Tη σημασία ενδυνάμωσης της επενδυτικής παρουσίας της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα τόνισε, στην διάρκεια παρέμβασής του, κατά την ολοκλήρωση των εργασιών του Ελληνο-Κορεατικού forum Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Korea-Hellenic Maritime Cooperation Forum), που διοργάνωσαν από κοινού, στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2016, η πρεσβεία της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας.
Συγκεκριμένα, ο κ. Μάρδας αναφέρθηκε στη δυναμική των σχέσεων της Ελλάδας με τη Δημοκρατία της Κορέας, η οποία ενισχύθηκε περαιτέρω με τη διεξαγωγή της 2ης Μικτής Διυπουργικής Επιτροπής Ελλάδος-Δημοκρατίας της Κορέας στην Αθήνα, τον περασμένο Μάιο. Ο υφυπουργός Εξωτερικών έδωσε έμφαση στη συνεργασία των δύο χωρών στον τομέα της ναυτιλίας και στους εξοπλισμούς πλοίων, καθώς και στην προώθηση των ελληνικών αγροτικών, κυρίως, προϊόντων στην κορεατική αγορά.
Ακόμη, ο κ. Μάρδας τόνισε τη σημασία ενδυνάμωσης της επενδυτικής παρουσίας της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα και ανακοίνωσε την πρόθεση της ελληνικής πλευράς για πραγματοποίηση ελληνικής επιχειρηματικής αποστολής και επιχειρηματικού φόρουμ στη Σεούλ, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2016.
Αναλυτικότερα, η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια» και συζητήθηκαν η τρέχουσα κατάσταση και οι προοπτικές του τομέα της ναυτιλίας, οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στην ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, οι δυνατότητες εμπορικής συνεργασίας, καθώς και οι χρηματοδοτικές λύσεις για τη ναυτιλία, που προσφέρονται από χρηματοπιστωτικούς φορείς στην Ελλάδα και στη Δημοκρατία της Κορέας.
Ο πρέσβης της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα, Young-jip Ahn, στον χαιρετισμό του, σημείωσε ότι η Ελλάδα και η Δημοκρατία της Κορέας έχουν αναγνωρίσει από καιρό τον ιδιαίτερο ρόλο που επιτελούν στη ναυτιλία και έχουν εργαστεί σκληρά για την περαιτέρω ανάπτυξη μίας αμοιβαίας επωφελούς σχέσης σε αυτό τον σημαντικό αυτό τομέα. Υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας της ναυτιλίας διεθνώς, τον ηγετικό ρόλο της Δημοκρατίας της Κορέας στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, την παραδοσιακά ισχυρή θέση της Ελλάδας και τα αμοιβαία οφέλη από την συνεργασία των δύο χωρών. Επίσης, αναφέρθηκε στις άριστες διμερείς σχέσεις Κορέας-Ελλάδας στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και της ναυπήγησης και τις δυνατότητες περαιτέρω ενίσχυσης της μεταξύ τους συνεργασίας.
Ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ, Τάκης Αθανασόπουλος, στην παρέμβασή του, επεσήμανε την ιδιαίτερη σημασία της θάλασσας για τα δύο έθνη, τονίζοντας ότι η ναυτιλία αποτελεί βασικό στοιχείο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής, τόσο στη Δημοκρατία της Κορέας, όσο και στην Ελλάδα. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ υποστήριξε ότι είναι η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα, παγκοσμίως, ελέγχοντας πάνω από το 16% του παγκόσμιου στόλου και η ποντοπόρος ναυτιλία αποτελεί έναν σημαντικό εξαγωγέα υπηρεσιών για τη χώρα, συνεισφέροντας σημαντικά στο ελληνικό ισοζύγιο. Ο κ. Αθανασόπουλος αναφέρθηκε στις δυσκολίες που δημιουργούν οι αρνητικές πιστωτικές συνθήκες στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλα εμπόδια, τα οποία θα μπορούσαν να ξεπεραστούν μέσα από την εμβάθυνση της συνεργασίας με την Κορέα και την περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων των δύο πλευρών.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, σημείωσε ότι «η Κορέα και η Ελλάδα περιλαμβάνονται μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών δυνάμεων του κόσμου. Ειδικότερα, η Κορέα, εκτός από σημαντική ναυτιλιακή δύναμη, διαθέτει πολύ σημαντική ναυπηγική βιομηχανία, ενώ η Ελλάδα διαθέτει τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία, παγκοσμίως, παρέχει θαλάσσιες υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και διαθέτει ένα δραστήριο πλέγμα ναυτιλιακών δραστηριοτήτων». Όπως είπε χαρακτηριστικά, παρά τις δυσκολίες και τις προκλήσεις «η ελληνική ναυτιλία κατόρθωσε να διατηρήσει τη πρωτοκαθεδρία της, παγκοσμίως, παρέχοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες θαλασσίων μεταφορών, με έναν σημαντικά ανανεωμένο στόλο, ο οποίος λειτουργεί με τις πιο σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές. Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 770 ποντοπόρα πλοία συνολικής χωρητικότητας 41 εκατ. gt και κατατάσσεται δεύτερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η ελληνική πλοιοκτησία κατατάσσεται στην πρώτη θέση, κατέχοντας σχεδόν το 50% του στόλου της ΕΕ υπό όρους μεταφορικής ικανότητας. Επιπρόσθετα, ο ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στη κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης με 4.585 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 341 εκατ. dwt». Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε τις στενές σχέσεις των δύο κρατών, επισημαίνοντας ότι «τα κορεατικά ναυπηγεία αποτελούν διαχρονικά πρώτη επιλογή της ελληνικής πλοιοκτησίας. Το έτος 2015, και παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση και τις χαμηλές τιμές των ναύλων σε ορισμένους τομείς της ναυτιλίας, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών σε κορεατικά ναυπηγεία αντιστοιχούσαν σε 171 νέα πλοία, μεταφορικής ικανότητας περίπου 21 εκατ. dwt».
«Δεδομένου ότι η οικονομική ανάπτυξη μέσω των θαλάσσιων δραστηριοτήτων βρίσκεται ανάμεσα στις στρατηγικές μας προτεραιότητες, η συνεργασία στη βάση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου είναι ύψιστης σημασίας, ιδιαίτερα μέσω της ενθάρρυνσης νέων συνεργασιών και επενδύσεων στον ναυτιλιακό τομέα. Για τον λόγο αυτό, προσβλέπουμε ότι το Μνημόνιο Κατανόησης για τη Συνεργασία στο Τομέα της Ναυτιλιακής Τεχνολογίας, που υπογράφηκε το 2014, θα καταστεί κινητήριος μοχλός για την εμβάθυνση της συνεργασίας ανάμεσα σε ελληνικές εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού- εταιρείες που φημίζονται για τον σχεδιασμό και παραγωγή καινοτόμων προϊόντων υψηλής ποιότητας- και στα κορεατικά ναυπηγεία. Επιπλέον, πιστεύουμε ότι μπορούμε να εξετάσουμε τη δυνατότητα περαιτέρω διεύρυνσης της διμερούς μας συνεργασίας σε άλλους τομείς των ναυτιλιακών μας σχέσεων, όπως ο λιμενικός τομέας, η διαμετακόμιση φορτίων και η εφοδιαστική αλυσίδα, προς αμοιβαίο όφελος των δύο χωρών», τόνισε ο κ. Δρίτσας.
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.