Ισχυρή κερδοφορία κατέγραψε ο ΟΠΑΠ στο α' εξάμηνο του έτους, καθώς εμφάνισε καθαρά κέρδη 82,1 εκατ. ευρώ από 20,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αύξηση 12,2% κατέγραψαν και τα έσοδα της εταιρείας στα 570,1 εκατ. ευρώ, παρά τις κατά 40% λιγότερες ημέρες λειτουργίας των καταστημάτων ΟΠΑΠ. Ειδικότερα :
- Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ εξαμήνου 2021 στα €570,1εκ. αυξημένα κατά 12,2% σε ετήσια βάση παρά τις κατά 40% λιγότερες ημέρες λειτουργίας των καταστημάτων ΟΠΑΠ. Τα GGR στο β’ τρίμηνο 2021 ανήλθαν στα €395,9εκ., αυξημένα κατά 120,4% ενισχυμένα από την επαναλειτουργία των καταστημάτων, την αυξημένη συνεισφορά του online και την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan.
- Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε κατά 30,2% και διαμορφώθηκε στο α’ εξάμηνο 2021 στα €248,8εκ. (α’ εξάμηνο 2020: €191,1εκ.). Το β’ τρίμηνο 2021 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε €173,2εκ. αυξημένο κατά 151,9% (β’ τρίμηνο 2020: €68,8εκ.) εξαιτίας της αύξησης των εσόδων σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κερδοφορίας, παρά τη δυσανάλογη εισφορά επί του GGR της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ», ώστε να πληροί το ελάχιστο ετήσιο συμβατικό όριο των €50εκ.
- Τα Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2021 υψηλότερα κατά 99,8% στα €204,8εκ. (α’ εξάμηνο 2020: €102,5εκ.) ή αυξημένα κατά 74,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια των δύο ετών, καθώς και ενισχυμένα από τα έσοδα που σχετίζονται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Τα EBITDA στο β’ τρίμηνο 2021 διαμορφώθηκαν στα €143,5εκ. (β’ τρίμηνο 2020: €16,2εκ.) αυξημένα κατά €127,3εκ. ή αυξημένα κατά €119,2εκ. σε επαναλαμβανόμενη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια.
- Τα Λειτουργικά έξοδα α’ εξαμήνου 2021 στα €175,1εκ. έναντι €124,8εκ. στο α ́ εξάμηνο 2020, αυξημένα κατά 40,3% σε ετήσια βάση, ενώ τα λειτουργικά έξοδα β’ τριμήνου 2021 ανήλθαν στα €99,1εκ. αυξημένα κατά 47,6% σε σχέση με πέρυσι. Σε συγκρίσιμη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας την επίδραση της πλήρους ενοποίησης της Stoiximan και διάφορα έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα α’ εξαμήνου 2021 μειώθηκαν κατά 12,4% σε σχέση με πέρυσι ενώ στο β’ τρίμηνο 2021 μειώθηκαν κατά 6,2% σε ετήσια βάση.
- Τα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο 2021 διαμορφώθηκαν στα €82,1εκ. (α’ εξάμηνο 2020: €20,4εκ.) σημειώνοντας αύξηση 125,1% σε επαναλαμβανομένη βάση. Τα καθαρά κέρδη το β’ τρίμηνο 2021 διαμορφώθηκαν στα €71,9εκ. (β’ τρίμηνο 2020: ζημίες €15,1εκ.) επιστρέφοντας δυναμικά στην κερδοφορία.
Η εταιρεία διαθέτει ισχυρή ταμειακή θέση με καθαρό δανεισμό στα €423,4εκ. και βελτιωμένο δείκτης Καθαρού Δανεισμού/LTM
EBITDA στο 1,2x (1,3x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων). Τα VLTs και το Online συνεχίζουν να αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες ανάπτυξης, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας αποφασίζει να διανείμει προμέρισμα χρήσης 2021 €0,10 ανά μετοχή με τη δυνατότητα επανεπένδυσης σε μετοχές της εταιρείας. Ημερομηνία αποκοπής του μερίσματος είναι στις 20 Οκτωβρίου.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2021 ο CEO της εταιρείας, Jan Karas δήλωσε:
«Με ικανοποίηση ανακοινώνουμε τα οικονομικά αποτελέσματά μας για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, τα οποία αναδεικνύουν μια δυναμική επιστροφή στην κανονικότητα. Η σημαντική ανάκαμψη των retail δραστηριοτήτων συνεισέφερε ξεκάθαρα στις επιδόσεις μας, ενώ τα έσοδα από τις online δραστηριότητες διατήρησαν ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική. Παρά τους περιορισμούς για τη νόσο COVID-19 που είναι ακόμα σε ισχύ, καταφέραμε να προσελκύσουμε ξανά τους πελάτες στα καταστήματά μας, με βάση το ολοκληρωμένο εμπορικό πλάνο μας και τη συνεχή εστίαση μας στην παροχή παγκόσμιου επιπέδου διασκέδασης και τυχερών παιχνιδιών. Η προσέγγιση αυτή στηρίζει την ανάκαμψη και τη βιωσιμότητα των δραστηριοτήτων των συνεργατών μας.
Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να ηγούμαστε της online αγοράς, χάριν στη μακροπρόθεσμη, διπλή στρατηγική μας, με την επένδυσή μας στην Kaizen Gaming να συνεχίζει να αποδίδει και τις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ να ενισχύονται και να διαφοροποιούνται περαιτέρω. Συνολικά, ο ΟΠΑΠ διαθέτει ένα μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο, αναπτύσσοντας συνεχώς και παρέχοντας υπηρεσίες, με στόχο την καλύτερη ανταπόκριση στις προσδοκίες των πελατών μας. Κοιτώντας προς το μέλλον, παραμένουμε εστιασμένοι στην επέκταση της online παρουσίας μας, την ψηφιοποίηση της retail εμπειρίας και την εξέλιξη του brand και του προϊοντικού χαρτοφυλακίου μας, ώστε να προσελκύσουμε νέα κοινά και να ενεργοποιήσουμε περαιτέρω τα ήδη υπάρχοντα».