Ακόμα μία έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έρχεται για να «ενοχλήσει» την Google, μέσω Ιρλανδίας, αυτή τη φορά σχετικά με την επεξεργασία δεδομένων των χρηστών όσον αφορά την τοποθεσία τους. Η επεξεργασία δεδομένων της Google ενδέχεται να παραβιάζει τους αυστηρούς κανόνες προστασίας της ιδιωτικής ζωής που έχει θεσπίσει η ΕΕ.
Παράλληλα, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Επιτροπής Προστασίας Δεδομένων (DPC) της Ιρλανδίας μαζί με τον αμερικανικό κολοσσό Google υπό διερεύνηση τίθεται και η εφαρμογή γνωριμιών Tinder, αναφορικά με τη χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών τους.
Η έρευνα για την Google επικεντρώνεται στη διαχείριση των δεδομένων γεωεντοπισμού των χρηστών. Η DPC εξηγεί, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ότι πολλές ευρωπαϊκές ενώσεις καταναλωτών διαμαρτυρήθηκαν για την έλλειψη διαφάνειας σε ό,τι αφορά τη χρήση αυτών των δεδομένων. Κατόπιν αυτού, ξεκίνησε έρευνα για να καθορίσει κατά πόσο η Google έχει το δικαίωμα να αναλύει τα δεδομένα γεωεντοπισμού και αν τηρεί τις υποχρεώσεις της στο θέμα της διαφάνειας.
Επειδή η ευρωπαϊκή έδρα της Google βρίσκεται στην Ιρλανδία, η τήρηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων που τέθηκε σε εφαρμογή στην ΕΕ τον Μάιο του 2018 εμπίπτει στην δικαιοδοσία της ιρλανδικής υπηρεσίας προκειμένου να διεξαχθεί η έρευνα. Ο Κανονισμός αυτός προβλέπει την επιβολή προστίμων στους παραβάτες που μπορεί να φτάσουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ ή το 4% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους.
Η Google ανέφερε ότι θα συνεργαστεί πλήρως με την DPC και διαβεβαίωσε ότι συνεργάζεται στενά με τις ρυθμιστικές αρχές και τις καταναλωτικές οργανώσεις στην Ευρώπη.
Η έρευνα σε βάρος της Tinder, που ανήκει στον κολοσσό Match Group, αφορά επίσης τη χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της. «Η διαφάνεια και η προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών μας είναι υψίστης σημασίας για εμάς», σχολίασε ο όμιλος Match Group, εξηγώντας ότι «συνεργάζεται πλήρως» με τη ρυθμιστική αρχή της Ιρλανδίας.
Υπενθυμίζεται ότι σε βάρος της Google η DPC διεξάγει ήδη έρευνα από τον περασμένο Μάιο, σχετικά με την προστασία των δεδομένων στον τομέα των διαδικτυακών διαφημίσεων.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