Σε νέα «πίστα» μπαίνει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την έκδοση ομολόγου, ύψους 300 εκατ. ευρώ, με στόχο τη χρηματοδότηση ενός ολοένα και αυξανόμενου χαρτοφυλακίου έργων. Είναι ενδεικτικό ότι το τελευταίο μόνο διάστημα, η θυγατρική στις κατασκευές ΤΕΡΝΑ από κοινού με τον όμιλο Μυτιληναίο κατάφερε να επικρατήσει σε δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα που αφορούν την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και στο τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής (Κιάτο - Πάτρα), Ροδοδάφνη - Ρίο, συνολικού προϋπολογισμού 84 και 175 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ωστόσο, τα δύο αυτά έργα, παρότι ο συνολικός (αρχικός) προΫπολογισμός τους είναι περίπου 260 εκατ. ευρώ, ανήκουν στα μικρότερα σε σχέση με τα projects που έχει προσθέσει την τελευταία διετία στο χαρτοφυλάκιο της αξίας 2,5 δισ. ευρώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη, με ορίζοντα το Δεκέμβριο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εκτιμάται ότι θα ολοκληρώσει την ομολογιακή έκδοση των 300 εκατ. ευρώ, με την αγορά να αναμένεται το προσεχές διάστημα το εύρος της απόδοσης και βέβαια το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας.
Η εταιρεία σε, πρόσφατη παρουσίασή της έχει αναφέρει ότι το 2022 θα έχει ανάγκη από χρηματοδότηση της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ, υλοποιώντας το εκτεταμένο και πολυεπίπεδο, σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της, επενδυτικό πλάνο. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως εξηγούν αναλυτές, πραγματικά αλλάζει «πίστα», καθώς, μέσα στην επόμενη πενταετία υπολογίζεται ότι θα διαθέτει ανεκτέλεστο ύψους 5 δισ. ευρώ, με την αξία των επενδύσεων στις οποίες συμμετέχει ή υλοποιεί αυτόνομα να είναι 6,5 δισ. ευρώ.
Τα έργα
Έτσι, μέσω του νέου ομολόγου, ύψους 300 εκατ. ευρώ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα στηρίξει κεφαλαιακά τα εξής μεγάλα έργα.
Σε κατασκευές και παραχωρήσεις, την Εγνατία οδό και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Το πρώτο έχει συνολικό προϋπολογισμό 2,7 δισ. ευρώ εκ των οποίων 1,5 δισ. ευρώ αντιστοιχούν στο τίμημα που θα εισπράξει το Δημόσιο, ενώ 700 εκατ. ευρώ αφορούν το κατασκευαστικό κόστος. Όσον αφορά το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει συνολικό προϋπολογισμό 500 εκατ. ευρώ.
Στα νέα έργα που έχει, πρόσφατα, προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό του ο όμιλος ανήκουν το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα Ε65 (450 εκατ. ευρώ).
Κυρίαρχη θέση κατέχει και το καζίνο του Ελληνικού που θα υλοποιηθεί 100% από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Πρόκειται για μία επένδυση 1 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνει εκτός από το καζίνο, την κατασκευή ξενοδοχείου πέντε αστέρων, συνεδριακού και εκθεσιακού κέντρου.
Στον τομέα της ενέργειας, πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το αιολικό πάρκο του Καφηρέα, που έχει ονομαστική ισχύ 330MW και συνοδεύεται από επενδυτική δαπάνη 569 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι το project αυτό μαζί με το έργο της αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία, ύψους 600 εκατ. ευρώ, αποτελούν τις κορυφαίες προτεραιότητες μέχρι το 2023 τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που μέσω της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, θέτει τον πήχη σε συνολικό μέγεθος αδειών ύψους 3GW στο τέλος του 2026.
Μέσω όλων αυτών των έργων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπολογίζεται ότι με ορίζοντα το 2025 θα εμφανίσει Ebitda της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ και τζίρο ύψους 6,5 δισ. ευρώ.
Από τα μέσα του 2017 ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή υπολογίζεται ότι έχουν προχωρήσει σε τέσσερις ομολογιακές εκδόσεις: τον Ιούλιο του 2020 ολοκληρώθηκε η έκδοση του ομολόγου ύψους 500 εκατ. ευρώ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως και αυτή ύψους 57,5 εκατ. ευρώ της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Ο «πράσινος» χαρακτήρας και οι ισχυρές προοπτικές του χαρτοφυλακίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχει προσελκύσει σε πολλές από τις εκδόσεις την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).