Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εργαλείων στον χώρο της ιατρικής είναι ένα πεδίο που κερδίζει σταδιακά έδαφος, αλλά και την προσοχή της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας. Επίκαιρη απόδειξη η OramaVR, η καινοτόμος πλατφόρμα Virtual Reality προσομοίωσης χειρουργικών επεμβάσεων για την εκπαίδευση και εξάσκηση νέων χειρουργών, που κατέκτησε τη δεύτερη θέση στον περσινό Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας και έκτοτε άνοιξε ο δρόμος για την αγορά της Αμερικής.
Ο Δρ Ελευθέριος Τσιρίδης είναι ο άνθρωπος που παντρεύει την ιατρική με την τεχνολογία.
“Η πρωτοβουλία της Εθνικής είναι εξαιρετική διότι δίνει την ευκαιρία σε νεοφυείς επιχειρήσεις να προβάλλουν το έργο τους. Η προβολή αυτή πέρα από την σχετική δημοσιότητα που τιμά τους συμμετέχοντες, βοηθά στο visibility των εταιριών στην αγορά, ώστε να υπάρχει πρόσβαση στις χρηματοδοτήσεις, είτε από venture capitals ή από business partners, ενώ παράλληλα δημιουργεί παραδείγματα επιχειρηματικότητας στην ελληνική κοινωνία και συγχρόνως την απενοχοποιεί στη συνείδηση των πολιτών” αναφέρει στο liberal.gr ο Δρ Ελευθέριος Τσιρίδης, ιθύνων νους της OramaVR, αλλά και ιδρυτής-διευθυντής του ΙCAROS και Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ορθοπεδικής Εταιρίας Ισχίου.
Σύμφωνα με τον κ. Τσιρίδη, ο βασικός λόγος, που η ομάδα των Γιώργου Παπαγιαννάκη, Παναγιώτη Τραχανιά και Ελευθέριου Τσιρίδη αποφάσισε να καταθέσει την ιδέα, είναι επειδή στο DNA του Διαγωνισμού βρίσκεται βαθιά ριζωμένη η έννοια της επιχειρηματικότητας, αλλά και το γεγονός ότι οι νέοι επιχειρηματίες έχουν να μάθουν πολλά, τόσο από τα στελέχη της Εθνικής, όσο και από τους συνδιαγωνιζόμενους και συνάμα να επωφεληθούν από τις επενδυτικές ευκαιρίες που θα προκύψουν.
“Για να κερδίσει μια ιδέα, θα πρέπει το προϊόν της εταιρείας που συμμετέχει να χαρακτηρίζεται από ωριμότητα. Να έχει αποδείξει δηλαδή τη θέση του στην αγορά, κάνοντας πωλήσεις” ισχυρίζεται ο κ. Τσιρίδης, προσθέτοντας πως ώριμη είναι μια εταιρία που έχει διοικητική και αναπτυξιακή δομή, αλλά και σειρά παραγωγής. Διευκρινίζει πως ο αριθμός των στελεχών μπορεί να είναι μικρός, αλλά απαιτείται ο καθένας να έχει το ρόλο του.
Βασικά στοιχεία στο μείγμα της συνταγής για την επιτυχία, είναι κατά την άποψη του κ. Τσιρίδη, οι ηθικές αρχές, η κοινωνική φιλοσοφία και η στοχευμένη στρατηγική. Επίσης, το προϊόν, από τη στιγμή που θα δημιουργηθεί, θα πρέπει να «αφηγείται μια ιστορία» στην αγορά και να εξυπηρετεί μια σοβαρή ανάγκη της κοινωνίας.
“Ιδέες για δημιουργία εταιριών έχουν πολλοί, προϊόντα όμως παράγουν λίγοι. Η δική μας εταιρία είναι ιατρικής τεχνολογίας και παράγει εξομοιωτές, δηλαδή διενέργεια χειρουργικών επεμβάσεων σε εικονικό περιβάλλον. Τα δεδομένα (data) του προϊόντος μας έρχονται από το πραγματικό περιβάλλον του χειρουργείου και από την ανάπτυξη του soft ware της εικονικής πραγματικότητας” αναφέρει ο κ. Τσιρίδης.
Να σημειωθεί πως η ORamaVR.SA έχει χρηματοδοτηθεί από τους VC PJCatalyst, ενώ σήμερα συνεχίζει να απολαμβάνει τη δημοσιότητα που της έδωσε η Εθνική Τράπεζα, αλλά και τις συμβουλές που προέρχονται από καταξιωμένα στελέχη του χρηματοπιστωτικού Ιδρύματος. Η εταιρεία πλέον βρίσκεται στις ΗΠΑ για τον δεύτερο κύκλο χρηματοδότησης και διεξάγει συζητήσεις με VCs και Βusiness Partners στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, καθώς και με έναν αριθμό πελατών που ενδιαφέρονται να αγοράσουν το προϊόν της. Ο κ. Τσιρίδης καταλήγει λέγοντας, πως η εξέλιξη μιας start up σε ώριμη εταιρία, συνιστά μία δύσκολη και επίπονη διαδικασία, η οποία απαιτεί καθαρότητα σκέψης, ισχυρούς χαρακτήρες, ειλικρίνεια και αυτοκριτική. “Δεν χρειάζονται αλαζονεία, εύκολες λύσεις και ανυπόστατες προσδοκίες” καταλήγει χαρακτηριστικά.