Του Απόστολου Σκουμπούρη
Ιδιαίτερα δημιουργική θα είναι για τον ΟΠΑΠ η επόμενη διετία, καθώς στοχεύει στην εγκατάσταση 16.500 παιγνιομηχανημάτων (VLTs) έως το 2018, ενώ η ανάπτυξη του δικτύου και ο εκσυγχρονισμός των πρακτορείων και ο εν γένει μετασχηματισμός του οργανισμού συνεχίζεται γοργά. Παράλληλα, το 90% των πρακτόρων του Οργανισμού, ήτοι 4.000 πράκτορες, έχουν υπογράψει το νέο πλαίσιο συνεργασίας, όπως ενημερώνει η διοίκηση του ΟΠΑΠ. Ο οργανισμός υλοποιεί μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ολικού μετασχηματισμού σε όλα τα επίπεδα, ευρισκόμενος στην πιο γόνιμη περίοδο της 60χρονης ιστορίας του!
Στόχος της διοίκησης είναι ο ΟΠΑΠ να προβάλει τα επόμενα χρόνια στους... μεγάλους του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οπότε είναι στρατηγική προτεραιότητα η δημιουργία χαρτοφυλακίου προϊόντων και υπηρεσιών παγκοσμίου επιπέδου έως το 2020.
Δρομολογεί και ήδη παρουσιάζει νέα παιχνίδια και υπηρεσίες όπως τα VLTs, συνάπτει συνεργασίες με ξένες εταιρείες για virtual προϊόντα αθλητικού στοιχηματισμού όπως την αγγλική Inspired, επενδύει στο δίκτυο καταστημάτων του τα οποία αναβαθμίσει ολοσχερώς, αναπτύσσει και εκπαιδεύει τους επαγγελματίες πράκτορες στη νέα πραγματικότητα και στις νέες δυνατότητες που υπάρχουν.
Όπως τόνισε ο επικεφαλής του ΟΠΑΠ Ντάμιαν Κόουπ κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα, «το 2016 θέσαμε το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας και τις κύριες στρατηγικές προτεραιότητες και είμαι ευχαριστημένος από την πρόοδο που ήδη έχει επιτευχθεί σε πολλές από τις βασικές πρωτοβουλίες μας.
Το 2017 θα είναι ένα έτος σημαντικών αλλαγών για τον OΠΑΠ και ήδη έχουμε ξεκινήσει καλά, με απτά αποτελέσματα. Παρόλο που έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε, είμαι πεπεισμένος, ότι η επιτυχημένη υλοποίηση των σχεδίων μας για το 2017 θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα για την επίτευξη του Οράματος μας για το 2020. Η επιτυχημένη πρόσφατη έκδοση του ομολόγου μας, καθώς και η υπογραφή της νέας σύμβασης από την συντριπτική πλειοψηφία των πρακτόρων μας, αποτελούν σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης».
Η επένδυση στο δίκτυο και οι νέες συμβάσεις με τους πράκτορες
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ για άλλη μια φορά επανέλαβε το πόσο έμφαση δίνει ο οργανισμός στο δίκτυο πρακτορείων, που αποτελεί τη «βιτρίνα» όλων των υπηρεσιών του οργανισμού. Σημείωσε ότι «έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στις τρεις περιοχές προτεραιότητας του ομίλου: καταστήματα, προϊόντα-υπηρεσίες και πράκτορες.
Το νέο πλαίσιο (υπεγράφη από το 90% των πρακτόρων) αποτελεί καταλύτη για την υλοποίηση της στρατηγικής και την επένδυση στο δίκτυό μας, καθώς δημιουργεί μια σειρά από απτά οφέλη, τα οποία επιτρέπουν μεταξύ άλλων στον ΟΠΑΠ να δημιουργήσει ένα πιο ευέλικτο και ανταγωνιστικό προϊόν αθλητικού στοιχηματισμού», σημείωσε ο κ. Κόουπ.
