Ο μετασχηματισμός του ΟΠΑΠ και η μεγάλη επένδυση στο δίκτυο

Ο μετασχηματισμός του ΟΠΑΠ και η μεγάλη επένδυση στο δίκτυο

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Συνεχίζονται με ιδιαίτερη επιτυχία οι ανά την Ελλάδα παρουσιάσεις της διοίκησης του ΟΠΑΠ της νέας στρατηγικής του οργανισμού σε ότι αφορά τη μεγάλη επένδυση στο δίκτυο των πρακτόρων. Πρόκειται για ένα μεγάλο πρόγραμμα παρουσιάσεων, το οποίο περιλαμβάνει τόσο την ενημέρωση για την επένδυση στο δίκτυο πρακτορείων, όσο και την εκπαίδευση και επιπλέον εξειδίκευση των ίδιων των πρακτόρων.

Μετά την πρόσφατη μεγάλη παρουσίαση στην Αθήνα, με την παρουσία 700 και πλέον πρακτόρων, την Τρίτη 24 Ιανουαρίου έγινε αντίστοιχη εκδήλωση στη Λάρισα, όπου και πάλι έδωσαν το παρόν πολλοί πράκτορες της Στερεάς Ελλάδας. Είχε προηγηθεί τη Δευτέρα η μεγάλη παρουσίαση στη Θεσσαλονίκη και στο συνεδριακό κέντρο Ιωάννη Βελλίδης.

Την Τρίτη, στη Λάρισα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ Ντάμιαν Κόουπ, ο Επικεφαλής του Δικτύου Λιανικής Γιαν Κάρας και ο Διευθυντής Δικτύου, Βαγγέλης Γιαννακάκης, πλαισιωμένοι από ομάδα στελεχών του δικτύου του οργανισμού, παρουσίασαν εκτενώς τον σχεδιασμό στους πράκτορες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

Επόμενοι σταθμοί των παρουσιάσεων είναι η Πάτρα και η Αθήνα που εκ των πραγμάτων είναι η ναυαρχίδα.

Tα καταστήματα είναι η... βιτρίνα του οργανισμού

Αυτό που τονίζεται στους πράκτορες ανά την Ελλάδα, είναι ότι το δίκτυο των πρακτορείων είναι η ραχοκοκαλιά και το πρόσωπο των δραστηριοτήτων του ΟΠΑΠ, παίζοντας βασικό ρόλο στην παροχή

παιχνιδιών, την προσέλκυση και την εξυπηρέτηση των πελατών και τη συνολική εμπειρία τους.

Μέσα στη διαδικασία ολιστικής μετάλλαξης του ΟΠΑΠ, με νέες υπηρεσίες, καινούρια παιχνίδια, εκσυγχρονισμό υποδομών, είναι και η ολική επαναπροσέγγιση της... βιτρίνας, δηλαδή των καταστημάτων που αποτελούν τον «καθρέφτη» αλλά και το όχημα για να περάσουν όλες οι νέες υπηρεσίες στο κοινό.

Στόχος της διοίκησης του ΟΠΑΠ είναι τα πρακτορεία του οργανισμού να πάψουν να αποτελούν «ξερά» γραφεία κατάθεσης δελτίων, να πάψουν να είναι «φαστ φουντ» στοιχηματικών υπηρεσιών και τυχερών παιγνίων και να γίνουν τόποι σύναξης και συνάθροισης.

Σκοπός είναι ο πελάτης να μπορεί να απολαύσει μια συνολική εμπειρία που θα σχετίζεται με τα αθλητικά δρώμενα, να ενημερώνεται, να παρακολουθεί αγώνες, να συνδιαλέγεται και να απολαμβάνει υπηρεσίες που θα συγκλίνουν με ένα μπαρ ή μια καφετέρια.

Η αμοιβαία ανάπτυξη ΟΠΑΠ και πρακτόρων βασίζεται κυρίως στην ανταπόκρισή τους στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών, μέσα σε ένα δυναμικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Η αγορά και οι ανάγκες αλλάζουν, ο ανταγωνισμός εντείνεται και οι πελάτες είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί από ποτέ. Ζητούν ένα χώρο ψυχαγωγίας, με σύγχρονες υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα, καθαριότητα, επιλογές με εστίαση στις νέες τεχνολογίες.

Σύγχρονος προορισμός ψυχαγωγίας

Για το λόγο αυτό, η στρατηγική πίσω από την επένδυση του ΟΠΑΠ στο δίκτυό του είναι η εξέλιξη των πρακτορείων και η μεταμόρφωσή τους σε σύγχρονους τοπικούς προορισμούς ψυχαγωγίας.

Η επένδυση στο δίκτυο των πρακτορείων αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού με ορίζοντα το 2020, που προβλέπει την καθιέρωση του ΟΠΑΠ ως μια εταιρεία παγκόσμιας κλάσης στον κλάδο των τυχερών παιγνίων και της ψυχαγωγίας.

Σε τρεις πυλώνες η εξέλιξη του δικτύου

Ο ΟΠΑΠ εξελίσσει το δίκτυο του, επενδύοντας σε τρεις πυλώνες: Προϊόντα και υπηρεσίες, αναβάθμιση καταστήματος, υποστήριξη του πράκτορα.

Προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη ενός χαρτοφυλακίου προϊόντων και υπηρεσιών παγκόσμιας κλάσης.

Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της επένδυσης θα πραγματοποιηθεί εντός του 2017, οπότε οι πράκτορες θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα εργαλεία.

Θα μπορέσουν να αναπτύξουν τη συνολική δραστηριότητά τους και να ενισχύσουν τα έσοδά τους (για παράδειγμα, τα virtual games μπορούν να ενισχύσουν τα έσοδα βάσει δεδομένων της εταιρείας Inspired και παραδειγμάτων από την αντίστοιχη εμπειρία της ιταλικής αγοράς).

Ο μετασχηματισμός του οργανισμού

Ο ολικός μετασχηματισμός του οργανισμού, εκτός των καταστημάτων, περιλαμβάνει μια σειρά από αναβάθμιση υπηρεσιών, προϊόντων και παιχνιδιών, πρόγραμμα που θα φτάσει έως το δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Αυτό το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Την αναβάθμιση του Πάμε Στοίχημα, του ιπποδρομιακού στοιχήματος, του ΚΙΝΟ και του ΤΖΟΚΕΡ.
  • Την εισαγωγή παιγνιομηχανημάτων (Slots), νέων υπηρεσιών πληρωμών μέσω Tora, virtual games της Inspired και συσκευών αυτόματης εξυπηρέτησης SSBTs.
  • Την αναβάθμιση της πληροφοριακής υποδομής, ώστε να διευκολυνθεί η εξυπηρέτηση του πελάτη και η αναβάθμιση των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Έπειτα από την πρόσφατη αλλαγή στον κανονισμό για τα παιγνιομηχανήματα (Slots), η πλήρης αξιοποίηση των παιγνιομηχανημάτων – τόσο μέσα από ένα μεγάλο μέρος του δικτύου των πρακτορείων, όσο και μέσα από τα αποκλειστικά gaming halls – αποτελεί ξεκάθαρη εταιρική προτεραιότητα για το 2017.

Μέχρι σήμερα, οι επενδύσεις που έχει κάνει ο ΟΠΑΠ για να αναβαθμίσει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων και των υπηρεσιών του έχουν δημιουργήσει επιπλέον τζίρο 500 εκατ. ευρώ και επιπλέον έσοδα ύψους 40 εκατ. ευρώ για τους πράκτορες.

Αναδιάρθρωση - εξορθολογισμός καταστημάτων

Το πρόγραμμα μετασχηματισμού περιλαμβάνει και τη μετακίνηση αλλά και τον εξορθολογισμό των πρακτορείων, φέρνοντας το κατάλληλο κατάστημα στην κατάλληλη τοποθεσία.

Μέσα στη διαδικασία βελτιστοποίησης του δικτύου, έχουν αλλάξει τοποθεσία περί τα 450 καταστήματα, δημιουργώντας αυξημένα έσοδα για τους πράκτορες.

Η ανάπτυξη του δικτύου υλοποιείται βάσει εμπορικών και τεχνοκρατικών κριτηρίων, τα οποία ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες της αγοράς.

Στόχος είναι το κάθε κατάστημα να τοποθετείται στην πλέον ανταγωνιστική τοποθεσία, με εύκολη πρόσβαση για τους πελάτες.

Εξατομικευμένες υπηρεσίες εκπαίδευσης

Παράλληλα, οι πράκτορες του οργανισμού έχουν πρόσβαση σε εξατομικευμένες υπηρεσίες υποστήριξης και εκπαίδευσης, μέσω ειδικευμένων ομάδων και τεχνολογικών εργαλείων, που τους βοηθούν στην εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, τα νέα παιχνίδια και τις εξειδικευμένες καινούριες υπηρεσίες.

Το 2016 περισσότερα από 500 πρακτορεία συμμετείχαν στο πρόγραμμα Retail Excellence και σε εκπαιδεύσεις της εταιρείας, που συνέβαλαν στη δημιουργία επιπλέον προμηθειών 1,5 εκατ. ευρώ για τα πρακτορεία αυτά.

Παράλληλα, σημαντικά είναι τα οφέλη από τις κεντρικές συμφωνίες του ΟΠΑΠ με προμηθευτές για εξοπλισμό και υπηρεσίες οδηγούν σε αξιοσημείωτες εξοικονομήσεις για τους πράκτορες. Μέσα σ'' αυτό το πλαίσιο είναι και οι νέες κεντρικές συμφωνίες για την ασφάλιση των πρακτορείων και την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος (εξοικονόμηση 32% για ένα μέσο πρακτορείο), που προσφέρουν επιπλέον όφελος στους πράκτορες.