Τις προτάσεις της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για τον νέο αναπτυξιακό νόμο παρουσίασε ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος με σημερινή του ομιλία στη Βουλή.
Όπως ανέφερε, "προτείνουμε τη ρήτρα απασχόλησης, και παράλληλα πρέπει να συνδυάσουμε μια «ρήτρα» για τον όγκο εξαγωγών και παραγωγής για τις εξαγωγικές και παραγωγικές επιχειρήσεις. Σχετικά με τις νεοφυείς επιχειρήσεις, έχουμε καταθέσει συγκεκριμένο σχέδιο τις προηγούμενες ημέρες.
Ακόμη, "ζητάμε την επαναφορά του αφορολόγητου αποθεματικού, ώστε να μην φορολογείται η επανεπένδυση των κεφαλαίων των επιχειρήσεων. Προτείνουμε πιστοποιημένες ελεγκτικές εταιρίες να αναλάβουν την εξυγίανση των παλιών αναπτυξιακών, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Β΄ τάξης, ώστε να επιτρέπεται η χρηματοδότησή τους, καθώς και τον έλεγχο των εταιριών που επανεπενδύουν τα κεφάλαιά τους.
Τέλος, σημείωσε πως "ως προς τον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας, με σχετική ερώτηση σας είχα αναφέρει ότι μέχρι το 2020 υπολογίζεται πως θα δημιουργηθούν 900.000 νέες θέσεις εργασίας πανευρωπαϊκά στον τομέα αυτό. Είναι μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα, διότι έχουμε το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Άρα, θα πρέπει να δοθούν κίνητρα ως προς τα δίκτυα, τη φορολογία και τις υποδομές, με στόχο να προσελκύσουμε σε πρώτη φάση 50.000 νέες θέσεις εργασίας".
Αναλυτικά τα βασικά σημεία της σημερινής του ομιλίας στη Βουλή ως εισηγητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, κατά τη συζήτηση του ν/σ του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού:
- Το νομοσχέδιο αυτό αφορά στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής στρατηγικής της κυβέρνησης και όχι στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
- Η ανάπτυξη είναι ένα πλέγμα θεμάτων και όχι απλά ένας νόμος που θα ψηφιστεί και θα διατάξει ανάπτυξη στη χώρα.
Καταθέτω για ακόμη μια φορά τα 27 ερωτήματα που θέσαμε ως Δημοκρατική Συμπαράταξη την προηγούμενη εβδομάδα σχετικά με το σχέδιο νόμου.
- Πώς γίνεται πρώτα να ψηφίζεται ο Αναπτυξιακός Νόμος και μετά να συγκροτείται το Αναπτυξιακό Συμβούλιο που θα καταθέσει τις προτάσεις του για τον ψηφισμένο Αναπτυξιακό Νόμο;
- Πώς θα πετύχετε την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, όταν για την εφαρμογή του αναπτυξιακού νόμου που παρουσιάζετε σήμερα, απαιτείται η έκδοση 37 Υπουργικών Αποφάσεων, Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων και λοιπών νομοθετημάτων;
- Πότε θα μπορέσουν επιτέλους οι επενδυτές να καταθέσουν τις προτάσεις τους;
- Ως προς τη χρηματοδότηση, στην έκθεση του το ΓΛΚ γίνεται αναφορά για πόρους 480 εκ. ευρώ. Ενώ εσείς λέτε κ. Υπουργέ ότι θα διαθέσετε 3,6 δις ευρώ. Επίσης, αναφέρετε ότι θα φτιάξετε Ταμεία Συμμετοχών, ενώ ακόμα και σήμερα, 16 μήνες μετά, δεν έχετε επικαιροποιήσει την ex ante πρόταση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Κατά τις δηλώσεις του κ. Χαρίτση από το Σεπτέμβριο και βλέπουμε.
- Αναρωτιέμαι πώς θα μπορέσει να κάνει επενδύσεις μια μικρομεσαία επιχείρηση, χωρίς προκαταβολή και χωρίς βοήθεια από το τραπεζικό σύστημα;
- Ο Υπουργός δηλώνει ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος έχει ταξικό πρόσημο και είναι σημαντικό να βοηθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Όμως πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ποιες είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σε σύνολο 800.000 ΜμΕ, το 80% που τηρούν βιβλία Β΄ τάξης αποκλείονται από το νέο αναπτυξιακό νόμο. Δηλαδή, αποκλείονται 700.000 ΜμΕ. Επίσης, αποκλείονται και οι επιχειρήσεις εντάσεως κεφαλαίου. Συνεπώς, ποιες επιχειρήσεις απομένουν;
- Δίνεται φορολογική σταθερότητα στις επιχειρήσεις, αλλά ποια επιχείρηση θα θέλει να επενδύσει με σταθερό φόρο 29% για 12 έτη, όπως ψηφίσατε πριν από λίγες μέρες;
- Αναφορικά με τους παλιούς αναπτυξιακούς νόμους: σε σχετική επίκαιρη ερώτηση που είχα καταθέσει το Δεκέμβριο του 2015, ο κ. Υπουργός είχε απαντήσει ότι υπάρχουν συμβασιοποιημένα έργα ύψους 3 δις ευρώ. Υπάρχει όμως και ένας άλλος δείκτης από τις τράπεζες: ο επενδυτής έχει εκχωρήσει την απόφαση υπαγωγής στην τράπεζα ως ενέχυρο έναντι δανείου – και αυτό το ποσό ανέρχεται στα 523 εκ ευρώ. Καλύπτει σχεδόν το σύνολο των χρημάτων που διαθέτετε για τέσσερα χρόνια. Άρα, ο νέος νόμος ψηφίζεται για να πληρωθούν οι υποχρεώσεις των παλιών νόμων.
- Θέλετε να επιδιώξετε την αντικειμενικότητα του συστήματος της αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων. Πώς θα γίνει αυτό όταν τους δύο αξιολογητές τους μειώνετε σε έναν;
-Τι είναι η καινοτομία για εσάς; Πρέπει να οριστεί μέσα στο νομοσχέδιο και όχι εκ των υστέρων με έκδοση Υπουργικής Απόφασης.
- Ο κ. Υπουργός είχε υποσχεθεί ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα έχει αναδρομική ισχύ από το 2015. Όπως επίσης είχε υποσχεθεί ότι θα επαναδιαπραγματευθεί το Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων. Τίποτα από αυτά δεν έγινε.