Ο επικεφαλής του ΟΠΑΠ επεσήμανε ακόμη ότι η σύμβαση έχει καταρτιστεί με βάση εμπορικά κριτήρια, είναι δίκαιη προς όλους, εισάγει πολιτικές και εργαλεία που δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη του δικτύου της εταιρείας και κυρίως εξασφαλίζει σταθερότητα για τα επόμενα πέντε χρόνια. Σημαντικά οφέλη επίσης για τους πράκτορες προκύπτουν από τις κεντρικές συμφωνίες, στις οποίες προχώρησε ο ΟΠΑΠ για ηλεκτρικό ρεύμα, τηλεπικοινωνίες και ασφάλιση.
Όπως ανέφερε, είναι σε πλήρη εξέλιξη οι σημαντικές πρωτοβουλίες της εταιρείας για το 2017, σημειώνοντας την αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών στα δίκτυα και την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών όπως τα VLTs, οι συσκευές αυτόματης εξυπηρέτησης (SSBTs) και τα Virtual Sports.
Το καθοριστικό 1ο τρίμηνο του 2017 και η συνέχεια
Σύμφωνα με τον Ντάμιαν Κόουπ, το πρώτο τρίμηνο του 2017 αποτέλεσε ορόσημο για τον όμιλο. Τον Ιανουάριο ξεκίνησε η ανάπτυξη του δικτύου των VLTs, με τη λειτουργία των τεσσάρων πιλοτικών χώρων Gaming Hall, τα οποία ανέρχονται σήμερα σε 50, ενώ πρόσφατα έγινε η εισαγωγή των VLTs στα 10 πρώτα πρακτορεία ΟΠΑΠ.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι ίσως από τα πιο απαιτητικά στην Ευρώπη, με προθεσμία την 1η Μαΐου 2018, όπως έχει τεθεί από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων για τα 16.500 VLTs.
Στόχος το Μουντιάλ του 2018
Όσον αφορά τα υπόλοιπα παιχνίδια, μέσα στις επόμενες εβδομάδες ο ΟΠΑΠ θα λανσάρει στα πρακτορεία του και τα Virtual Sports της Inspired Gaming. Το πρώτο παιχνίδι το οποίο θα είναι διαθέσιμο σχεδόν σε όλο το δίκτυο πρακτορείων είναι το ποδόσφαιρο. Τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει η εγκατάσταση των πρώτων συσκευών αυτόματου στοιχηματισμού (SSBTs) και αναμένεται ο αριθμός τους να φτάσει τις 4.000 πριν από την έναρξη του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2018.
Ο κ. Κόουπ έδωσε ξανά ιδιαίτερη έμφαση στο πόσο καταλυτικό ρόλο παίζει η αναβάθμιση του ρόλου της τεχνολογίας στο μετασχηματισμό του ΟΠΑΠ, γι'' αυτό αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα. Επεσήμανε ότι «οι σημαντικές βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας που υλοποιούμε στο δίκτυο μας, θα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στην εταιρεία του 2017 και το 2018. Στόχος μας είναι η μετάβαση των κύριων συστημάτων μας στο νέο τεχνολογικό περιβάλλον να έχει ολοκληρωθεί πριν από το Παγκόσμιο Κύπελλο το επόμενο καλοκαίρι».
Ο ΟΠΑΠ μετασχηματίζεται σε έναν όμιλο παγκόσμιας κλάσης σ'' ότι αφορά τα τυχερά παιχνίδια, χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη των νέων τεχνολογιών, έχοντας εκσυγχρονίσει όλη τη λειτουργία του, ενώ δρομολογεί νέες υπηρεσίες και νέα παιχνίδια τόσο το 2017 όσο και τα επόμενα χρόνια.
Στόχος της διοίκησης, είναι ο οργανισμός να προβάλει τα επόμενα χρόνια στους... μεγάλους του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οπότε είναι στρατηγική προτεραιότητα η δημιουργία χαρτοφυλακίου προϊόντων και υπηρεσιών παγκοσμίου επιπέδου έως το 2020.