Η αυτοκινητοβιομηχανία Nissan ανακοίνωσε σήμερα ότι αναμένει να παρουσιάσει λειτουργικές ζημίες σε ετήσια βάση για δεύτερο συνεχόμενο έτος, καθώς η πανδημία του κορονοϊού δυσχεραίνει τις προσπάθειές της να εξέλθει από τη σημαντική μείωση των πωλήσεων.
Η εταιρεία εκτιμά ότι θα καταγράψει λειτουργικές ζημίες 4,5 δισ. δολαρίων, τις μεγαλύτερες που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nissan που ξεκινούν από το 1977, ξεπερνώντας κατά πολύ τις προβλέψεις των οικονομολόγων, αναφέρει το πρακτορείο Reuters.
Αρκετά χρόνια επιθετικής επέκτασης, ιδιαίτερα σε αναδυόμενες αγορές, έχουν φέρει την δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας αντιμέτωπη με αποθαρρυντικές προοπτικές, ένα χαρτοφυλάκιο που γερνάει και ένα εταιρικό όνομα που έχει στιγματιστεί.
Προσπαθώντας ακόμα να συνέλθει από τη σύλληψη και την εκδίωξη του πρώην CEO Κάρλος Γκοσν το 2018, η Nissan αποκάλυψε στον Μάιο ένα μεγάλης εμβέλειας πλάνο αναδιάρθρωσης που προβλέπει δραστική μείωση της παραγωγής και του εύρους των μοντέλων.
Οι δυσκολίες της Nissan υπογραμμίζουν το πόσο εύθραυστη είναι η συνεργασία της με τη γαλλική Renault που έχει επίσης ανακοινώσει σημαντική αναδιάρθρωση καθώς αντιστρέφει πολιτικές που είχε επιδιώξει ο Γκοσν, ο οποίος αυτή τη στιγμή καταζητείται με την κατηγορία οικονομικών ατασθαλιών στο Τόκιο.
Η Mitsubishi Motors, κατώτερος εταίρος στην τριμερή κοινοπραξία, κατέγραψε πτώση των μετοχών της κατά 13% περίπου σήμερα, αφού οι πωλήσεις στη Νοτιοανατολική Ασία σημείωσαν πτώση 70% στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.