Ενόσω δρομολογείται μέσα στη χρονιά η έναρξη κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, στο υπουργείο Υποδομών αναμένουν να εκδηλωθεί ενδιαφέρον - είναι ήδη σημαντικό - για την υλοποίηση ενός σημαντικού έργο με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας του δρόμου που εμφανίζει από τα μεγαλύτερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία, εκτιμάται ότι περίπου κάθε μήνα υπάρχει κι ένα θανατηφόρο τροχαίο στον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος παραμένει σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση, με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να φέρνει σημαντικό μερίδιο ευθύνης. Ως γνωστόν, μία από τις πρώτες κινήσεις του τότε υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, ήταν να ακυρώσει τον προηγούμενο διαγωνισμό και να επαναδημοπρατήσει το έργο σε οκτώ εργολαβίες με σκοπό να «ενισχυθεί ο ανταγωνισμός». Ο ανταγωνισμός βέβαια δεν ενισχύθηκε, καθώς - όπως έχει αποκαλυφθεί - η προηγούμενη κυβέρνηση επιχείρησε να αναθέσει το έργο - τις μισές εργολαβίες - στην κατασκευαστική του ομίλου Καλογρίτσα, ο οποίος βρέθηκε αντιμέτωπος με σοβαρά προβλήματα ρευστότητας.
Η επόμενη μέρα
Πλέον, η επόμενη μέρα του έργου περιλαμβάνει δύο «σκέλη».
Πρώτον, την αναθεώρηση της σύμβασης του έργου ώστε αυτό να ενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, διαδικασία που έχει εξασφαλίσει το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής, όπως και από τη Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά (DG Grow). Αναμένεται η έγκριση της DG Comp, ώστε η ένταξη του έργου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού να μην αποτελεί κρατική ενίσχυση.
Στο πλαίσιο αυτό, το χρηματοδοτικό μοντέλο του έργου προβλέπει τη συμμετοχή Δημοσίου και Ε.Ε. με 224 εκατ. ευρώ και της Ολυμπίας Οδού με 80 εκατ. ευρώ. Ακόμη η σύμβαση παραχώρησης θα επεκταθεί για μία τριετία, ενώ θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί διοδίων και δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Στόχος του υπουργείου είναι μέσα στη χρονιά να ξεκινήσει το έργο.
Δεύτερον, μέχρι να κατασκευαστεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, στο αρμόδιο υπουργείο επιδιώκουν την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου άξονα, προκειμένου αυτός να πάψει να είναι «καρμανιόλα». Έτσι, σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο την υλοποίηση επειγουσών παρεμβάσεων αναβάθμισης οδικής ασφάλειας. Αύριο Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου αναμένεται η διαδικασία της υποβολής προσφορών.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην εκτέλεση εργασιών για τη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 85 χλμ. από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου. Συγκεκριμένα οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου, στο οποίο ο υφιστάμενος άξονας θα διατηρήσει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του και την ανάγκη επίτευξης υψηλών ταχυτήτων.