγωνισμό όπως φάρμακα που μόλις έχει λήξει η περίοδος προστασίας τους (First entry), γενόσημα ιδιαίτερων θεραπευτικών κατηγοριών και «ορφανά» φάρμακα.Company Profile.
Anassa Organics: Πρωτοπόρα εταιρεία που επεξεργάζεται και εμπορεύεται premium τσάι βοτάνων και αφεψήματα. «Άνασσα» σήμαινε βασίλισσα στα αρχαία ελληνικά, αποτελεί ωστόσο και τιμητικό τίτλο που αποδίδεται μόνον σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Η ελληνική γη αποτελεί μια τέτοια μοναδική περίπτωση και της αρμόζει απολύτως ο τίτλος. H εταιρεία επιλέγει κορυφαία προϊόντα της ελληνικής γης από οργανικές καλλιέργειες και καλλιεργητές που χρησιμοποιούν παραδοσιακές τεχνικές με σεβασμό για το περιβάλλον και ιδιαίτερη φροντίδα.
Blauel: Ο οίκος Blauel είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός έξτρα παρθένου βιολογικού ελαιόλαδου στην περιοχή της Μάνης. Οι ρίζες του Οίκου Μπλάουελ ξεκινούν από τα τέλη της δεκαετίας του ''70 και το πρόγραμμα της βιολογικής καλλιέργειας της ελιάς από τα μέσα της δεκαετίας του ''80. Είναι το παλαιότερο και το μεγαλύτερο πρόγραμμα καλλιέργειας του είδους του στην Ελλάδα.
Cream Team: Μια δυναμικά αναπτυσσόμενη παραγωγική και εμπορική εταιρεία καλλυντικών που προσφέρει μια προϊοντική γκάμα άνω των 10.000 κωδικών μέσω της αλυσίδας καταστημάτων Dust+Cream. Δημιουργεί μικρά κα ιδιαίτερα προσιτά καταστήματα, ενώ διαθέτει ιδιόκτητο εργοστάσιο παραγωγής καλλυντικών
Diving Status: Η εταιρεία υποστηρίζει τον χώρο της ναυτιλίας παρέχοντας υπηρεσίες υποβρύχιας επιθεώρησης, συντήρησης και επισκευής πλοίων. Ασχολείται με γενικές υποβρύχιες εργασίες. Βυθομετρία - θαλάσσιες χαρτογραφήσεις, πόντιση, έλεγχος & επισκευή αγωγών, έρευνα - χαρτογράφηση υποδομής πυθμένα, ανέλκυση & κοπή ναυαγίων.
Doctoranytime: Πλατφόρμα αναζήτησης γιατρών που δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να βρει το γιατρό που επιθυμεί και παράλληλα να κλείσει δωρεάν ραντεβού οnline, γρήγορα και εύκολα. Με 5.000 εγγεγραμμένους γιατρούς, 143.000 ενεργούς χρήστες, 80 διαγνωστικά κέντρα, 65 ιατρικές ειδικότητες. Ενώ την υπηρεσία έχουν χρησιμοποιήσει έως τώρα 1.180.000 άνθρωποι.
Εβροφάρμα: Εισηγμένη από τον Ιούνιο του 2000 στο ελληνικό χρηματιστήριο, εταιρεία που διαθέτει περίπου 1.000 αγελάδες, με έδρα τον Έβρο. Καινοτόμα εταιρεία, με καλή ανάπτυξη, εδώ και δύο δεκαετίες έχει πιστοποίηση ISO 9002, το 1997 παρήγαγε πρώτη στην Ελλάδα το αριάνι, ενώ σήμερα παράγει περίπου 25 τόνους αγελαδινού γάλακτος ημερησίως.
Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη: Η Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη είναι μια οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής ποιοτικών και καινοτόμων ζαχαρωδών προϊόντων. Ιδρύθηκε το 1950, στην περιοχή του Πειραιά με δημιουργό τον Νικόλαο Χατζηγιαννάκη με κύρια δραστηριότητα την παραγωγή κουφέτου. Σήμερα, πουλάει τα προϊόντα της σε αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.
KANAKAS: Η εταιρεία KANAKAS, με έδρα τη Χαλάστρα Θεσσαλονίκης, τη μεγαλύτερη ρυζοπαραγωγό περιοχή της Ελλάδας, έχει στόχο την παραγωγή και επεξεργασία ρυζιού εξαιρετικής ποιότητας από όλες τις ποικιλίες indica και japonica. Σήμερα εξάγει τα προϊόντα της στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες και στη Μέση Ανατολή, ενώ όλες οι πρακτικές και οι διαδικασίες είναι πιστοποιημένες κατά ISO 22000, ISO 14000 και ISO 9001.
Madame Shoushou: Η Madame Shoushou αποτελεί το απόλυτο ελληνικό brand σε ρούχα, μαγιό, νυφικά και tailor made δημιουργίες για γυναίκες. Πρόκειται για succes story μέσα στην κρίση, καθώς ιδρύθηκε μόλις το 2011 ενώ πλέον έχει περισσότερα από 100 καταστήματα στην Ελλάδα.
