Οι μετοχικές αλλαγές στον ΟΛΘ, ο διαγωνισμός για την Προβλήτα 6 και τα περιφερειακά λιμάνια

Οι μετοχικές αλλαγές στον ΟΛΘ, ο διαγωνισμός για την Προβλήτα 6 και τα περιφερειακά λιμάνια

Η αλλαγή στην μετοχική σύνθεση της κοινοπραξία SEGT, βασικού μετόχου με 67% στον ΟΛΘ, πραγματοποιείται λίγες μόνοι μέρες πριν την εκπνοή του χρόνου για τον διαγωνισμό κατασκευής του προβλήτα 6 την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου.

Έργο ύψους 130 εκατ. ευρώ, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα που προωθούνται στην Ελλάδα.

Στο τελικό στάδιο έχουν περάσει η κοινοπραξία της Mytilineos με τις Rover Maritime SL και HDK, η Archirodon Group,  η κοινοπραξία Intrakat – Intercantieri Vittadello – Sales, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Etermar – NV Besix, κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία Acciona Construccion – Dredging International. Ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό είχε εκδηλώσει και η κοινοπραξία «Ελλάκτωρ»-ΤΕΚΑΛ που αποκλείστηκε.

Οι μετοχικές αλλαγές, σύμφωνα με πληροφορίες από ην εταιρεία, αναμένεται να ενισχύσουν την παρουσία της στην διεκδίκηση διαχείρισης λιμένων σε όλη την χώρα, καθώς όπως αναφέρουν, η ΟΛΘ, βασιζόμενη στην τεχνογνωσία που διαθέτει για την διαχείριση λιμένων, θα διεκδικήσει θέση στα μεγάλα λιμάνια της χώρας και στους διαγωνισμούς που έρχονται. Ήδη δε συγκαταλέγεται στους ενδιαφερόμενους για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.

Άλλωστε αυτό διαφαίνεται και από την κατακλείδα της σχετικής ανακοίνωσης της συμφωνίας που δίνει στο όμιλο Σαββίδη το 45% της ΟΛΘ, όπου τονίζεται ότι «H αγοράστρια Belterra Investments Ltd. προχώρησε στην απόφαση αγοράς του ανωτέρω ποσοστού μετοχών υπό την ανωτέρω αίρεση έγκρισης, στα πλαίσια της συνεπούς επενδυτικής πολιτικής της για επέκταση σε συγκεκριμένους κλάδους στην Ελλάδα, μεταξύ αυτών και στη διαχείριση λιμένων»

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία SEGT, εξαγόρασε το 67% του ΟΛΘ αντί του ποσού των 231,926 εκατ. ευρώ και οι υπογραφές μπήκαν το Δεκέμβριο του 2017.

Στη συμφωνία που υπεγράφει τότε περιλαμβάνεται και η δέσμευση της κοινοπραξίας στην υλοποίηση υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 180 εκατ. ευρώ σε μια επταετία, μέρος των οποίων είναι και το έργο κατασκευής του Προβλήτα 6.

Όσον αφορά τον διαγωνισμό οι ίδιες πληροφορίες επιβεβαιώνουν ότι την Παρασκευή, εκτός σημαντικού απρόοπτου η διαδικασία θα ολοκληρωθεί κανονικά.

Τα έργα αναβάθμισης του ΟΛΘ, που αποτελούν το αντικείμενο του έργου και το καθιστούν ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα στη χώρα, θα δημιουργήσουν τις τεχνικές προδιαγραφές ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να υποδέχεται πλοία μεγάλου βυθίσματος και χωρητικότητας, τύπου «Super Post New Panamax», ενισχύοντας έτσι το ρόλο του ως διαμετακομιστικό κέντρο της περιοχής. Επίσης με την ολοκλήρωσή του έργου το λιμάνι της συμπρωτεύουσας θα εξυπηρετεί πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας έως και 24.000 TEU, ενώ ο έκτος προβλήτας θα υπερδιπλασιάσει τις δυνατότητες αποθήκευσης κοντέινερ, φθάνοντας το 1,2 εκατ TEU από τις 500.000 TEU που είναι σήμερα.
Ειδικότερα, το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού προβλέπει πως η κοινοπραξία που θα κερδίσει το διαγωνισμό θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου (κρηπιδότοιχου 26), με ελάχιστο συνεχές μήκος 440 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -17,60 μέτρων από τη Μέση Στάθμη της Θάλασσας (ΜΣΘ).

Επίσης θα προχωρήσει στην κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και τρίτον την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 17,60 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου, καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.

Συνολικά η χερσαία ζώνη του ΟΛΘ καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών μέτρων και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, έξι προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις.