Ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου του ΟΠΑΠ, τα σημαντικά κέρδη από το online κανάλι, σε συνδυασμό με την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού Fast Forward έφεραν εκρητική αύξηση των οικονομικών μεγεθών του ΟΠΑΠ. Παράλληλα, κομβικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας διαδραματίζει το loyalty πρόγραμμα, το οποίο ήδη σημειώνει επιτυχία ανάμεσα στους καταναλωτές. Η εταιρεία βάζει ισχυρή παρακαταθήκη για το 2022, αν αναλογιστεί κανείς πως τα καταστήματά της έμειναν ανοιχτά λιγότερες μέρες το 2021, συγκριτικά με το 2020.
Υπενθυμίζεται, πως τα έσοδα ξεπέρασαν το 1 δις.ευρώ και τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο διαμορφώθηκαν στα 178,2 εκατ.ευρώ, έναντι 73,2 εκατ.ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020, σημειώνονται εκρηκτική άνοδο 97,3%. Η εταιρεία διατηρεί ισχυρή ταμειακή θέση, με καθαρό δανεισμό στα 378,4 εκατ.ευρώ με περαιτέρω βελτιωμένο δείκτη καθαρού δανεισμού /LTM EBITDA στο 0,9x.
O ψηφιακός μετασχηματισμός επιταχύνεται, με το Fast Forward και το πρόγραμμα loyalty να παίζουν καταλυτικό ρόλο. Παράλληλα εμπλουτίζεται το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και επεκτείνεται η online παρουσία της.
Η εισηγμένη αναμένεται να συνεχίσει την επιτυχημένη στρατηγική Fast Forward, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών της, τόσο στο διαδίκτυο, όσο και στο επίγειο δίκτυο των πρακτορείων. Η μακροπρόθεσμη στρατηγική του ΟΠΑΠ εστιάζει στους εξής άξονες:
- Τοποθέτηση του πελάτη στο επίκεντρο κάθε δραστηριότητας
- Ενίσχυση του εταιρικού και των προϊοντικών brand
- Διατήρηση της ισχυρής θέσης του retail δικτύου και διερεύνηση ευκαιριών ανάπτυξης
- Εξέλιξη των online δραστηριοτήτων σε ισχυρό επιχειρησιακό πυλώνα
- Αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας
- Ενίσχυση της δέσμευσης των ανθρώπων, βάσει του ευρύτερου επιχειρησιακού σχεδιασμού.
- Οι προτεραιότητες και οι βασικοί μοχλοί ανάπτυξης στο διαδίκτυο αφορούν στον εμπλουτισμό της αποκλειστικής προσφοράς αριθμολαχείων, με παράλληλη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς αναφορικά με την προσφορά αθλητικού στοιχηματισμού και καζίνο. Θα υπάρξει συνεχής προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή εμπειρία του πελάτη σε κάθε σημείο επαφής.
Tο μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το εννεάμηνο αυξήθηκε κατά 33,2% και διαμορφώθηκε στα 450,6 εκατ. ευρώ , έναντι 338,2 εκατ.ευρώ το 2020, ενώ το γ’τρίμηνο του έτους ανήλθε σε 201,8 εκατ.ευρώ αυξημένο κατά 37,2%.
Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ενισχυμένη συνεισφορά του online, που αντισταθμίστηκε μερικώς από τη δυσανάλογη εισφορά επί του GGR της Ελληνικά Λαχία, ώστε να πληροί το ελάχιστο ετήσιο συμβατικό όριο των 50εκατ. ευρώ. Τα EBITDA αυξήθηκαν 83% στα 379,9 εκατ.ευρώ. Ενισχύθηκαν από την αναγνώριση εσόδου ύψους 158,7 εκατ.ευρώ που σχετίζεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Τέλος, ο ΟΠΑΠ αναμένεται να συνεχίσει τις δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, θέτοντας στο επίκεντρο της στρατηγικής του την κοινωνία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πρωτοβουλία για την ανακαίνιση των δύο μεγαλύτερων παιδιατρικών νοσοκομείων της Ελλάδας .