Nannuka: Η πρώτη online υπηρεσία εύρεσης και αξιολόγησης επαγγελματιών και χώρων για τη φύλαξη, την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία και τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών. Έως τώρα έδωσε την ευκαιρία σε περισσότερους από 9.000 επαγγελματίες να αναζητήσουν εργασία, και ήδη οι 1.500 εργάζονται, ενώ έχει βοηθήσει 8.000 οικογένειες σε Ελλάδα και εξωτερικό να βρουν τον επαγγελματία που είχαν ανάγκη.
Nanophos: Μια εξαιρετικά εμπνευσμένη ελληνική ιδέα που έγινε εταιρεία, η οποία αναπτύσσει και παράγει έξυπνα υλικά χρησιμοποιώντας την επιστήμη της νανοτεχνολογίας. Εννέα χρόνια μετά την ίδρυσή της, με έδρα το Λαύριο, δραστηριοποιείται ήδη σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο, με σαφή ερευνητικό και παραγωγικό προσανατολισμό.
ΝΗΣΟΣ: Μικρής παραγωγής, η μπύρα ΝΗΣΟΣ παράγεται στην Τήνο από κορυφαίες, προσεγμένα επιλεγμένες πρώτες ύλες, έχουν πλούσια γεύση, άρωμα και σώμα. Η πρώτη και μοναδική ελληνική μπύρα που έχει διακριθεί με το ασημένιο European Beer Star. Ιδρύθηκε μόλις το 2012 και έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι τη ταυτότητας των Κυκλάδων, ενώ ταξιδεύει πλέον έως την Αυστραλία.
Plex.Earth: Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο το οποίο συνδέει με αποτελεσματικό τρόπο, τα κατασκευαστικά, αρχιτεκτονικά και ενεργειακά σχέδια με τον πραγματικό κόσμο. Την πλατφόρμα χρησιμοποιεί ήδη η σχεδιαστική ομάδα των διαδρομών της Formula 1, η ExxonMobil, η βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA), το Πανεπιστήμιο του Cambridge, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και η General Electric. Το Plex.Earth είναι ένα πρόσθετο του AutoCAD (το δημοφιλέστερο σχεδιαστικό πρόγραμμα για επαγγελματίες παγκοσμίως) και αξιοποιεί τα γεωχωρικά δεδομένα προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία σχεδιασμού οποιουδήποτε έργου.
Pockee: Το Pockee είναι μια εφαρμογή η οποία προσφέρει κουπόνια μέσω κινητού για προϊόντα super market στην Ελλάδα. Όλες οι προσφορές και τα κουπόνια «περνούν» μέσω της εφαρμογής στο κινητό.
Provertia: Η Provertia δραστηριοποιείται στην παραγωγή, επεξεργασία, συσκευασία και τυποποίηση γαλακτοκομικών ειδών στην Αλεξανδρούπολη.
Radiki: Η εταιρεία Radiki δραστηριοποιείται στην προώθηση ποιοτικών ελληνικών γεωργικών προϊόντων. Με έδρα τις Ράχες Μεσσηνίας, με (αρχική) βάση το... ταπεινό ραδίκι, προσπαθεί να προωθήσει τα γεωργικά και αγροτοδιατροφικά προϊόντα της ελληνικής γης.
Τυροκομική εταιρεία Ρούσσας: Η τυροκομική εταιρεία Ρούσσας είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός βιολογικής φέτας στην Ελλάδα και εξάγει πάνω από το 90% της ετήσιας παραγωγής της. Ιδρύθηκε το 1952 από την οικογένεια Ρούσσα ενώ οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στον Αλμυρό Μαγνησίας.
Υπήρξε πρωτοπόρος στην παραγωγή βιολογικής φέτας στην Ελλάδα και παραμένει ο κυριότερος παραγωγός αυτού του προϊόντος. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πέντε μεγαλύτερες τυροκομικές επιχειρήσεις της χώρας, με παγκόσμια εμβέλεια και εξαγωγές που φτάνουν μέχρι και στο 95% της ετήσιας παραγωγής της σε ΗΠΑ, Καναδά, Ευρώπη, Αφρική, Ασία, Αυστραλία, Μέση και Άπω Ανατολή!
Spotawheel: Πλατφόρμα που βασίζεται στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία για να επαναπροσδιορίσει την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκίνητου. Η πλατφόρμα κάνει περί τους 180 ελέγχους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στο αυτοκίνητο. Τα αποτελέσματα του ελέγχου καταγράφονται σε μία ευανάγνωστη τεχνική αναφορά που ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει και να λάβει στο email του για όποιο αυτοκίνητο θέλει.
Αποσταγματοποιία Τσιλιλής: Πρόκειται για τη γνωστή ελληνική αμπελουργία-οινοποιία-αποσταγματοποιία Τσιλιλή, που ιδρύθηκε στη Ράξα Τρικάλων το 1989 με εξαιρετικά προϊόντα, με βάση το εμφιαλωμένο τσίπουρο. Την τελευταία δεκαετία, δημιουργεί νέες σειρές οινικών προϊόντων συνδυάζοντας τις παραδοσιακές αξίες με τις σύγχρονες πρακτικές.